CZE - Tatra 815-6MWR27 26 298 6x6.1R

     
Název:
Name:
ATC 6x6 ATC 6x6
Originální název:
Original Name:
ATC 6x6
Kategorie:
Category:
valník cargo bed truck
Výrobce:
Producer:
American Truck Company LLC, Fort Wayne, Indiana [finální montáž / final assembly]
Tatra a.s., Kopřivnice
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.2003-DD.MM.2005
DD.MM.2008-DD.MM.2008
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
6 (prototypy / prototypes)
302 (2003-2005)
10 (2008, náhrada za zničená vozidla / replacement for destroyed vehicles)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1999
Počet míst k sezení:
Troop Seating Capacity:
1 + 1
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
6x6
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
13400 kg 29542 lb
Užitečné zatížení:
Payload:
11600 kg 25574 lb
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
26000 kg 57320 lb
Přípojná hmotnost:
Gross Trailer Weight:
25000 kg 55116 lb
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem:
Gross Combination Weight:
51000 kg 112436 lb
Celková délka:
Overall Length:
90401) mm 29ft 8in1)
Celková šířka:
Overall Width:
2550 mm 8ft 4in
Celková výška:
Overall Height:
30702) mm 10ft 1in2)
Světlá výška:
Ground Clearance:
390 mm 1ft 3in
Rozvor:
Wheelbase:
3610 mm - 1450 mm 142 ⅛ in - 57 ⅛ in
Rozchod:
Track:
2034 mm - přední náprava
2054 mm - zadní nápravy
80 ⅛ in - front axle
80 ⅞ in - rear axles
Brzdová soustava:
Braking System:
provozní - pneumatická, dvouokruhová, působící na kola všech náprav;
nouzová - pružinová, působící na kola zadních náprav s vazbou na soustavu přívěsu;
parkovací - pružinová, působící na kola zadních náprav;
odlehčovací - motorová brzda
service brake - dual-circuit pressure-air brakes acting on wheels of all axles, with connection to the trailer brake system;
emergency brake - spring-type, acting on wheels of the rear axles, with connection to the trailer brake system;
parking brake - spring-type, acting on wheels of the rear axles;
engine brake - exhaust brake
Elektrický systém:
Electrical System:
napětí elektrické sítě: 24 V
ukostřený záporný pól
dva akumulátory: 12 V / 180 Ah
alternátor: 28 V / 100 A
nominal voltage: 24 V
ground pole: negative
two batteries: 12 V / 180 Ah
alternator: 28 V / 100 A
Pneumatiky:
Tyres:
16.00 R20
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Cummins ISM 400
- řadový, kapalinou chlazený, přeplňovaný s chlazením plnícího vzduchu, vznětový, elektronicky řízený
- počet válců: 6
- vrtání: 125 mm
- zdvih: 147 mm
- objem válců: 10800 cm3
- maximální točivý moment: 1966 Nm při 1200 ot/min
- maximální výkon: 298 kW při 1800 ot/min
Cummins ISM 400
- in-line, water-cooled, four-stroke turbocharged and charge-air-cooled direct injection Diesel, electronically controlled
- number of cylinders: 6
- bore: 4.9 in
- stroke: 5.8 in
- swept volume: 660 cu in
- maximum torque: 1450 lb.ft at 1200 rpm
- maximum power output: 400 bhp at 1800 rpm
Převodovka:
Gearbox:
Twin Disc TD61-1177
- automatická, elektronicky řízená
- počet stupňů: 6+1
Twin Disc TD61-1177
- automatic, electronically controlled
- number of gears: 6+1
Spojka:
Clutch:
Twin Disc 8-FLW-1750
- měnič točivého momentu
Twin Disc 8-FLW-1750
- torque converter
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
400 l 87.99 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
1103) km/h 683) mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
? l/100 km ? mi/Imp gal
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
1000 km 621 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
39 ° / 34 °
Svah:
Gradient:
45 ° 100 %
Boční náklon:
Side Slope:
20 ° 45 %
Překročivost:
Trench Crossing:
1,0 m 39in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,6 m 24in
Brodivost:
Fording Depth:
1,25 m 49in
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
české označení podvozku: Tatra 815-6MWR27 26 298 6x6.1R

