Název: Name: | Potez 543 | Potez 543 |
Originální název: Original Name: | Potez 543 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1935-DD.MM.1935 Société des Aéroplanes Henry Potez, Méaulte | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1935-DD.MM.1935 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 10 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1935 | |
Osádka: Crew: | 5 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 3886 kg | 8567 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 5990 kg | 13206 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 22,100 m | 72ft 6in |
Délka: Length: | 16,720 m | 54ft 10,25in |
Výška: Height: | 3,800 m | 12ft 5,66in |
Plocha křídla: Wing Area: | 76,00 m2 | 818.06 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 78,815 kg/m2 | 16.14 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Gnome-Rhône 14Kdrs o vzletovém výkonu 735,5 kW (1 000 k) při 2 390 ot/min, 809 kW (1 100 k) při 2 390 ot/min v h= 2 600 m a nominální výkon 632,5 kW (860 k) v optimální výšce. Vrtule trojlisté kovové s nastavitelným úhlem náběhu. | Gnome-Rhône 14Kdrs fourteen-cylinder two-row air-cooled radial engine rated at 986 hp at 2,390 rpm for take-off, 1,085 hp at 8,530 ft at 2,390 rpm and nominal power output 848 hp at optimal level, driving a three-blade variable-pitch metal propellers. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 332 km/h v 4000 m | 206.3 mph in 13123 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 260 km/h v ? m | 161.6 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 11,25 min do 4000 m | 11,25 min to 13123 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10400 m | 34121 ft |
Dolet: Range: | 1000 km | 621.4 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1500 km | 932.1 mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý kulomet Browning PWU ráže 7,92 mm v přední střelecké věži, 1x pohyblivý kulomet Browning PWU ráže 7,92 mm ve hřbetní střelecké věži a 1x pohyblivý kulomet Browning PWU ráže 7,92 mm v dolní polozatažitelné válcové věži. Pumový náklad: Pumy do hmotnosti 1 000 kg. Typicky: 4x 225 kg puma pod křídly nebo 10x 55 kg puma v pumovnici. | One flexible forward-firing 0.312 Browning PWU machine-gun in a nose manually operated turret, one flexible rearward-firing 0.312 inch Browning PWU machine-gun in a dorsal manually operated turret, one flexible down-firing 0.312 Browning PWU machine-gun in a semi-retractable dustbin-style ventral turret. Bomb load: Up to 2,204 lbs of bombs (four 496 lb bombs on external racks or ten 110 lb bombs in bomb bay). |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Prototyp bombardéru Potez 541 byl základem pro výrobu deseti bombardérů Potez 543 určených pro rumunské letectvo. Motory Gnome-Rhône 14Kdrs byly v Rumunsku licenčně vyráběny, změněna byla hlavňová výzbroj, Rumuni používali kulomety Browning PWU ráže 7,92 mm. | Potez 543 - production derivative of Potez 541, powered by Gnome-Rhône 14Kdrs engines. 10 built for Royal Romanian Air Force. |
Zdroje: Sources: | adar.es www.aviafrance.com http://www.aviastar.org/air/france/potez-540.php http://fr.academic.ru/dic.nsf/frwiki/1360933 aviarmor.net 1000aircraftphotos.com sites.google.com http://en.wikipedia.org/wiki/Gnome-Rh%C3%B4ne_14K |