Sikorsky CH-53K King Stallion

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 3.346,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 372 příspěvků vloženo, 1179 editováno a 377 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Sikorsky CH-53K King Stallion

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Sikorsky CH-53K King Stallion Sikorsky CH-53K King Stallion
    Originální název:
    Original Name:
    Sikorsky CH-53K King Stallion
    Kategorie:
    Category:
    transportní vrtulník cargo helicopter
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR Sikorsky Aircraft Corp., Stratford, Connecticut
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    4 předsériové vrtulníky YCH-53K (k 2016) / 4 pre-production YCH-53K helicopters (as of 2016)

    objednáno pro americkou námořní pěchotu / ordered for US Marine Corps:
    227
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    27.10.2015 YCH-53K
    Osádka:
    Crew:
    4-5
    - pilot
    - druhý pilot / co-pilot
    - palubní technik/střelec / crew chief/door gunner
    - 1-2 střelci / 1-2 door gunners
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Uspořádání rotorů:
    Rotor Configuration:
    hlavní a vyrovnávací rotor main and antitorque rotor
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného vrtulníku:
    Empty Weight:
    19845 kg 43750 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    33793 kg 74500 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    39916 kg 88000 lb
    Délka s otáčejícími se rotory:
    Length with Rotors Turning:
    30.19 m 99ft 0.5in
    Délka trupu:
    Fuselage Length:
    22.35 m 73ft 4in
    Šířka trupu:
    Fuselage Width:
    5.59 m 18ft 4in
    Celková výška:
    Overall Height:
    8.64 m 28ft 4in
    Průměr hlavního rotoru:
    Main Rotor Diameter:
    24.08 m 79ft
    Průměr vyrovnávacího rotoru:
    Tail Rotor Diameter:
    6.1 m 20ft
    Plocha disku hlavního rotoru:
    Main Rotor Disc Area:
    455.38 m2 4901.7 ft2
    Plocha disku vyrovnávacího rotoru:
    Tail Rotor Disc Area:
    29.25 m2 314.83 ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    turbohřídelový turboshaft
    Počet motorů:
    Number of engines:
    3
    Typ:
    Type:
    General Electric T408-GE-400
    - výkon jednoho motoru: 5593 kW
    General Electric T408-GE-400,
    - power output of one engine: 7500 shp
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    7085 kg / 8695 l bez nádrží TBFDS 15620 lbs / 2297 US gal excluding TBFDS tanks
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    315 km/h v 0 m 196 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ~278 km/h v 0 m ~173 mph in 0 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ~12.7 m/s ~2500 ft/min
    Statický dostup:
    Static Ceiling:
    ~2896 m ~9500 ft
    Dynamický dostup:
    Dynamic Ceiling:
    ~5639 m ~18500 ft
    Dolet:
    Range:
    2031) km 1261) mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    7522) km 4672) mi
    Přepravní kapacita:
    Transport Capacity:
    30 vojáků / 24 nosítek + 4 zdravotníci

    13607 kg nákladu
    16330 kg podvěšeného nákladu
    30 troops / 24 litter + 4 attendants

    30000 lb of cargo internally
    36000 lb of cargo externally
    Výzbroj a vybavení:
    Armament and Equipment:
     
    Výzbroj:
    Armament:
    3 střeliště (levé, pravé a zadní):
    - GAU-21/A
    3 gun ports (port, starboard and rear):
    - GAU-21/A
    Vybavení:
    Equipment:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    1) akční rádius
    2) bez doplňování paliva za letu
    1) mission radius
    2) without air to air refueling
    Zdroje:
    Sources:
    firemní materiály Sikorsky Aircraft Corporation
    www.navair.navy.mil
    www.sldinfo.com
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/161416#592960Verze : 2
    MOD
    Avatar
    Spoločnosť Sikorsky dodala zástupcom americkej námornej pechoty začiatkom decembra 2012 prvý prototyp CH-53K. Stroj je určený na pozemné dynamické skúšky a merania. Ďalšie 4 exempláre na vykonávanie letových skúšok v rokoch 2014 - 2015 sú vo výrobe. Vrtuľník poháňaný motormi GE38-1B by mal od roku 2019 začať nahradzovať stroje CH-53E.


    Zdroj:
    Letectví a kosmonautika 2013 / 01, str. 8
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/161416#490957Verze : 1
    MOD
    Avatar
    Jeden ze čtveřice předsériových vrtulníků YCH-53K King Stallion.


    Fotografie:
    Lockheed Martin



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/161416#592977Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Předsériové vrtulníky YCH-53K King Stallion (EDM-1 až EDM-4, EDM = Engineering Development Model), prosinec 2016.


    Fotografie:
    Lockheed Martin



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/161416#592979Verze : 1
    MOD