Lockheed P2V-5 Neptune

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 586 příspěvků vloženo, 2258 editováno a 443 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Lockheed P2V-5 Neptune

Lockheed P2V-5F Neptune / Lockheed P-2E Neptune

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Lockheed P2V-5 Neptune Lockheed P2V-5 Neptune
    Originální název:
    Original Name:
    Lockheed P2V-5 Neptune
    Kategorie:
    Category:
    protiponorkový/protilodní letoun aeroplane for anti-submarine/anti-ship warfare
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1950-DD.09.1954 Lockheed Aircraft Corp., Burbank, California
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1950-DD.09.1954
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    424 (124865/124909, 127720/127782, 128327/128422, 131400/131543, 133640/133651, 134671/134676, 134718/134723, WX493/WX529, WX542/WX556)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    29.12.1950
    Osádka:
    Crew:
    9
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    18939 kg 41754 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    30617 kg 67500 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    34542 kg 76152 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    31.7 m 104ft
    Délka:
    Length:
    24.87 1) m 81ft 7in1)
    Výška:
    Height:
    8.56 m 28ft 1in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    92.9 m2 1000 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový a jednoproudový piston and turbojet
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2(+2)
    Typ:
    Type:
    Wright R-3350-30W o vzletovém výkonu 2424 kW, později
    Wright R-3350-32W o vzletovém výkonu 2610 kW
    čtyřlistá vrtule s konstantní rychlostí otáček Hamilton Standard


    Westinghouse J34-WE-34 o tahu kN (pouze na P2V-5F)
    Wright R-3350-30W, take-off power 3250 hp, later
    Wright R-3350-32W, take-off power 3500 hp
    four-bladed constant-speed propeller Hamilton Standard


    Westinghouse J34-WE-34, thrust 3250 lb (P2V-5F only)
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    10599 l
    2650 l nádrž v pumovnici
    2x 1325 l přídavná nádrž
    2800 US gal
    700 gal bomb bay tank
    2x 350 gal drop tank
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    520.5 km/h v 4999 m 323.4 mph in 16400 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    333.3 km/h v 457 m 207.1 mph in 1500 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    9.2 m/s 1820 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    27.8 min do 6096 m 27.8 min to 20000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    7071 m 23200 ft
    Dolet:
    Range:
    5139.3 km 3193.4 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    6250.5 km 3883.9 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x kanon ráže 20 mm v přední věži Emerson2)
    2x kulomet Browning ráže 12,7 mm ve hřbetní věži Martin 250CE
    2x kanon ráže 20 mm ráže 12,7 mm v ocasní věži Emerson 2)


    3629 kg bomb nebo torpéd
    16x raketa HVAR
    2x 20 mm cannon in the Emerson nose turret2)
    2x .50 in Browning machine gun in the Martin 250CE dorsal turret
    2x 20 mm cannon in the Emerson rear turret2)


    8000 lb of bombs or torpedoes
    16x HVAR rocket
    Uživatelské státy:
    User States:






    ?






    ?
    Poznámka:
    Note:
    1) stroje pozdějších sérií s detektorem MAD a prosklenou přídí 27,79 m
    2) pouze stroje prvních sérií

    - naprostá většina strojů po roce 1953 dostala dva pomocné proudové motory J34 (což snížilo množství nesených raket na polovinu) a byla přejmenována na P2V-5F, od roku 1962 P-2E
    - část strojů dostala vybavení pro detekci ponorek Jezebel a Julie a byla přejmenována na P2V-5FS, od roku 1962 SP-2E
    1) late machines with MAD boom and glazed nose 91ft 2in
    2) early machines only
    Zdroje:
    Sources:
    Sullivan, Jim. P2V Neptune in action, No.68. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1985. ISBN 978-0-89747-160-2.
    Anderson, Holmes G. The Lockheed P2V neptune, profile No.204. Profile Publications, Leatherhead 1967.
    Francillon, René J. Lockheed Aircraft since 1913. Naval Institute Press, Annapolis 1987. ISBN 0-85177-835-6.
    Munson, Kenneth. Bombers in service: Patrol and Transport Aircraft since 1960. Blandford Press, 1978. ISBN 0-7137-0744-5.
    Swanborough, G., Bowers, P. M. United States Navy Aircraft since 1911. Putnam Aeronautical Books, London 1990, ISBN 0-85177-838-0.
    Thetford, Owen. Aircraft of the Royal Air Force since 1918, Putnam Aeronautical Books, London 1976. ISBN 0-37010-056-5.
    www.alternatewars.com
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/161891#492075Verze : 0
    MOD
    Avatar
    commons.wikimedia.org


    Nizozemské P2V-5 byly vybaveny jako jediné detektorem MAD a zároveň přední věží.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/161891#492077Verze : 0
    MOD
    Avatar
    commons.wikimedia.org


    P2V-5F, s novou prosklenou přídí a pomocnými proudovými motory, patřící peruti VP-8 Tigers.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/161891#492079Verze : 0
    MOD
    Avatar
    commons.wikimedia.org


    P2V-5 původního provedení, patřící peruti VP-21 Black Jacks, v září 1954 na britské základně Blackbushe.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/161891#492080Verze : 0
    MOD