Jermolajev Jer-2 2AČ-30B

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 3.346,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 437 příspěvků vloženo, 1055 editováno a 452 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Jermolajev Jer-2 2AČ-30B

Yermolayev Yer-2 2ACh-30B / Ермолаев Ер-2 2АЧ-30Б

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Jermolajev Jer-2-2AČ-30B Yermolayev Yer-2 2ACh-30B
    Originální název:
    Original Name:
    Ермолаев Ер-2 2АЧ-30Б
    Kategorie:
    Category:
    bombardovací letoun bomber aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.12.1943-24.08.1945 Irkutský letecký závod č. 39 J. V. Stalina, Irkutsk /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.04.1942-DD.09.1942 Jer-2-2M-40F
    DD.MM.1943-DD.12.1943 2 sériové letouny / the first two serial aircrafts
    DD.08.1944-24.08.1945 sériová výroba / serial production
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    391?
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    15.02.1944
    Osádka:
    Crew:
    5
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    10900 kg 24030 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    14910 kg 32871 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    18415 kg 40598 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    23,080 m 75ft 8,65in
    Délka:
    Length:
    16,650 m 54ft 7,5in
    Výška:
    Height:
    5,200 m 17ft 0,71in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    79,06 m2 850.99 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    188,591 kg/m2 38.63 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Čaromskij AČ-30B kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec přeplňovaný turbokompresorem o vzletovém výkonu 1103 kW (1 500 k).
    Vrtule čtyřlistá typu AV-5LV-116 s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 4 100 mm.
    Charomskiy ACh-30B twelve-cylinder liquid-cooled turbo-supercharged diesel engine,
    rated at 1,479 hp for take-off,
    driving a four-blade variable-pitch Type AV-5LV-116 propellers of 13ft 5,4in diameter
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    6 145 l (5 160 kg) 1,352 UK gallons (1,623 US gallons)
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    415 km/h v 6000 m 257.9 mph in 19685 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    330 km/h v 4000 m 205.1 mph in 13123 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    18,6 min do 3000 m 18,6 min to 9843 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    7200 m 23622 ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    5300 km 3293.3 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x pohyblivý kulomet UBT ráže 12,7 mm v předním střelišti NU-134, 195 nábojů,
    1x pohyblivý kulomet UBT ráže 12,7 mm ve spodním střelišti LU-MV-2B, 275 nábojů a
    1x pohyblivý kanón ŠVAK ráže 20 mm ve hřbetní střelecké věži TUM-5, 200 nábojů.
    Pumový náklad: do 5 000 kg. 2 000 kg pum (8x FAB-250 nebo 20x FAB-100) v pumovnici a až 4 000 kg na externích závěsnících (2x FAB-1000 nebo 2x FAB-2000). Pokud byly neseny dvě pumy FAB-2000 pod křídly bylo v pumovnici zavěšeno max. 1 000 kg pum.
    One flexible 0.5 inch UBT machine-gun in nose position NU-134, 195 rounds,
    one flexible 0.5 inch UBT machine-gun in ventral position LU-MV-2B, 275 rounds and
    one flexible 0.79 inch ShVAK cannon in dorsal turret TOM-5, 200 rounds.
    Bomb load: Up to 11,023 lb.
    4,409 lb in the bomb bay (eight bombs FAB-250 or twenty bombs FAB-100) and 8,818 lb in external hardpoints (two bombs FAB-2000).
    If you have carried two bombs FAB-2000 under the wings in the bomb bay was suspended from up to 1,000 kg of bombs.
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    Jermolajev Jer-2 byl střední bombardér dlouhého doletu. The Yermolayev Yer-2 was a long-range Soviet medium bomber.
    Zdroje:
    Sources:
    Б. Л. Симаков, Самолеты страны Советов, 1917-1970, ДОСААФ, 1975
    L+K 25/ 1991, Václav Němeček, Letadla 39-45, Jermolajev Jer-2,
    http://www.airwar.ru/enc/bww2/er2.html
    http://eng.polymus.ru/rv/?h=news
    ww2drawings.jexiste.fr
    http://www.ctrl-c.liu.se/misc/RAM/yer-2.html
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/161333#490679Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Stručná historie:


    Vladimír Grigorjevič Jermolajev se společně se svým OKB snažil zvýšit výkony svého dálkového bombardéru Jer-2, jehož výkony s motory Klimov M-105 nebyly příliš uspokojivé. S pokusy bylo započaty již před válkou, ale to byl teprve začátek. V září 1941 byla továrna evakuována na Sibiř a tam se pokračovalo intenzivněji. Nejprve byly zkoušeny motory konstruktéra Mikulina AM-35 a AM-37. Tyto motory se přehřívaly a jejich výkon byl silně degradován vrtulí VIŠ-22 o průměru 3 000 mm, jen malou nápravou bylo použití vrtule VIŠ-22AT o průměru 3 400 mm, vrtule s větším průměrem nebylo možno nainstalovat protože pro ní nebylo mezi motorem a trupem místo.


    Plánované použití čtyřiadvacetiválcových motorů Dobrotvorskij MB-100 (zdvojené M-105) přineslo výsledky až v roce 1945, teprve tehdy se podařilo tyto motory doladit. Kladem bylo, že bylo vyřešeno chlazení těchto motorů a dále bylo prodlouženo rozpětí křídel a to pomocí delšího centroplánu, tak bylo možno posunout motorové gondoly dále od trupu a tak montovat vrtule o větším průměru.


    Motory AM-38 s turbokompresory a AM-39 nebyly nakonec realizovány.


    Již od roku 1940 bylo zvažováno použití vznětových motorů konstruktéra A. D. Čaromskáho, s pracemi bylo započato již v listopadu 1940, do upraveného letounu Jer-2 byly vestavěny vznětové motory M-40 F o výkonu 1 103 kW (1 500 k), tyto motory byly zkoušeny od dubna 1941 pouze na jediném prototypu, do druhého prototypu byly nainstalovány motory téhož konstruktéra M-30B (později označené AČ-30 B). Vývoj motoru M-40F byl brzy ukončen – probíhal v Leningradu.


    První dva sériové letouny (dá-li se dvěma vyrobeným kusům takto říkat) byly dokončeny v prosinci 1943, další výroba byla zastavena a na obou letounech se velmi intenzivně odstraňovaly závady a dětské nemoci, ale zároveň byly, v tomto období, provedeny dosti zásadní změny. Nejvýznamnější bylo zavedení normální pilotní kabiny (původní byla úzká asymetricky umístněná) a rozšíření osádky o druhého pilota, další změnou byla montáž malé střelecké věže TUM-5 na hřbet trupu. Ve věži byl kanón ŠVAK ráže 20 mm.


    Motory AČ-30 B měly stejný výkon jako M-40 F a díky ekonomickému chodu prodloužily dolet letounu s pumovou zátěží 1 000 kg z původních 4 100 km na 5 300 km, to bylo jistě vynikající, ale problémem těchto motorů byla velmi malá životnost (50 hodin) a také se spolehlivostí motorů byl velký problém, dále se tyto motory vyznačovaly velmi tvrdým chodem.
    Všechny letouny byly sovětským letectvem vyřazeny ze služby v roce 1947.



    Použité prameny:
    Б. Л. Симаков, Самолеты страны Советов, 1917-1970, ДОСААФ, 1975
    L+K 25/ 1991, Václav Němeček, Letadla 39-45, Jermolajev Jer-2,
    http://www.airwar.ru/enc/bww2/er2.html
    http://eng.polymus.ru/rv/?h=news
    archiv autora







    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/161333#153742Verze : 0
    MOD