Rozpočet tohoto webu pro rok 2019 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 64.741,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 316 příspěvků vloženo, 1104 editováno a 301 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Pz.Kpfw. IV Ausf. H (Original 9./B.W.)

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Pz.Kpfw.IV Ausf.H (Original 9./B.W.) Pz.Kpfw.IV Ausf.H (Original 9./B.W.)
    Originální název:
    Original Name:
    Pz.Kpfw.IV Ausf.H (Original 9./B.W.)
    Kategorie:
    Category:
    střední tank medium tank
    Výrobce:
    Producer:
    Krupp-Gruson Werk AG, Magdeburg /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    0 (projekt/project)
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    5
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Bojová hmotnost:
    Combat Weight:
    27200 kg 59966 lb
    Délka s kanónem dopředu:
    Length with Gun Forward:
    ? mm ?
    Délka korby:
    Hull Length:
    ? mm ?
    Celková šířka:
    Overall Width:
    ? mm ?
    Celková výška:
    Overall Height:
    ? mm ?
    Světlá výška:
    Ground Clearance:
    ? mm ?
    Šířka pásu:
    Track Width:
    400 mm 1ft 3,75in
    Měrný tlak:
    Ground Pressure:
    0,07 MPa 10.15 psi
    Pancéřování:
    Armour:
    Korba:


    horné čelo - 80 mm
    dolné čelo - 50 mm
    predné dno - 20 mm


    Veža:


    čelo - 50 mm
    boky/zadok - 45 mm


    Hull:


    front - 80 mm
    sloped glacis - 50 mm
    fprward belly - 20 mm


    Turret:


    front - 50 mm
    sides/rear - 45 mm


    Pohon:
    Propulsion:
     
    Typ:
    Type:
    Maybach HL 120 TRM (vodou chladený 12-valec objemu 11.867 cm3) Maybach HL 120 TRM (V12, water cooled, 11.867 ccm)
    Výkon:
    Power:
    220.7 kW při 3000 ot/min 296 bhp at 3000 rpm
    Převodové ústrojí:
    Transmission:
    ZF SSG 76 (6+R) ZF SSG 76 (6+R)
    Výkony:
    Performance:
     
    Rychlost na silnici:
    Road Speed:
    ? km/h ? mph
    Rychlost v terénu:
    Cross-country Speed:
    ? km/h ? mph
    Jízdní dosah po silnici:
    Cruising Range on Road:
    ? km ? mi
    Jízdní dosah v terénu:
    Cross-country Cruising Range:
    ? km ? mi
    Překonávání překážek:
    Obstacles Crossing:
     
    Svah:
    Gradient:
    ? ° ? %
    Boční náklon:
    Side Slope:
    ? ° ? %
    Překročivost:
    Trench Crossing:
    ? m ?
    Výstupnost:
    Vertical Obstacle:
    ? m ?
    Brodivost:
    Fording Depth:
    ? m ?
    Výzbroj:
    Armament:
     
    Hlavní:
    Main:
    7,5cm kanón Kw.K. 40 L/48 (? nábojov) 7,5 cm cannon Kw.K. 40 L/48 (? rounds)
    Vedlejší:
    Secondary:
    2x guľomet MG 34 ráže 7,92 mm (? nábojov) 2x machine gun MG 34 cal. 7,92 mm (? rounds)
    Uživatelské státy:
    User States:
    - -
    Poznámka:
    Note:
    Pásy:
    Kgs 61/400/120 (99 článkov v jednom páse)
    Tracks:
    Kgs 61/400/120 (99 links per side)
    Zdroje:
    Sources:
    Thomas L. Jentz & Hilary Louis Doyle - PANZER TRACTS No.20-1 Paper Panzers Panzerkampfwagen, Sturmgeschuetz, and Jagdpanzer, ISBN-10:097084073X ISBN-13:978-0970840738, Panzer Tracts 2001
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/159341#486176Verze : 0
    MOD
    Avatar
    31.12.1942 informoval WaPrüf 6 firmu Krupp o zámere pokračovať vo výrobe tanku Pz.Kpfw.IV (9. série B.W. - Pz.Kpfw.IV Ausf.H) podľa zmodernizovaného dizajnerského návrhu, ktorý rátal s novou konštrukciou korby so skloneným pancierovaním (výkres W1462). Návrh rátal s nárastom celkovej hmotnosti korby o 880 kg. Korba mala mať 50-80 mm čelný pancier, hrúbka prednej časti dna mala byť zvýšená na 20 mm. Boky korby mali byť rovnako sklonené. Tank mal mať štandardnú vežu so štandardným 7,5cm kanónom Kw.K.40 L/48. Projekt rátal i so zväčšenou hrúbkou veže, ktorej boky a zadné pancierovanie malo byť kvôli vylepšenej ochrane proti sovietským protitankovým puškám zvýšené na 45 mm. Tank mal byť neskôr vybavený celokovovými pojazdovými kolesami a širšími pásmi. Predpokladalo sa, že tank bude mať vďaka preťaženej konštrukcii problémy s riadením a brzdami.
    Budúcnosť výroby Pz.Kpfw.IV sa prejednávala na porade Panzerkommision 17.2.1943, kde prednesené požiadavky na dodávky tankov defacto znemožnili akékoľvek väčšie modifikácie základnej podoby tanku. Bolo rozhodnuté pokračovať vo výrobe zabehnutej konštrukcie v takmer nezmenenej podobe a tento projekčný návrh bol zamietnutý. Výroba Pz.Kpfw.IV potom vyústila do známej podoby 9.série (Pz.Kpfw.IV Ausf.H).


    Zaujímavosťou je, že tento návrh platformy mal využívať i návrh firmy Krupp na výrobu nového útočného dela Pz.Kpfw.IV mit 7,5 cm Stu.G.40 (vzhľadom na zrušenie projektu vznikla známa podoba StuG IV).


    *zdroj:


    Thomas L. Jentz & Hilary Louis Doyle - PANZER TRACTS No.20-1 Paper Panzers Panzerkampfwagen, Sturmgeschuetz, and Jagdpanzer, ISBN-10:097084073X ISBN-13:978-0970840738, Panzer Tracts 2001
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/159341#486178Verze : 0
    MOD