Naval Aircraft Factory XP4N-1

     
Název:
Name:
Naval Aircraft Factory XP4N-1 Naval Aircraft Factory XP4N-1
Originální název:
Original Name:
Naval Aircraft Factory XP4N-1
Kategorie:
Category:
experimentální letoun experimental aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1930-DD.03.1932 Naval Aircraft Factory, Philadelphia, Pennsylvania
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1930-DD.03.1932
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 XP4N-1 (A7527)
2 XP4N-2 (A8483/8484)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
5
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
člunový trup flying boat
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4432 kg 9770 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
8119 kg 17900 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
9226 kg 20340 lb
Rozpětí:
Wingspan:
22.2 m 72ft 10in
Délka:
Length:
16.46 m 54ft
Výška:
Height:
5.36 m 17ft 7in
Plocha křídla:
Wing Area:
107.21 m2 1154 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Wright R-1820-64 o výkonu 429 kW
třílistá na zemi stavitelná kovová vrtule
Wright R-1820-64, power 575 hp
three-bladed ground-adjustable metal propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
4808 l 1270 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
185.1 km/h v 0 m 115 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
11.3 min do 1524 m 11.3 min to 5000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
2743 m 9000 ft
Dolet:
Range:
2430.1 km 1510 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
3106 km 1930 mi
Výzbroj:
Armament:
možnost nést:
1x pohyblivý kulomet ráže 7,62 mm na přídi
1x pohyblivý kulomet ráže 7,62 mm na hřbetě


4x 104kg bomba
provision:
1x .30 in flexible machine gun in the nose
1x .30 in flexible machine gun amidships


4x 230 lb bomb
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Johnson, E. R. United States Naval Aviation, 1919-1941. McFarland, Jefferson 2011. ISBN 978-0-7864-4550-9.
Swanborogh, G., Bowers, P. M. United States Navy Aircraft since 1911. Putnam Aeronautical Books, London 1990, ISBN 0-85177-838-0.
http://www.americancombatplanes.com/pn7_3.html
http://www.aero-web.org/specs/naf/xp4n-1.htm

Naval Aircraft Factory XP4N-1 -


URL : https://www.valka.cz/Naval-Aircraft-Factory-XP4N-1-t159325#486128 Verze : 0
V létě roku 1929 objednal letecký úřad amerického námořnictva tři další PN-11, ovšem s motory Cyclone. Stroje, lišící se od původních PN-7/10 širokým trupem bez sponsonů, celokovovou konstrukcí a dvojitými ocasními plochami byly poté přejmenovány na XP2N, což bylo sice přidělené ale nepoužívané označení létajících člunů NC. Ještě před převzetím prvního z nich v prosinci 1930 ovšem byly znovu přejmenovány, tentokrát na XP4N-1. A8483 a A8484 pak byly převzaty až v březnu 1932 jako XP4N-2 s kapacitou nádrží zvýšenou o 568 l. PN-11 a P4N se nedočkaly služby, jejich mírně upravené dvojité ocasní plochy se ale uplatnily na Keystonech PK-1 a Martinech PM-2 a jejich konstrukce trupu inspirovala tké jejich nástupce, jednoplošné Consolidated P2Y a Martiny P3M.
Naval Aircraft Factory XP4N-1 -


URL : https://www.valka.cz/Naval-Aircraft-Factory-XP4N-1-t159325#486131 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více