Dne 17. února má ruské ministerstvo obrany vyhlásit vítěze výběrového řízení na nový bitevní letoun ruského letectva. Podle předběžných zpráv by se měl vítězem stát letoun vývojově navazující na Su-25.
Výběrové řízení na nový bitevní letoun bylo vyhlášeno v roce 2011 a počátkem roku 2012 vojenské letectvo upřesnilo své technické požadavky. V květnu téhož roku pak společnosti Suchoj a Jakovlev předložily dokumentaci se svými návrhy.
Podle požadavků letectva by měl být nový bitevní letoun jednomístný, schopen provozu za každého počasí, měl by být vybaven radarem a přesnými zbraněmi a být silně pancéřován. Stroj by měl být připraven nejpozději do poloviny roku 2014 k zahájení testování.
Podle dostupných informací má za základ nového bitevníku posloužit cvičně-bojový letoun Su-25UB. Prostor původně určený pro zadního pilota má obsadit nová palivová nádrž, která má zajistit prodloužení doletu. Zcela se má změnit příď letounu, která by měla být pravděpodobně obsazena radiolokátorem typu AESA. Letoun by měl disponovat novým optickým zaměřovacím systémem s termovizním kanálem, laserovým dálkoměrem a ozařovačem cílů SOLT-25. Kabina pilota pilota má být hermetizovaná, což má letounu umožnit lety i větších výškách.
Zdroj:
files.militarybox.cz
Výběrové řízení na nový bitevní letoun bylo vyhlášeno v roce 2011 a počátkem roku 2012 vojenské letectvo upřesnilo své technické požadavky. V květnu téhož roku pak společnosti Suchoj a Jakovlev předložily dokumentaci se svými návrhy.
Podle požadavků letectva by měl být nový bitevní letoun jednomístný, schopen provozu za každého počasí, měl by být vybaven radarem a přesnými zbraněmi a být silně pancéřován. Stroj by měl být připraven nejpozději do poloviny roku 2014 k zahájení testování.
Podle dostupných informací má za základ nového bitevníku posloužit cvičně-bojový letoun Su-25UB. Prostor původně určený pro zadního pilota má obsadit nová palivová nádrž, která má zajistit prodloužení doletu. Zcela se má změnit příď letounu, která by měla být pravděpodobně obsazena radiolokátorem typu AESA. Letoun by měl disponovat novým optickým zaměřovacím systémem s termovizním kanálem, laserovým dálkoměrem a ozařovačem cílů SOLT-25. Kabina pilota pilota má být hermetizovaná, což má letounu umožnit lety i větších výškách.
Zdroj:
files.militarybox.cz