Název: Name: | Hispano-Suiza 12Y-25 | Hispano-Suiza 12Y-25 |
Originální název: Original Name: | Hispano-Suiza 12Y-25 | |
Kategorie: Category: | vidlicový motor | vee engine |
Výrobce: Producer: | Societé Française Hispano-Suiza, Bois-Colombes | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1935-DD.MM.1936 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ? | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.1935 | |
Použití: Use: | ? | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Počet válců: Number of Cylinders: | 12 | |
Hmotnost: Weight: | 475 kg | 1047 lb |
Celková délka: Overall Length: | 1722 mm | 5ft 7,8in |
Celková šířka / Průměr: Overall Width / Diameter: | 764 mm | 2ft 6,08in |
Celková výška: Overall Height: | 935 mm | 3ft 0,81in |
Vrtání: Bore: | 150 mm | 5,906in |
Zdvih: Stroke: | 170 mm | 6,693in |
Zdvihový objem: Swept Volume: (l/cu in) | 36,0 l | 2196.85 cu in |
Palivo: Fuel: | benzín s oktanovým číslem 85/100 | 85/100 octane rating gasoline |
Příprava palivové směsi: Carburation or Injection: | 6x karburátor Solex 56 S.V.C. | Six Solex 56 S.V.C carburetors |
Kompresní poměr: Compression Ratio: | 5,8 : 1 | 5,8 : 1 |
Plnění válců: Mixture Charging: | Přeplňování jednostupňový, jednorychlostní odstředivý kompresor poháněný od klikové hřídele, převodový poměr 10,0 : 1 Plnící tlak kompresoru byl optimalizován pro výšku 3 600 m. | Supercharged: Gear-driven single-stage single-speed centrifugal type, 10.0:1 gear ratio. Supercharger optimum altitude: 11,811ft. |
Chlazení: Cooling: | Kapalinou, přetlakové | Pressurised, Liquid-cooled |
Výkony: Performance: | ||
Výkon: Power: | 693.6 kW při 2400 ot/min | 930.1 bhp at 2400 rpm |
Poznámka: Note: | Výkony: vzletový - 693,6 kW (943 k) při 2 400 ot/min bojový - 632,5 kW (860 k) při 2 400 ot/min v h= 3 600 m. Verze Hispano-Suiza 12Y-25 nebyla uzpůsobena pro montáž kanónu mezi válce motoru, byla určena pro pohon vícemotorových letadel. Ventilový rozvod OHC, jeden sací a jeden výfukový ventil na válec, výfukový ventil byl chlazený sodíkovou vložkou. Otáčí se vlevo. Pohyblivý předstih zážehu | Power output: take-off - 930 hp at 2,400 rpm combat - 848 hp at 2,400 rpm at 11,811 ft. Valvetrain: One intake and one sodium-filled exhaust valve per cylinder actuated via a single overhead camshaft per bank. Left turning, variable ignition timing. The engine HS Y-25 not been adapted for mounting a cannon. |
Zdroje: Sources: | Raymond Danel and Jean Cuny, Docavia No. 4: le Dewoitine D.520 (in French), Paris, Editions Larivière, 1966. all-aero.com- http://www.hispano-suiza-sa.com/ http://www.hydroretro.net/etudegh/hispanosuiza.pdf archiv autora |