Rozpočet tohoto webu pro rok 2019 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 64.741,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 389 příspěvků vloženo, 1418 editováno a 392 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Gnome-Rhône 14N 20/21

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Gnome-Rhône 14N 20/21 Gnome-Rhône 14N 20/21
    Originální název:
    Original Name:
    Gnome et Rhône 14N 20/21
    Kategorie:
    Category:
    hvězdicový motor radial engine
    Výrobce:
    Producer:
    Société des Moteures Gnome et Rhône v Genneviliers, Le Mans a Limoges /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1938-DD.MM.1940
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    ?
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.MM.RRRR
    Použití:
    Use:
    SNCASE SE.100
    Renard R.37
    PZL P.24H (nevyráběná verze)
    PZL.37D Łoś (projekt)
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Počet válců:
    Number of Cylinders:
    14
    Hmotnost:
    Weight:
    615 kg 1356 lb
    Celková délka:
    Overall Length:
    1480 mm 4ft 10,27in
    Celková šířka / Průměr:
    Overall Width / Diameter:
    1290 mm 4ft 2,78in
    Celková výška:
    Overall Height:
    - mm -
    Vrtání:
    Bore:
    146 mm 5,75in
    Zdvih:
    Stroke:
    165 mm 6,5
    Zdvihový objem:
    Swept Volume: (l/cu in)
    38,67 l 2355.52 cu in
    Palivo:
    Fuel:
    Benzín s oktanovým číslem 87 Gasoline with an octane rating 87.
    Příprava palivové směsi:
    Carburation or Injection:
    Karburátor Bronzavia s automatickou regulací bohatosti směsi v závislosti na výšce a úrovni přeplňování Bronzavia carburretor with automatic boost and altitude control
    Kompresní poměr:
    Compression Ratio:
    6,8:1 6,8:1
    Plnění válců:
    Mixture Charging:
    Přeplňování ednostupňovým jednorychlostním kompresorem
    Průměr oběžného kola kompresoru byl 294 mm a otáčel se v poměru 1 : 8,94 k otáčkám klikového hřídele.
    Supercharged: Single-stage single-speed centrifugal superchager
    Chlazení:
    Cooling:
    Vzduchem Air-cooled
    Výkony:
    Performance:
     
    Výkon:
    Power:
    835,8 kW při 2600 ot/min 1119 bhp at 2600 rpm
    Poznámka:
    Note:
    Výkony:
    vzletový: 834,8 kW (1 135 k)
    maximální: 750,2 kW (1 020 k) při 2 500 ot/min v h= 4 000 m.


    Ventilový rozvod OHV, 2 sací a 2 výfukové ventily pro každý válec.


    Gnome-Rhône 14N 20 byl levotočivý
    Gnome-Rhône 14N 21 byl pravotočivý
    Power output:
    1,119 hp for take-off
    1,006 hp at 2,500 rpm at 13,123 ft for combat power


    Valvetrain: Two inlet and two exhaust overhead valves per cylinder


    Gnome-Rhône 14N 20 - LH rotation
    Gnome-Rhône 14N 21 - RH rotation
    Zdroje:
    Sources:
    Bill Gunston, World Encyclopedia of Aero Engines, Cambridge, England, 1989, ISBN 1-85260-163-9.
    Raymond Danel and Jean Cuny, L'aviation française de bombardement et de renseignement 1918–1940 Docavia n°12, Editions Larivière
    Andrzej Glass, Wojciech Mazur, PZL.43 Czajka, Eksportowa wersja Karasia, Militaria, Vol.4 No.1/1999, ISSN 1231-692X.
    fr.wikipedia.org
    www.gutenberg.us
    www.warbirdsresourcegroup.org
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/159100#547090Verze : 0
    MOD