Rozpočet tohoto webu pro rok 2019 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 64.741,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 326 příspěvků vloženo, 1083 editováno a 361 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

CZK - Tatra 148 VNM

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Tatra 148 VNM Tatra 148 VNM
    Originální název:
    Original Name:
    Tatra 148 VNM
    Kategorie:
    Category:
    valník cargo bed truck
    Výrobce:
    Producer:
    Tatra n.p., Kopřivnice /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1972-14.12.1982 (všechny verze, včetně civilní výroby / all versions, including civil production)
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    113 647 (všechny verze, včetně civilní výroby / all versions, including civil production)
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.MM.1969 (oveřovací série / initial batch)
    Počet míst k sezení:
    Troop Seating Capacity:
    1 + 2 (+ 40 na korbě / + 40 on the platform)
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Náhon:
    Configuration:
    6x6
    Pohotovostní hmotnost:
    Curb Weight:
    10500 kg 23149 lb
    Užitečné zatížení:
    Payload:
    130001) kg 286601) lb
    Celková hmotnost:
    Gross Vehicle Weight:
    230002) kg 507062) lb
    Přípojná hmotnost:
    Gross Trailer Weight:
    200003) kg 440923) lb
    Celková hmotnost s přívěsem/návěsem:
    Gross Combination Weight:
    430004) kg 947994) lb
    Celková délka:
    Overall Length:
    8595 mm 28ft 2in
    Celková šířka:
    Overall Width:
    2500 mm 8ft 2in
    Celková výška:
    Overall Height:
    32505) mm 10ft 8in5)
    Světlá výška:
    Ground Clearance:
    290 mm 11in
    Rozvor:
    Wheelbase:
    4260 mm - 1320 mm 167 ¾ in - 52in
    Rozchod:
    Track:
    1966 mm - přední náprava
    1770 mm - zadní nápravy
    77 ⅜ in - front axle
    69 ¾ in - rear axles
    Brzdová soustava:
    Braking System:
    provozní - pneumatická, dvouokruhová
    nouzová - ruční, mechanická
    parkovací - ruční, mechanická
    odlehčovací - motorová brzda
    service brake - dual-circuit pressure-air brakes
    emergency brake - manual, mechanical
    parking brake - manual, mechanical
    engine brake - exhaust brake
    Elektrický systém:
    Electrical System:
    napětí elektrické sítě: 24 V
    ukostřený záporný pól
    dva akumulátory: 12 V / 175 Ah
    alternátor: 24 V / 30 A
    nominal voltage: 24 V
    ground pole: negative
    two batteries: 12 V / 175 Ah
    alternator: 24 V / 30 A
    Pneumatiky:
    Tyres:
    11,00-20eHD 14 PR
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Typ:
    Type:
    Tatra T2-928-17
    - vznětový (vícepalivový), vidlicový, vzduchem chlazený, s přímým vstřikem paliva
    - počet válců: 8
    - vrtání: 120 mm
    - zdvih: 140 mm
    - objem válců: 12 667 cm3
    - maximální točivý moment: 813,9 Nm při 1200 ot/min
    - maximální výkon: 148,6 kW při 2000 ot/min
    Tatra T2-928-17
    - air cooled, V-type, four stroke, direct injection diesel (multi-fuel) engine
    - number of cylinders: 8
    - bore: 4.72 in
    - stroke: 5.51 in
    - swept volume: 773 cu in
    - maximum torque: 600 lb.ft at 1200 rpm
    - maximum power output: 199 hp (202 PS) at 2000 rpm
    Převodovka:
    Gearbox:
    5+1; řazení mechanické s pneumatickým posilovačem, normální a redukovaný chod gearbox with semiautomatic split, 5 forward and 1 reverse gears, pressure-air assisted gear-shifting, normal or reduced drive mode
    Spojka:
    Clutch:
    dvoulamelová s membránovou pružinou, ovládání hydraulické se vzduchovým posilovačem dual-plate, diaphragm clutch, attached to the engine fly wheel; hydraulic control with pressure-air power cylinder
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    260 l 57.19 Imp gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Rychlost na silnici:
    Road Speed:
    806) km/h 506) mph
    Rychlost v terénu:
    Cross-country Speed:
    ? km/h ? mph
    Spotřeba paliva:
    Fuel Consumption:
    32,57) l/100 km 8.697) mi/Imp gal
    Jízdní dosah po silnici:
    Cruising Range on Road:
    1000 km 621 mi
    Jízdní dosah v terénu:
    Cross-country Cruising Range:
    250-450 km 155-280 mi
    Překonávání překážek:
    Obstacles Crossing:
     
    Nájezdový úhel přední/zadní:
    Angle of Approach/Departure:
    40 ° / 25 °
    Svah:
    Gradient:
    ? ° ? %
    Boční náklon:
    Side Slope:
    ? ° ? %
    Překročivost:
    Trench Crossing:
    ? m ?
    Výstupnost:
    Vertical Obstacle:
    ? m ?
    Brodivost:
    Fording Depth:
    0,88) m 32in8)
    Uživatelské státy:
    User States:




    Poznámka:
    Note:
    1) na silnici, 8000 kg v terénu
    2) na silnici, 18500 kg v terénu
    3) na silnici, 10000 kg v terénu
    4) na silnici, 28500 kg v terénu
    5) plachta v horní poloze
    6) maximální dovolená rychlost
    7) při 23500 kg a rychlosti 50 km/h
    8) bez přípravy, s přípravou 1,4 m
    1) on the road, off-road 17637 lb
    2) on the road, off-road 40786 lb
    3) on the road, off-road 22046 lb
    4) on the road, off-road 62832 lb
    5) tarpaulin in the top position
    6) maximum allowed speed
    7) at 51809 lb a speed 31 mph
    8) without preparation, with preparation 55.1 in
    Zdroje:
    Sources:
    -
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/16299#60539Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Nákladný terénny automobil TATRA 148 VNM je určený pre prepravu nákladov do hmotnosti 13000 kg, alebo pre prepravu max. 40 osôb. Automobil je prispôsobený pre prepravu 18 nosidiel s ranenými. Pri celkovej hmotnosti ťažného vozidla utiahne na pevných vozovkách jeden alebo dva prívesy o celkovej hmotnosti do 20000 kg, v únosnom teréne jeden alebo dva prívesy, do celkovej hmotnosti 10000 kg.

    Vozidlo je vybavené navijakom, ktorý slúži pre vyslobodzovanie a približovanie bremien.

    Búdka pre obsluhu

    Je celokovová, dvojdverová. Je pružne uložená na silentblokoch. Predné okno je delené, panoramatické. V búdke vodiča je sedadlo pre vodiča a sedadlo pre obsluhu ( ďalšie dve osoby ). Búdka je vykurované naftovým kúrením 12 BON 3

    Valník

    Má oceľovú plošinu s oceľovým rámom, výstuhami kovaním. Plošina je upevnená na zvláštnom ráme spojenom s podvozkom. Predné čelo je pevné, obe bočnice i zadné čelo je možné po rozpojení rohových závesov sklopiť. Bočnice i zadné čelo je možné zvýšiť nástavkami. Do objímok na bočniciach je možné zasunúť 6 plachtových oblúkov, ktorých výšku je možné nastavovať.

    Navijak

    Pohon navijaku :kĺbovou hriadeľou z prídavnej prevodovky
    Dĺžka lana : 60 m
    Priemer lana. 17,5 mm

    Pneumatiky : 11,00-20 eHD 14 PR


    Zdroj : Aut-24-18 Terénny nákladný automobil TATRA 148 VNM. Popis, prevádzka - predpis ČSĽA, Praha 1975








    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/16299#390753Verze : 0
    Avatar
    Doplnenie údajov :


    Podlaha plošiny je drevená, čelo a bočnice sú z oceľových profilových plechov.


    Automobil je vybavený navijakom pre účely samovyslobodenia, vyslobodenia iných vozidiel, ako aj pre nakladanie a manipuláciu s prívesmi.


    Brodivosť : 1400 mm



    Vysvetlenie označenia vozidla TATRA 148 VNM :


    V - valník - nákladné vozidlo


    N - navijak - nákladné vozidlo vybavené navijakom


    M - MORUPA ( MOtor na RUzna PAliva, pozn. autora) - nákladné vozidlo, vybavené navijakom so špeciálne upraveným motorom na použitie rôznych druhov palív.


