Dewoitine D.27

     
Název:
Name:
Dewoitine D.27 Dewoitine D.27
Originální název:
Original Name:
Dewoitine D.27
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1928-DD.MM.1929 Eidgenössische Konstruktionswerkstätte, Thun
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1928-DD.MM.1929
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
20
První vzlet:
Maiden Flight:
03.06.1928
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
970 kg 2138 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1330 kg 2932 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,800 m 32ft 2in
Délka:
Length:
6,500 m 21ft 4in
Výška:
Height:
2,900 m 9ft 6in
Plocha křídla:
Wing Area:
17,00 m2 182.99 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
78,235 kg/m2 16.02 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hispano-Suiza 12Mb kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém 423 kW (575 k) a nominálním výkonu 368 kW (500 k) při 2 000 ot/min.
Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu.
Hispano-Suiza 12Mb twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine, rated at 567 hp for take-off and nomimal power 493 hp at 2,000 rpm,
driving a two-blade fixed-pitch wooden propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
290 km/h v 0 m 180.2 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
255 km/h v 1500 m 158.4 mph in 4921 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
10,0 min do 5000 m 10,0 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9250 m 30348 ft
Dolet:
Range:
700 km 435 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet ráže Darne 7,5 mm nad motorem. Two fixed forward-firing caliber 0.295 inch Darne machine-guns above the engine
Uživatelské státy:
User States:






Poznámka:
Note:
Vývoj Dewoitine D.27 byl zahájen firmou Construction Aeronautique E. Dewoitine, ta byla zanedlouho zrušena a Emile Dewoitine přesunul další vývoj do Švýcarska do fy EKW Eidgenösschische Konstruktionswerkstätten), jakmile se podařilo založit ve Francii společnost Sociéte Aéronautique Francaise-Avions Dewoitine, začal Emile Dewoitine nabízet stíhací D.27 zahraničním zájemcům. Ač se jednalo o poměrně zdařilé letouny, nepotkal je příliš velký obchodní úspěch. Čtyři letouny byly prodány do tehdejší Jugoslávie (dva byly sestaveny v tamní továrně Zmaj), další tři do Rumunska, prototyp a pět dalších do Švýcarska, kde proběhla další licenční výroba. Zbylé stroje létaly ve Francii, kde se sedm z nich po náležitém zesílení konstrukce letounu účastnilo testů na palubě francouzské letadlové lodi Bearn, následně do pěti nich byly instalovány různé typy motorů a přeznačeny na D.53 byly neúspěšně nabídnuty francouzskému letectvu. The design that took Emile Dewoitine's parasol fighter formula to the apex of its development was the D 27, which was evolved to meet the requirements of the French Air Force 1926 C1 leger programme for lightweight fighters. Adhering closely to the structural concept of preceding fighters, but embodying much aerodynamic refinement and a split-axle (with independently articulated wheels) rather than cross-axle undercarriage, the D 27 was powered by the 493hp Hispano-Suiza 12Mb twelve-cylinder Vee engine and had an armament of two synchronised 0.303in guns. The liquidation of the Construction Aeronautique E Dewoitine in January 1927 resulted in the transfer of development of the D 27 to the EKW in Switzerland, where a prototype flew on 3 June 1928. By the end of the year, three had been ordered by Romania, one by Argentina and four by Yugoslavia and the prototype was undergoing evaluation by the Swiss Fliegertruppe.
Seven strengthened versions served experimentally with the French Escadrille 7C1, flying from the aircraft carrier Béarn.
Zdroje:
Sources:
L+K č. 12/1977, Letadla 39-45, Václav Němeček, Dewoitine D,27, str. 467.
www.aviafrance.com
www.aviastar.org
www.flugzeuginfo.net
http://de.wikipedia.org/wiki/Dewoitine_D.27
http://www.luftfahrtmuseum.com/htmi/itf/d27.htm
http://www.hydroretro.net/etudegh/hispanosuiza.pdf
URL : https://www.valka.cz/Dewoitine-D-27-t165237#498815 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více