Jermolajev Jer-2 2AM-37

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 32.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 458 příspěvků vloženo, 930 editováno a 397 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Jermolajev Jer-2 2AM-37

Yermolayev Yer-2 2AM-37 / Ермолаев Ер-2 2AM-37

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Jermolajev Jer-2 AM-37 Yermolayev Yer-2 AM-37
    Originální název:
    Original Name:
    Ермолаев Ер-2 AM-37
    Kategorie:
    Category:
    bombardovací letoun bomber aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1940-DD.MM.1940 Moskevský letecký závod č. 240, Moskva /
    DD.MM.1941-DD.MM.1941 Voroněžský letecký závod č. 18 Vorošilova, Voroněž /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1940-DD.MM.1941
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    4 konverze
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    25.10.1940 přestavba druhého prototypu DB-240
    Osádka:
    Crew:
    4
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    8872 kg 19559 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    12340 kg 27205 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    14500 kg 31967 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    21,686 m 71ft 1,77in
    Délka:
    Length:
    16,230 m 53ft 3in
    Výška:
    Height:
    4,820 m 15ft 9,75in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    73,16 m2 787.49 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    168,671 kg/m2 34.55 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Mikulin AM-37 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1030 kW (1 400 k).
    Vrtule trojlistá typu VIŠ-22T s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 400 mm.
    Mikulin AM-37, twelve-cylinder liquid-cooled supercharged Vee engine,
    rated at 1,381 hp for take-off,
    driving a three-blade variable-pitch Type VISh-22T propellers of 11ft 2in diameter
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    5 446 l + 380 l oleje 1,198 UK gallons (1,439 US gallons)
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    507 km/h v 6000 m 315 mph in 19685 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    408 km/h v 4000 m 253.5 mph in 13123 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    7,58 m/s 1492.1 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    17,3 min do 5000 m 17,3 min to 16404 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    10700 m 35105 ft
    Dolet:
    Range:
    2540 km 1578.3 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    3500 km 2174.8 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x pohyblivý kulomet UBT ráže 12,7 mm v předním střelišti, 300 nábojů,
    1x pohyblivý kulomet UBT ráže 12,7 mm ve spodním střelišti, 300 nábojů a
    1x pohyblivý kulomet UBT ráže 12,7 mm ve hřbetní střelecké věži TUM-2, 400 – 600 nábojů.
    Pumový náklad: do 3 000 kg. 1 000 kg pum (např. 4x FAB-250 nebo 10x FAB-100) v pumovnici a až 2 000 kg na externích závěsnících (2x FAB-1000).
    One flexible 0.5 inch UBT machine-gun in nose position, 300 rounds,
    one flexible 0.5 inch UBT machine-gun in ventral position, 300 rounds and
    one flexible 0.5 inch UBT machine-gun in dorsal turret TOM-2, 400-600 rounds.
    Bomb load: Up to 6,614 lb.
    2,204 lb in the bomb bay (four bombs FAB-250 or ten bombs FAB-100) and 4,409 lb in external hardpoints (two bombs FAB-1000).
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    Jermolajev Jer-2 byl střední bombardér dlouhého doletu. The Yermolayev Yer-2 was a long-range Soviet medium bomber.
    A five Yer-2 was modified with experimental Mikulin AM-37 engines, a reinforced undercarriage, armored seats for the navigator and gunner, and 0.5in UBT machine-guns in place of its original ShKAS weapons. The range was reduced to 2,175 mi carrying 2,205 lb of bombs.
    One significant problem with this version was the excessive take-off roll which hindered operations from grass airstrips, it was caused propellers of small diameter.
    The engine had big problems with ineffective cooling.
    Zdroje:
    Sources:
    Б. Л. Симаков, Самолеты страны Советов, 1917-1970, ДОСААФ, 1975
    L+K 25/ 1991, Václav Němeček, Letadla 39-45, Jermolajev Jer-2,
    http://www.airwar.ru/enc/bww2/er2.html
    http://aviarmor.net/aww2/aircraft/ussr/er-2.htm
    http://eng.polymus.ru/rv/?h=news
    http://www.ctrl-c.liu.se/misc/RAM/yer-2.html
    http://base13.glasnet.ru/text/shavrov2/2-20.htm
    archiv autora





    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/161334#490684Verze : 0
    MOD
    Avatar

    Stručná historie:


    Sovětské letectvo převzalo v roce 1939 dálkové bombardéry DB-240 s výhradami k jeho výkonům, proto se konstruktér Vladimír Grigorjevič Jermolajev společně se svým OKB-240 snažil zvýšit výkony tohoto stroje. Všem bylo jasné, že motory Klimov M-105 bude nutno zaměnit za výkonnější typy, nejjednodušší by bylo nainstalovat Klimovův M-106, ale ten tehdy nebyl k dispozici. OKB-240 dostalo pokyn nainstalovat do DB-240 motory konstruktéra A. A. Mikulina a to typy AM-35A a AM-37.
    Nejprve byly započaty práce na zástavbě motoru AM-35A, motor měl o 230 kg vyšší hmotnost než Klimov M-105, poskytoval však výkon 1 350 k. Práce na tomto letadle se však zdržovaly a tak byla dříve dokončena zástavba motorů AM-37 (1 400 k). Tyto motory byly nainstalovány do druhého prototypu DB-240. Bohužel, ne vše se podařilo, největším problémem bylo chlazení, konstruktéři ponechali původní chladící okruhy zcela beze změn a to bylo pro motor s výkonem o 1/3 vyšším velmi málo. Již při prvním letu 25. října 1940 se oba motory prudce a nebezpečně přehřály a všechny další zkušební lety byly, řečeno s nadsázkou, kratší či delší skoky (záleželo na teplotě vzduchu), přehřívala se chladící kapalina i motorový olej. Nemenším problémem bylo použití vrtulí VIŠ-22E o průměru 3 000 mm, tato vrtule nedokázala přenést výkon nového motoru, vzlet byl neúměrně dlouhý a výkony celkově nedosahovaly očekávaných hodnot.


    Konstruktéři se znovu pustili do práce a provedli celou řadu změn. Hlavní úpravy se týkaly pochopitelně chlazení motorů, do zadních částí motorových gondol byly nainstalovány dvojice chladičů OP-275, motory sice dále pracovaly na hranici přehřátí, ale v létě 1941 již mohly být zahájeny letové zkoušky. Další úpravou byla instalace vrtulí VIŠ-22T o průměru 3 400 mm, vrtule o větším průměru již nebylo možno namontovat, protože mezi trupem a motorovými gondolami nebylo více místa. Výkony mírně vzrostly, rychlost stoupla o 14 km/h, podstatně vzrostl dostup a stoupavost. Další úpravy se týkaly montáže větších podvozkových kol, dokonalejšího pancéřování a sjednocení obranné výzbroje na půlpalcové kulomety UBT.


    Motory Mikulin AM-37 však byly žíznivější a tak znatelně poklesl dolet letounu, ale při ekonomické rychlosti donesl pumový náklad o hmotnosti 1 000 kg na vzdálenost 3 000 km.
    Otázkou zůstává, kolik letounů bylo na tento standard upraveno, údaje se rozcházejí, jisté je, že to nebylo více než pět letadel. Jeden čas bylo uvažováno o jejich zavedení do výroby, protože výkony byly lepší než u Il-4, nakonec bylo rozhodnuto, že přednost mají bitevní letouny Il-2.



    Použité prameny:
    Б
    . Л. Симаков, Самолеты страны Советов, 1917-1970, ДОСААФ, 1975
    L+K 25/ 1991, Václav Němeček, Letadla 39-45, Jermolajev Jer-2,
    http://www.airwar.ru/enc/bww2/er2.html
    http://aviarmor.net/aww2/aircraft/ussr/er-2.htm
    http://eng.polymus.ru/rv/?h=news
    http://www.ctrl-c.liu.se/misc/RAM/yer-2.html
    http://base13.glasnet.ru/text/shavrov2/2-20.htm
    archiv autora
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/161334#490686Verze : 0
    MOD