Název: Name: | Dewoitine D.27 III | Dewoitine D.27 III |
Originální název: Original Name: | Dewoitine D.27 III | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1929-DD.MM.1931 Eidgenössische Konstruktionswerkstätte, Thun | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1929-DD.MM.1931 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 20 + 45 konverzí D.27 IIIR | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1929 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1038 kg | 2288 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1414 kg | 3117 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 10,300 m | 33ft 9,5in |
Délka: Length: | 6,560 m | 21ft 6,22in |
Výška: Height: | 2,790 m | 9ft 2in |
Plocha křídla: Wing Area: | 17,55 m2 | 188.91 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 80,570 kg/m2 | 16.5 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Hispano-Suiza 12Mb kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém 423 kW (575 k) a nominálním výkonu 368 kW (500 k) při 2 000 ot/min. Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu. | Hispano-Suiza 12Mb twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine, rated at 567 hp for take-off and nomimal power 493 hp at 2,000 rpm, driving a two-blade fixed-pitch wooden propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 298 km/h v 0 m | 185.2 mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 250 km/h v 1500 m | 155.3 mph in 4921 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 10,0 m/s | 1968.5 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8300 m | 27231 ft |
Dolet: Range: | 425 km | 264.1 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet ráže 7,7 mm (Vickers?) nad motorem. | Two fixed forward-firing caliber 0.303 inch machine-guns above the engine (Vickers?) |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Švýcarské Devoitiny D.27 rozlišíme dle zatažitelného krabicového chladiče vpředu pod motorem. Nádrž byla jedna, byla uložena ve spodní části trupu, před pilotní kabinou, v případě potřeby ji bylo možno odhodit. | After testing, the Swiss Air Force selected the D.27 as their new fighter and bought the prototype. A pre-series of five aircraft, designated D.27 III, was ordered from EKW, and additional contracts were placed for 15 D.27 IIIs (interceptor fighter) and 45 D.27 IIIRs. The D.27 III was powered by a 500 hp Hispano-Suiza 12Mb twelve-cylinder Vee engine, the D.27 IIIR by a 570 hp Hispano-Suiza 12Mc, The HS 12Mc engines were developing many problems and all D.27 IIIRs were re-engined to D.27 III standard. The D.27 III were fitted with two synchronized 0.303 in machine-guns. The D.27 III served with the Swiss Air Force from 1931 to 1944. But in 1940 they were regulated to secondary roles |
Zdroje: Sources: | L+K č. 12/1977, Letadla 39-45, Václav Němeček, Dewoitine D,27, str. 467. www.aviafrance.com www.flugzeuginfo.net http://de.wikipedia.org/wiki/Dewoitine_D.27 http://www.luftfahrtmuseum.com/htmi/itf/d27.htm http://www.hydroretro.net/etudegh/hispanosuiza.pdf |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |