Hispano-Suiza 12Y-25

     
Název:
Name:
Hispano-Suiza 12Y-25 Hispano-Suiza 12Y-25
Originální název:
Original Name:
Hispano-Suiza 12Y-25
Kategorie:
Category:
vidlicový motor vee engine
Výrobce:
Producer:
Societé Française Hispano-Suiza, Bois-Colombes
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1935-DD.MM.1936
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
?
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1935
Použití:
Use:
?
Technické údaje:
Technical Data:
 
Počet válců:
Number of Cylinders:
12
Hmotnost:
Weight:
475 kg 1047 lb
Celková délka:
Overall Length:
1722 mm 5ft 7,8in
Celková šířka / Průměr:
Overall Width / Diameter:
764 mm 2ft 6,08in
Celková výška:
Overall Height:
935 mm 3ft 0,81in
Vrtání:
Bore:
150 mm 5,906in
Zdvih:
Stroke:
170 mm 6,693in
Zdvihový objem:
Swept Volume: (l/cu in)
36,0 l 2196.85 cu in
Palivo:
Fuel:
benzín s oktanovým číslem 85/100 85/100 octane rating gasoline
Příprava palivové směsi:
Carburation or Injection:
6x karburátor Solex 56 S.V.C. Six Solex 56 S.V.C carburetors
Kompresní poměr:
Compression Ratio:
5,8 : 1 5,8 : 1
Plnění válců:
Mixture Charging:
Přeplňování jednostupňový, jednorychlostní odstředivý kompresor poháněný od klikové hřídele, převodový poměr 10,0 : 1
Plnící tlak kompresoru byl optimalizován pro výšku 3 600 m.
Supercharged: Gear-driven single-stage single-speed centrifugal type, 10.0:1 gear ratio.
Supercharger optimum altitude: 11,811ft.
Chlazení:
Cooling:
Kapalinou, přetlakové Pressurised, Liquid-cooled
Výkony:
Performance:
 
Výkon:
Power:
693.6 kW při 2400 ot/min 930.1 bhp at 2400 rpm
Poznámka:
Note:
Výkony:
vzletový - 693,6 kW (943 k) při 2 400 ot/min
bojový - 632,5 kW (860 k) při 2 400 ot/min v h= 3 600 m.


Verze Hispano-Suiza 12Y-25 nebyla uzpůsobena pro montáž kanónu mezi válce motoru, byla určena pro pohon vícemotorových letadel.


Ventilový rozvod OHC, jeden sací a jeden výfukový ventil na válec, výfukový ventil byl chlazený sodíkovou vložkou.


Otáčí se vlevo. Pohyblivý předstih zážehu
Power output:
take-off - 930 hp at 2,400 rpm
combat - 848 hp at 2,400 rpm at 11,811 ft.


Valvetrain: One intake and one sodium-filled exhaust valve per cylinder actuated via a single overhead camshaft per bank.


Left turning, variable ignition timing.


The engine HS Y-25 not been adapted for mounting a cannon.
Zdroje:
Sources:
Raymond Danel and Jean Cuny, Docavia No. 4: le Dewoitine D.520 (in French), Paris, Editions Larivière, 1966.
all-aero.com-
http://www.hispano-suiza-sa.com/
http://www.hydroretro.net/etudegh/hispanosuiza.pdf
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Hispano-Suiza-12Y-25-t165434#499201 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více