1) délka podvozku 8705 mm
2) po kabinu
3) maximální rychlost, elektronicky omezena na 85 km/h
Czech chassis designation: Tatra 815-6MWR27 26 298 6x6.1R

1) chassis length 28ft 7in
2) over cab
3) maximum speed, electronically limited to 53 mph
Zdroje:
Sources:
firemní materiály Tatra a.s.
URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-815-6MWR27-26-298-6x6-1R-t158909#484982 Verze : 2
ATC 6x6 (T815-6MWR27) izraelské armády při zkouškách tamního motoristického magazínu, jaro/léto 2006.

Zdroj

CZE - Tatra 815-6MWR27 26 298 6x6.1R -


CZE - Tatra 815-6MWR27 26 298 6x6.1R -


CZE - Tatra 815-6MWR27 26 298 6x6.1R -


URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-815-6MWR27-26-298-6x6-1R-t158909#484989 Verze : 1
Izraelští vojáci vykládají munici z vozidla ATC 6x6 poblíž hranice s Libanonem, operace Změna směru (izraelská vojenská intervence v Libanonu), 30. července 2006.
CZE - Tatra 815-6MWR27 26 298 6x6.1R - (IDF/AF)

(IDF/AF)
URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-815-6MWR27-26-298-6x6-1R-t158909#484990 Verze : 1
ATC 6x6 izraelské armády, cca léto 2007 (?).
CZE - Tatra 815-6MWR27 26 298 6x6.1R - (autor neznámý, via Internet)

(autor neznámý, via Internet)
CZE - Tatra 815-6MWR27 26 298 6x6.1R - (autor neznámý, via Internet)

(autor neznámý, via Internet)
URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-815-6MWR27-26-298-6x6-1R-t158909#484991 Verze : 0
ATC 6x6 jako přepravník podezřelých Palestinců, leden 2008.
CZE - Tatra 815-6MWR27 26 298 6x6.1R - (autor neznámý, via Internet)

(autor neznámý, via Internet)
CZE - Tatra 815-6MWR27 26 298 6x6.1R - (autor neznámý, via Internet)

(autor neznámý, via Internet)
CZE - Tatra 815-6MWR27 26 298 6x6.1R - (autor neznámý, via Internet)

(autor neznámý, via Internet)
CZE - Tatra 815-6MWR27 26 298 6x6.1R - (autor neznámý, via Internet)

(autor neznámý, via Internet)
URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-815-6MWR27-26-298-6x6-1R-t158909#484992 Verze : 0
ATC 6x6 na zkušebním polygonu izraelského pozemního vojska v oblasti Rišon le-Cijon, červen 2009.
CZE - Tatra 815-6MWR27 26 298 6x6.1R - (IDF/AF)

(IDF/AF)
URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-815-6MWR27-26-298-6x6-1R-t158909#484984 Verze : 0
ATC 6x6 izraelské armády, cca 2009.
CZE - Tatra 815-6MWR27 26 298 6x6.1R - (autor neznámý, via Internet)

(autor neznámý, via Internet)
CZE - Tatra 815-6MWR27 26 298 6x6.1R - (autor neznámý, via Internet)

(autor neznámý, via Internet)
URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-815-6MWR27-26-298-6x6-1R-t158909#484987 Verze : 0
ATC 6x6 uvázlá v bahně, cca léto 2010.


Zdroj

CZE - Tatra 815-6MWR27 26 298 6x6.1R -


CZE - Tatra 815-6MWR27 26 298 6x6.1R -


CZE - Tatra 815-6MWR27 26 298 6x6.1R -


URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-815-6MWR27-26-298-6x6-1R-t158909#484985 Verze : 0
Část vozidel (10 kusů) určená pro výcvik nového personálu byla dodána s delšími kabinami (subvarianta T815-6MWR37).
CZE - Tatra 815-6MWR27 26 298 6x6.1R - (autor neznámý, via Internet)

(autor neznámý, via Internet)
CZE - Tatra 815-6MWR27 26 298 6x6.1R - (autor neznámý, via Internet)

(autor neznámý, via Internet)
URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-815-6MWR27-26-298-6x6-1R-t158909#484993 Verze : 1
T815-6MWR27 (ZB 2687) při vojenských zkouškách v Malajsii.
CZE - Tatra 815-6MWR27 26 298 6x6.1R - (autor neznámý, via Internet)

(autor neznámý, via Internet)
URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-815-6MWR27-26-298-6x6-1R-t158909#503108 Verze : 1
Na podvozku T815-6MWR27 (prototyp Demo 6) byla také zkoušena nová, podélně dělená kabina umožňující přepravitelnost vozidla v nákladním letounu C-130 Hercules. Kabina a její vnitřní uspořádání se neliší od běžného provedení. Po demontáži obou dveří a vyjmutí jedenácti šroubů spojujících obě části dělené kabiny v dělicí rovině pod čelním sklem, lze velmi rychle sejmout celou horní část kabiny, což následně umožní vozidlu bez problému vjet do nákladového prostoru stroje C-130. Za použití jednoduchého mechanického jeřábu umístěného za kabinou se horní část kabiny a dveře rychle a bez námahy uloží na ložnou plochu vozidla. Tento typ kabiny byl v české armádě použit na podvozcích pro dělostřelecké radary ARTHUR.

upravil Martin Smíšek

CZE - Tatra 815-6MWR27 26 298 6x6.1R -


URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-815-6MWR27-26-298-6x6-1R-t158909#195492 Verze : 1
Izraelská armáda používá automobily ATC 6x6 také v provedení pojízdný zemní vrták. Tato vozidla byla nasazena při operaci Ochranné ostří (izraelská vojenská intervence v Pásmu Gazy), kdy se podílela na odhalování palestinských podzemních tunelů, jimiž se pokoušela infiltrovat dvě komanda Hamásu v odvetné akci za operaci Izraele v Gaze. Izraelští vojáci všech jejich deset členů zastřelili. Odhaleno bylo 34 tunelů, jako například ten na televizním záběru z 20. července 2014 níže.


Zdroj: Israeli Defense Forces

CZE - Tatra 815-6MWR27 26 298 6x6.1R -


CZE - Tatra 815-6MWR27 26 298 6x6.1R -


CZE - Tatra 815-6MWR27 26 298 6x6.1R -


CZE - Tatra 815-6MWR27 26 298 6x6.1R -


URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-815-6MWR27-26-298-6x6-1R-t158909#516973 Verze : 1
Při operacích v pásmu Gazy byla vozidla ATC 6x6 používána nejen jako zemní vrtáky, ale také jako přepravníky soupravy pojmenované "Emulze". Poté, co zemní vrtáky navrtaly teroristický tunel, "Emulze" ho naplnila kapalnou výbušninou, jejíž exploze následně zajistila jeho totální destrukci. K takovému nasazení došlo například na konci října 2013, kdy ženisté 643. divize v oblasti Kisufim zničili tunel Hamásu dlouhý 1,7 km. Při akci bylo nepřátelskou činností raněno pět izraelských ženistů, z toho jeden vážně.


Zdroj: וואלה

CZE - Tatra 815-6MWR27 26 298 6x6.1R -


URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-815-6MWR27-26-298-6x6-1R-t158909#562591 Verze : 1
Automobily ATC 6x6 zachycené na cvičení Výsadkové brigády, leden 2018
CZE - Tatra 815-6MWR27 26 298 6x6.1R - (IDF Spokespersons Unit)

(IDF Spokesperson's Unit)
URL : https://www.valka.cz/CZE-Tatra-815-6MWR27-26-298-6x6-1R-t158909#608640 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více