Suchoj Su-2 M-88B

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 604 příspěvků vloženo, 2458 editováno a 495 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Suchoj Su-2 M-88B

Sukhoi Su-2 M-88B / Сухой Су-2 М-88Б

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Suchoj Su-2 M-88B Sukhoi Su-2 M-88B
    Originální název:
    Original Name:
    Сухой Су-2 М-88Б
    Kategorie:
    Category:
    bombardovací letoun bomber aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1940-DD.MM.1941 Charkovský letecký závod č. 135, Charkov /
    DD.MM.1940-DD.MM.1941 Dolgoprudněnský letecký závod č. 207, Dolgoprudnyj /
    DD.MM.1940-DD.MM.1941 Taganrožský letecký závod č. 31 G. Dimitrova, Taganrog /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1940-DD.09.1941
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    835:
    727 Charkov
    92 Dolgoprudnyj
    16 Taganrog
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    25.08.1937 ANT-51
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    2970 kg 6548 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    4375 kg 9645 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    14,300 m 46ft 11in
    Délka:
    Length:
    10,250 m 34ft 3,8in
    Výška:
    Height:
    3,940 m 12ft 11in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    29,00 m2 312.15 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    150,862 kg/m2 30.9 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Tumanskij M-88B vzduchem chlazený dvojhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 809 kW (1 100 k) a 735,5 kW (1 000 k) v h= 6 000 m.
    Vrtule trojlistá stavitelná VIŠ-23 o průměru 3 250 mm.
    Tumansky M-88B fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engine, rated at 1,085 hp for take-off and 986 hp at 19,685 ft,
    driving a three-blade variable-pitch VISh-23 propeller of the diameter 10ft 8in.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    705 l (425 l v trupové nádrži a 280 l ve dvou křídelních nádržích. 155 UK gallons (186.25 US gallons)
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    460 km/h v 4400 m 285.8 mph in 14436 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    9,1 m/s 1791.3 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    12,6 min do 5000 m 12,6 min to 16404 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    8400 m 27559 ft
    Dolet:
    Range:
    920 km 571.7 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    1190 km 739.4 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    4x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v křídlech, každý s 650 náboji a
    1x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm ve střelecké věži TSS-1, náboje byly v pouzdrech po 320 nábojích a
    1x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm ve výstřelné štěrbině v podlaze kabiny.
    Pumový náklad: 400 kg pum v pumovnici a 200 kg na vnějších závěsnících nebo 10x neřízená raketa RS-82.
    Four fixed forward-firing 0.3 inch ShKAS machine-guns mounted in a wings, 650 rpg,
    one flexible rearward-firing 0.3 inch ShKAS machine-gun in the dorsal turret Type MV-5m and
    one flexible 0.3 inch ShKAS machine-gun in the hatch in the floor.
    Bomb load: 882 lb bomb in the bomb bay and
    441 lb under the wings or ten unguided rocket RS-82.
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    Letoun je také označován jako Su-2 1. série. Two-seat light bomber, reconnaissance aircraft.
    Original designation BB-1.
    This aircraft is also known as Su-2 first series.
    Zdroje:
    Sources:
    L+K č. 23/1975, Václav Němeček, Monografie Suchoj Su-2
    Дмитрий Хазанов и Николай Гордюков, Ближний бомбардировщик Су-2
    http://www.airwar.ru/enc/bww2/su2.html
    www.airwar.ru
    http://aviarmor.net/aww2/aircraft/ussr/su-2.htm
    wunderwaffe.narod.ru
    wunderwaffe.narod.ru
    http://ru.wikipedia.org
    www.militaryfactory.com
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/161101#489940Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Historie:


    Počátkem roku 1940 byly provedeny na lehkém bombardéru BB-1 nové státní zkoušky, protože motory řady M-87 byly nahrazeny modernějšími motory M-88. Tyto letouny byly vzorem pro sériovou výrobu, ta byla zahájena ještě v roce 1940, ale těsně před zahájením byl do letounu instalován mírně výkonnější motor Tumanskij M-88B. Počátkem roku 1941 došlo v sovětském letectvu ke změně označení, účelové označení BB-1 (Bližnij Bombardovčik) bylo změněno na Su-2, tímto označením se zdůraznil vedoucí konstruktér.


    Do přepadení SSSR bylo sovětskému letectvu předáno přibližně 100 letadel, od července byly do Su-2 instalovány výkonnější motory M-82.
    V boji se Su-2 příliš neosvědčily, plnily bombardovací, útočné a průzkumné úkoly, německá Luftwaffe však měla naprostou převahu a jediný obraný kulomet puškové ráže nedokázal letoun před německými stíhačkami ubránit. V roce 1942 byla výroba tohoto typu zastavena.


    Použité prameny:
    L+K č. 23/1975, Václav Němeček, Monografie Suchoj Su-2
    http://www.airwar.ru/enc/bww2/su2.html
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/161101#489941Verze : 3
    MOD
    Avatar
    Fotografie Su-2 M-88B


    Zdroj:
    http://www.airwar.ru/enc/bww2/su2.html







    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/161101#489942Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Suchoj Su-2 M-88B ("žlutá 7"), z výzbroje 135. BBAP, oblast Jaroslavle, léto 1941. Vývoj a výroba tohoto letounu byly drženy v přísné tajnosti, což způsobilo celou řadu nedorozumění - často se stávaly obětí palby vlastních jednotek a dokonce i první sestřel jednoho ze sovětských stíhacích es 2. světové války, A. I. Pokryškina, byl Su-2 hned v úvodním dnu války.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/161101#388962Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Suchoj Su-2 M-88B patriaci do stavu 44. samostatnej pozorovacej letky, koniec roku 1942. Stroj nenesie žiadne číselné označenie, čo bolo typické pre stroje pochádzajúce z 15. samostatného prieskumného záložného leteckého pluku, v ktorom bola 44. samostatná pozorovacia letka sformovaná.


    K 1. januáru 1943 boli v stave 44. pozorovacej letky Su-2 s výrobnými číslami: 44066, 49067, 10075, 15075, 07076, 08076.


    aircraft-museum.ucoz.ru



    Linked from : https://forum.valka.cz/topic/postview/591179
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/161101#591180Verze : 0
    MOD