Rozpočet tohoto webu pro rok 2019 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 64.741,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 326 příspěvků vloženo, 1024 editováno a 326 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Dewoitine D.21 C.1

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Dewoitine D.21 C.1 Dewoitine D.21 C.1
    Originální název:
    Original Name:
    Dewoitine D.21 C.1
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1925-DD.MM.192R Constructions Aéronautiques Émile Dewoitine, Toulouse /
    DD.MM.1925-DD.MM.1929 Eidgenössische Konstruktionswerkstätte, Thun
    DD.MM.1930-DD.MM.1931 Fábrica Militar de Aviones, Córdoba
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1925-DD.MM.1931
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    20? Dewoitine
    36? EKW
    32(40?) FMA
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.1925
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1090 kg 2403 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1580 kg 3483 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    12,800 m 42ft
    Délka:
    Length:
    7,640 m 25ft 1in
    Výška:
    Height:
    3,000 m 9ft 10in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    24,80 m2 266.94 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    64,710 kg/m2 13.25 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Hispano-Suiza 12Gb vodou chlazený třířadý dvanáctiválec s válci uspořádanými do W o výkonu 368 kW (500 k) při 2 000 ot/min.
    Vrtule dvoulistá s pevným úhlem náběhu dřevěná nebo kovová.
    Argentinské letouny byly poháněny motory:
    Lorraine-Dietrich 12Eb vodou chlazený třířadý dvanáctiválec s válci uspořádanými do W o výkonu 331 kW (450 k) při 1 850 ot/min.
    Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu.
    Hispano-Suiza 12Gb twelve-cylinder water-cooled W engine rated at 493 hp at 2,000 rpm,
    driving a two-blade fixed-pitch wooden or metal propeler.


    for Argentine:
    Lorraine-Dietrich 12Eb twelve-cylinder water-cooled W engine rated at 444 hp at 1,850 rpm,
    drivind a two-blade fixed-pitch wooden propeller.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    270 km/h v 2000 m 167.8 mph in 6562 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    236 km/h v 1800 m 146.6 mph in 5906 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    10,0 m/s 1968.5 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m min to ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    9000 m 29500 ft
    Dolet:
    Range:
    400 km 248.5 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x pevný kulomet Vickers ráže 7,7 mm nad motorem.
    rozšířená výzbroj:
    2x pevný kulomet Darne ráže 7,5 mm v křídle.
    (Argentinské letouny nesly kulomety Vickers E ráže 7,65 mm)
    Two fixed forward-firing 0.303 inch Vickers machine-guns above the engine.
    Advanced weapons:
    two fixed forward-firing 0.295 inch Darne machine-guns in the wing.
    (Argentine aircraft were armed with the machine-guns Vickers Type E caliber 0.301 inch)
    Uživatelské státy:
    User States:








    Poznámka:
    Note:
    Bezprostředním předchůdcem byl typ Dewoitine D.12, nový letoun (první prototyp D.21 vznikl z druhého prototypu D.12)byl určen pro zahraniční trhy. Všechny letouny, které byly vyrobeny pro přímý export byly vyrobeny švýcarskou firmou EKW, licenční práva zakoupila československý koncern Škoda a.s. (jako Škoda D.1)., italská továrna Ansaldo a argentinská továrna FMA. Nejvíce letadel (50) používala Argentina. The prototype D.21 was a development of the D.12. The aircraft was licence-built in Switzerland (by EKW), Czechoslovakia (by Skoda as Škoda D.1) and Argentina (by FMA). One Turkish D.21 was fitted with a modified wing and named Orhanelli.
    Zdroje:
    Sources:
    Frederic P. Miller, Agnes F. Vandome and McBrewster John, Dewoitine D.21, Published by Betascript Publishing, ISBN 13: 9786134345170.
    L+K č. 12/1992, Daniel Petz, Malé letectvo, Argentínské Dewoitiny D-21, str. 35 a 36.
    www.aviastar.org
    http://www.airwar.ru/enc/fww1/dewd21.html







    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/165192#498726Verze : 0
    MOD