Název: Name: | Potez 650 | Potez 650 |
Originální název: Original Name: | Potez 650 | |
Kategorie: Category: | dopravní letoun | passenger aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1936-DD.MM.1936 Société des Aéroplanes Henry Potez, Méaulte | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1936-DD.MM.1936 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 15 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 02.06.1936 | |
Osádka: Crew: | 2 + 14 výsadkářů | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 4632 kg | 10212 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 7500 kg | 16535 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 22,450 m | 73ft 8in |
Délka: Length: | 17,320 m | 56ft 10in |
Výška: Height: | 3,900 m | 12ft 9,5in |
Plocha křídla: Wing Area: | 76,00 m2 | 818.06 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 98,684 kg/m2 | 20.21 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Hispano-Suiza 12Xgrs1/ 12Xhrs1 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec, oba motory měly navzájem opačný smysl otáčení, výkon 530 kW (720 k) při 2 600 ot/min v h= 2 100 m. Vrtule trojlistá Hamilton s konstantními otáčkami. | Hispano-Suiza 12Xgrs1/ 12Xhrs1 twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine with opposite direction of rotation rated 710 hp at 2,600 rpm at 6,890 ft, driving a three-blade constant-speed type Hamilton propellers. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 300 km/h v 2000 m | 186.4 mph in 6562 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 250 km/h v 2000 m | 155.3 mph in 6562 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 10,0 min do 3000 m | 10,0 min to 9843 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5800 m | 19029 ft |
Dolet: Range: | 800 km | 497.1 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1200 km | 745.6 mi |
Výzbroj: Armament: | neozbrojený | unarmed |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Potez 650 byl francouzský vojenský dopravní letoun, který létal v období druhé světové války. Byl navržen a postaven na základě dopravního letounu Potez 62, podlaha byla zesílena, byl zde otvor pro výsadak a v trupu byla nákladová vrata, tento typ byl určen speciálně pro výsadkářské operace. | The Potez 650 was a French-built military transport aircraft that saw service in WWII. Derived from the Potez 62 airliner, the 650 was specifically built for paratrooper units. It could carry fourteen fully equipped parachutists and was fitted with a ventral trap door for droppings and a large cargo door. |
Zdroje: Sources: | Pierre Dumollard, Avions Potez type 62 et 65, Livre Avia Editions AE05, Dokument´air n° 8, 2003, ISBN: 2-915030-02-2 www.aviafrance.com http://en.wikipedia.org/wiki/Potez_650 www.avionslegendaires.net http://www.airwar.ru/enc/cww2/potez65.html 1000aircraftphotos.com |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |