Název: Name: | Potez 56E | Potez 56E |
Originální název: Original Name: | Potez 56E | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1935-DD.MM.1935 Société des Aéroplanes Henry Potez, Méaulte | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1935-DD.MM.1935 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.01.1936 | |
Osádka: Crew: | 3 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOBAR - standardní vzlet, přistání s pomocí brzdících lan | CTOBAR - conventional take-off but arested recovery |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1747 kg | 3851 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2600 kg | 5732 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 16,000 m | 52ft 6in |
Délka: Length: | 11,990 m | 39ft 4in |
Výška: Height: | 4,700 m | 15ft 5in |
Plocha křídla: Wing Area: | 33,00 m2 | 355.21 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 78,789 kg/m2 | 16.14 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Potez 9Ab vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec, maximální výkon 173 kW (235 k) ve výšce 2 000 m, nominální výkon 136 kW (185 k) ve výšce 1 723 m. Vrtule dvoulisté kovové s pevným úhlem náběhu. | Potez 9Ab a nine-cylinder air-cooled radial engines, maximal power output 232 hp at 6,562 ft and nominal power output 182 hp at 5,652 ft, driving a two-blade fixed-pitch metal propellers. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 290 km/h v 2000 m | 180.2 mph in 6562 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 252 km/h v ? m | 156.6 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5500 m | 18045 ft |
Dolet: Range: | 2140 km | 1329.7 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | neozbrojen | unarmed |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Potez 56E byl průzkumný letoun pro letadlovou loď Béarn. Byl postaven na základě dopravního letounu Potez 56, trup letounu byl upraven tak, aby snesl zvýšené namáhání při zachycení lana přistávacím hákem. První vzlet se konal v lednu 1936 a zkoušky na palubě letadlové lodi začaly v březnu. Byl to první dvoumotorový letoun, který vzlétl z paluby letadlové lodi. Po ukončených zkouškách létal na námořní letecké základně v Orly s kódem OR-31. | Potez 56E was a single prototype of a three-seat shipboard reconnaissance aircraft. In March 1936, a Potez 56E, modified with an arrester hook, took off from French aircraft carrier Béarn, the first time a twin-engined aircraft had ever operated from an aircraft carrier. |
Zdroje: Sources: | www.aviafrance.com www.avionslegendaires.net forum.worldofwarships.eu alternathistory.org.ua http://www.aviaarhiv.ru/items/show/1334 |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |