Název: Name: | Dewoitine D.35 | Dewoitine D.35 |
Originální název: Original Name: | Dewoitine D.35 | |
Kategorie: Category: | dopravní letoun | passenger aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1931-DD.MM.1931 Société Aéronautique Française-Avions Dewoitine, Toulouse | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1931-DD.MM.1931 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1931 | |
Osádka: Crew: | 5 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1080 kg | 2381 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1612 kg | 3554 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 1860 kg | 4101 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 12,160 m | 39ft 11in |
Délka: Length: | 9,180 m | 30ft 1,5in |
Výška: Height: | 3,000 m | 9ft 10in |
Plocha křídla: Wing Area: | 24,60 m2 | 264.79 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 65,528 kg/m2 | 13.42 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Hispano-Suiza 9Qb (licenční výroba motoru Wright R-975 J6 Whirlwind) vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 169 kW (230 k) při 1 800 ot/min, maximální výkon 184 kW (250 k). Vrtule dvoulistá s pevným úhlem náběhu. | Hispano-Suiza 9Qb (variant of the Licence built R-975 J-6 Whirlwind) nine-cylinder air-cooled radial engine rated at 227 hp at 1,800 rpm for take-off and maximum power output 247 hp, driving a two-blade fixed-pitch propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 205 km/h v 0 m | 127.4 mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 185 km/h v ? m | 115 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | ? ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1573 km | 977.4 mi |
Výzbroj: Armament: | bez výzbroje | unarmed |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Letoun byl postaven pro potřeby společnosti Dewoitine jako jediný exemplář. Létal většinou mezi Paříží a Toulose. Po rok trvajících zkouškách byl přihlášen jako civilní aerotaxi. Protože v roce 1937 již není ve francouzské registraci, je pravděpodobné, že byl odeslán do republikánského Španělska. | The D.35 was built solely as a company taxi to carry Dewoitine personnel between Paris and Toulouse. There is no record of it on the French register after 1937, prompting speculation that it may have gone to Spain for government use in the Spanish Civil War. |
Zdroje: Sources: | http://en.wikipedia.org/wiki/Dewoitine_D.35 www.aviafrance.com archiv autora |