Rozpočet tohoto webu pro rok 2019 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 64.741,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 243 příspěvků vloženo, 1039 editováno a 281 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Potez VIII

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Potez VIII Potez VIII
    Originální název:
    Original Name:
    Potez VIII
    Kategorie:
    Category:
    jiná kategorie other category
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1920-DD.MM.1920 Société des Aéroplanes Henry Potez, Aubervilliers /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1920-DD.MM.1920
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    2 (jeden byl přestavěn na Potez VIII R)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    09.04.1920
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    220 kg 485 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    420 kg 926 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    7,900 m 25ft 11in
    Délka:
    Length:
    4,700 m 15ft 5in
    Výška:
    Height:
    2,000 m 6ft 6,75in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    19,00 m2 204.51 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    22,105 kg/m2 4.53 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Potez A4 vzduchem chlazený řadový, svisle uložený čtyřválec o výkonu 36,8 kW (50 k).
    Vrtule dvoulistá dřevěná.
    Le Rhône Type 9C four-cylinder air-cooled inline vertical engine power output 49 hp,
    driving a two-blade wooden propeller.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    145 km/h v ? m 90.1 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    3250 m 10663 ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    neozbrojený unarmed
    Uživatelské státy:
    User States:
    - -
    Poznámka:
    Note:
    Potez VIII nebyl úspěšným strojem – nevzhledný čtyřkolý podvozek, zajímavě řešený, leč nevýkonný motor, tandemově umístněné kabiny. Jedinou pozitivní novinkou byly kovové nosníky křídel z duraluminia. Letoun byl nevýkonný a tak byl brzy zkoušen výkonnější motor, tak vznikl Potez VIII A, jeden Potez VIII byl přestavěn na Potez VIII R. The prototype Potez VIII two-seat tourer or elementary trainer was first flown on 9 April 1920, powered by a specially designed Potez engine, the 49 hp Potez A4. A light unequal-span biplane, the Potez VIII had four-wheel landing gear, the tailskid being used for landings only.
    Zdroje:
    Sources:
    http://fr.wikipedia.org/wiki/Potez_VIII
    www.aviafrance.com
    http://fandavion.free.fr/potez_constructeurs.htm
    flyingmachines.ru
    http://www.airwar.ru/enc/law1/potez8.html
    aerophile.over-blog.com
    www.flightglobal.com
    archiv autora



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/168173#504604Verze : 0
    MOD