Název: Name: | Gnome-Rhône 14N 20/21 | Gnome-Rhône 14N 20/21 |
Originální název: Original Name: | Gnome et Rhône 14N 20/21 | |
Kategorie: Category: | hvězdicový motor | radial engine |
Výrobce: Producer: | Société des Moteures Gnome et Rhône v Genneviliers, Le Mans a Limoges | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1938-DD.MM.1940 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ? | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.RRRR | |
Použití: Use: | SNCASE SE.100 Renard R.37 PZL P.24H (nevyráběná verze) PZL.37D Łoś (projekt) | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Počet válců: Number of Cylinders: | 14 | |
Hmotnost: Weight: | 615 kg | 1356 lb |
Celková délka: Overall Length: | 1480 mm | 4ft 10,27in |
Celková šířka / Průměr: Overall Width / Diameter: | 1290 mm | 4ft 2,78in |
Celková výška: Overall Height: | - mm | - |
Vrtání: Bore: | 146 mm | 5,75in |
Zdvih: Stroke: | 165 mm | 6,5 |
Zdvihový objem: Swept Volume: (l/cu in) | 38,67 l | 2355.52 cu in |
Palivo: Fuel: | Benzín s oktanovým číslem 87 | Gasoline with an octane rating 87. |
Příprava palivové směsi: Carburation or Injection: | Karburátor Bronzavia s automatickou regulací bohatosti směsi v závislosti na výšce a úrovni přeplňování | Bronzavia carburretor with automatic boost and altitude control |
Kompresní poměr: Compression Ratio: | 6,8:1 | 6,8:1 |
Plnění válců: Mixture Charging: | Přeplňování ednostupňovým jednorychlostním kompresorem Průměr oběžného kola kompresoru byl 294 mm a otáčel se v poměru 1 : 8,94 k otáčkám klikového hřídele. | Supercharged: Single-stage single-speed centrifugal superchager |
Chlazení: Cooling: | Vzduchem | Air-cooled |
Výkony: Performance: | ||
Výkon: Power: | 835,8 kW při 2600 ot/min | 1119 bhp at 2600 rpm |
Poznámka: Note: | Výkony: vzletový: 834,8 kW (1 135 k) maximální: 750,2 kW (1 020 k) při 2 500 ot/min v h= 4 000 m. Ventilový rozvod OHV, 2 sací a 2 výfukové ventily pro každý válec. Gnome-Rhône 14N 20 byl levotočivý Gnome-Rhône 14N 21 byl pravotočivý | Power output: 1,119 hp for take-off 1,006 hp at 2,500 rpm at 13,123 ft for combat power Valvetrain: Two inlet and two exhaust overhead valves per cylinder Gnome-Rhône 14N 20 - LH rotation Gnome-Rhône 14N 21 - RH rotation |
Zdroje: Sources: | Bill Gunston, World Encyclopedia of Aero Engines, Cambridge, England, 1989, ISBN 1-85260-163-9. Raymond Danel and Jean Cuny, L'aviation française de bombardement et de renseignement 1918–1940 Docavia n°12, Editions Larivière Andrzej Glass, Wojciech Mazur, PZL.43 Czajka, Eksportowa wersja Karasia, Militaria, Vol.4 No.1/1999, ISSN 1231-692X. fr.wikipedia.org www.gutenberg.us www.warbirdsresourcegroup.org |