Rozpočet tohoto webu pro rok 2019 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 64.741,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 330 příspěvků vloženo, 1203 editováno a 376 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Naval Aircraft Factory XP4N-1

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Naval Aircraft Factory XP4N-1 Naval Aircraft Factory XP4N-1
    Originální název:
    Original Name:
    Naval Aircraft Factory XP4N-1
    Kategorie:
    Category:
    experimentální letoun experimental aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1930-DD.03.1932 Naval Aircraft Factory, Philadelphia, Pennsylvania
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1930-DD.03.1932
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1 XP4N-1 (A7527)
    2 XP4N-2 (A8483/8484)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    5
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    člunový trup flying boat
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    4432 kg 9770 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    8119 kg 17900 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    9226 kg 20340 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    22.2 m 72ft 10in
    Délka:
    Length:
    16.46 m 54ft
    Výška:
    Height:
    5.36 m 17ft 7in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    107.21 m2 1154 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Wright R-1820-64 o výkonu 429 kW
    třílistá na zemi stavitelná kovová vrtule
    Wright R-1820-64, power 575 hp
    three-bladed ground-adjustable metal propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    4808 l 1270 US gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    185.1 km/h v 0 m 115 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    11.3 min do 1524 m 11.3 min to 5000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    2743 m 9000 ft
    Dolet:
    Range:
    2430.1 km 1510 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    3106 km 1930 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    možnost nést:
    1x pohyblivý kulomet ráže 7,62 mm na přídi
    1x pohyblivý kulomet ráže 7,62 mm na hřbetě


    4x 104kg bomba
    provision:
    1x .30 in flexible machine gun in the nose
    1x .30 in flexible machine gun amidships


    4x 230 lb bomb
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Johnson, E. R. United States Naval Aviation, 1919-1941. McFarland, Jefferson 2011. ISBN 978-0-7864-4550-9.
    Swanborogh, G., Bowers, P. M. United States Navy Aircraft since 1911. Putnam Aeronautical Books, London 1990, ISBN 0-85177-838-0.
    http://www.americancombatplanes.com/pn7_3.html
    http://www.aero-web.org/specs/naf/xp4n-1.htm



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/159325#486128Verze : 0
    MOD
    Avatar
    V létě roku 1929 objednal letecký úřad amerického námořnictva tři další PN-11, ovšem s motory Cyclone. Stroje, lišící se od původních PN-7/10 širokým trupem bez sponsonů, celokovovou konstrukcí a dvojitými ocasními plochami byly poté přejmenovány na XP2N, což bylo sice přidělené ale nepoužívané označení létajících člunů NC. Ještě před převzetím prvního z nich v prosinci 1930 ovšem byly znovu přejmenovány, tentokrát na XP4N-1. A8483 a A8484 pak byly převzaty až v březnu 1932 jako XP4N-2 s kapacitou nádrží zvýšenou o 568 l. PN-11 a P4N se nedočkaly služby, jejich mírně upravené dvojité ocasní plochy se ale uplatnily na Keystonech PK-1 a Martinech PM-2 a jejich konstrukce trupu inspirovala tké jejich nástupce, jednoplošné Consolidated P2Y a Martiny P3M.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/159325#486131Verze : 0
    MOD