    Pre potreby ČSLA bol vyrobený špeciálny motor na použitie rôznych druhov palív ( alebo ich zmesí) ako :


    - automobilový benzín,
    - motorová nafta,
    - letecký petrolej.


    Tento motor bol použitý vo vozidle TATRA 148 VNM. Mal špeciálne upravené vstrekovacie čerpadlo uspôsobené na použitie rôznych druhov palív s možnosťou troch nastavení pre každý druh paliva.



    Zdroj :


    Propagačný materiál TATRA Kopřivnice

    Interiér.

    Podvozok.

    Prevodovka.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/16299#212151Verze : 0
    Avatar
    Nákladný automobil TATRA T 148 VNM (valník) je možné upraviť pre odsun ranených.

    T T D vozidla sú plne totožné s vozidlom T 148 VNM.

    Povolený počet prepravovaných osôb : 40

    Odsunová kapacita :

    - s využitím lavičiek : 24 sediacich,
    - použitím dvoch súprav DRNA : 12 ležiacich na nosidlách,
    - pri improvizovanom spôsobe sa umiestni pozdĺžne 8 nosidiel voľne na podlahu ložnej plochy.


    Zdroj : Zdrav-23-3, predpis ČSLA

    Odsunová úprava vozidla T 148 VNM

    T 148 VNM odsunová úprava
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/16299#308097Verze : 0
    Avatar
    Vykládání materiálu z korby T-148 VNM (VPZ 19-97-15 ?) z výzbroje ČSLA za pomoci AV-8, zhruba začátek osmdesátých let.

    (Týl a zásobování)
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/16299#496040Verze : 0
    MOD
    Avatar
    T-148 VNM táhnoucí protitankový kanon vz. 53, Bahna 2013, srpen 2013. Vozidlo je součástí sbírek Vojenského muzea na demarkační linii v Rokycanech.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/16299#496038Verze : 0
    MOD
    Avatar
    T-148 VNM syrské armády, odsun syrských vojsk z Libanonu, jaro 2005.

    (HAITHAM MUSSAWI/AFP/Getty Images)
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/16299#103124Verze : 0
    MOD
    Avatar
    T-148 VNM, Sýria, August 2013.

    (užívateľ neidentifikovaný, zdroj: Russia Today)
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/16299#496010Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Kořist ISIL/ISIS po dobytí základny 121. pluku u al-Hasakah v Sýrii (36°22'46.00"N 40°45'24.00"E).


    Zdroj:
    spioenkop.blogspot.nl







    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/16299#517664Verze : 1
    MOD
    Avatar
    Na korbu vozidla T-148 VNM východoněmecké armády jsou autojeřábem ADK-125 nakládány trosky MiGu-21PFM z výzbroje stíhacího letecké eskadry JG-1, který v lednu 1975 havaroval v ulicích Chotěbuzi. Letoun narazil do panelového domu, což si vyžádalo 6 mrtvých (včetně pilota, jímž byl mjr. Peter Makowicka) a 16 těžce zraněných.

    (autor neznámý, via Internet)
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/16299#523739Verze : 1
    MOD
    Avatar
    Tatra 148 VNM (VPZ 27-08-65) 2. roty RTZ 11. praporu radiotechnického zabezpečení, zabezpečovací jednotky Odloučené části 1. leteckého školního pluku (vzniklé z 4. leteckého školního pluku) Vysoké vojenské letecké školy, Piešťany (někdy v letech 1982-83)
    V pozadí stojí stroje Praga V3S.
    Z archívu J.K.



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/16299#535513Verze : 7
    MOD
    Avatar
    T-148 VNM ukořistěná syrské armádě ve službách Daeš / ISIL / ISIS (vpravo GAZ-3308), oblast Aleppa, občanská válka v Sýrii, duben 2016.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/16299#550876Verze : 2
    MOD
    Avatar
    CIAF 2016, vlastní foto


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/16299#559525Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Ano, je to Tatra 148.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/16299#596131Verze : 0
    MOD