Rozpočet tohoto webu pro rok 2019 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 64.741,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 342 příspěvků vloženo, 1323 editováno a 361 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Čtyřplošník Saveljev-Zalewski č. 2

Saveliev-Zalewski Quadruplane No.2 / Савельев-Залевский Четырехплан No.2

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Saveljev-Zalewski čtyřplošník č.2 Saveliev-Zalewski Quadruplane No.2
    Originální název:
    Original Name:
    Савельев-Залевский Четырехплан No.2
    Kategorie:
    Category:
    průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1916-DD.10.1916 Aviapark No.2, Smolensk /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1916-DD.10.1916
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1 prototyp / prototype
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.10.1916
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    čtyřplošník quadruplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    430 kg 948 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    750 kg 1653 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    9,30 m 30ft 6,13in
    Délka:
    Length:
    6,05 m 19ft 10,18in
    Výška:
    Height:
    3,50 m 11ft 5,8in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    26,20 m2 282.01 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Gnome Monosoupape o výkonu 74 kW/100 k Gnome Monosoupape, power 99 hp
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    100 l 22 Imp gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    132 km/h v 0 m 82 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    115 km/h v ? m 71.5 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    2400 m 7874 ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    Rozpätie stroja dosahovalo od 6,50 m do 9,30 m.
    Vytrvalosť: 3 hodiny
    Endurance: 3 hr
    Zdroje:
    Sources:
    Balous, Miroslav: Saveljev-Zalevskij S.Z.No.2 (W.Z.IV), Letectví a kosmonautika 2013 / 03
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/158557#484143Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Z predošlého stroja Štvorplošník No.1 (Четырехплан No.1) sa použil upravený trup, chvostové plochy a krídla s väčším rozpätím. Pre motor Gnome Monosoupape za zvýšila zásoba paliva z pôvodných 70 litrov na 100 litrov.
    Lietadlo malo byť vybavené dopredu strieľajúcim guľometom, umiestneným nad baldachýnom horného krídla s výstrelom zbrane ponad okruh vrtule. V zadnom priestore mal zabudované kovanie na inštaláciu obežného kruhu pohyblivého guľometu.
    Stroj pol dokončený v dielňach 2. leteckého parku v Smolensku v októbri 1916. Zalietal ho šéfpilot parku. V novembri 1916 sa stroj presunul na letisko 4. letky 4. pluku pri osade Mir v regióne Baranovice. Pluku velil plk. Jungmejstěr. Ten s ním niekoľkokrát podnikol prieskumné lety v oblasti fronty, ale nedostal sa do priameho stretnutia s lietadlami protivníka. Koncom novembra 1916 stroju pri prieskumnom lete vysadil motor a pilot bol prinútený pristáť na území nikoho medzi líniami frontu. Pri tom došlo ku preklopeniu stroja "na nos" a jeho čiastočnému poškodeniu. Stroj sa napriek nemeckým snahám podarilo dopraviť za vlastné línie a neskôr bol odoslaný do petrohradskej továrne Lebeď na generálnu opravu. Ku tomu však nakoniec nedošlo.


    Zdroj:
    Balous, Miroslav: Saveljev-Zalevskij S.Z.No.2 (W.Z.IV), Letectví a kosmonautika 2013 / 03
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/158557#484141Verze : 0
    MOD
    Avatar
    flyingmachines.ru


    S.Z.No.2 v době působení u 4. letky 4. pluku, osada Mir, listopad 1916.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/158557#484151Verze : 0
    MOD