Potez 662

     
Název:
Name:
Potez 662 Potez 662
Originální název:
Original Name:
Potez 662
Kategorie:
Category:
dopravní letoun passenger aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1938-DD.MM.1938 Société Nationale des Constructions Aéronautiques du Nord, Méaulte /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1938-DD.MM.1938
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
26.07.1938
Osádka:
Crew:
2 + 12 pasažérů
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
5500 kg 12125 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
8360 kg 18431 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
8580 kg 18916 lb
Rozpětí:
Wingspan:
22,450 m 73ft 7,86in
Délka:
Length:
16,850 m 55ft 3,33in
Výška:
Height:
4,400 m 14ft 5,25in
Plocha křídla:
Wing Area:
57,15 m2 615.16 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
146,282 kg/m2 29.96 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
4
Typ:
Type:
Gnome-Rhône 14M 05 vzduchem chlazený dvouhvězdicový přeplňovaný čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 515 kW (700 k), tento výkon byl dosažen také v h= 5 150 m, nominální výkon 485 kW (660 k) při 3 030 ot/min v h= 4 000 m.
Vrtule trojlistá Rarier s nastavitelným úhlem náběhu.
Gnome-Rhône 14M 05 fourteen-cylinder two-row supercharged air-cooled radial engine, rated at 690 hp for take-off and at 16,896 ft, nominal power output 651 hp at 3,030 rpm at 13,123 ft each,
driving a three-blade variable-pitch Ratier propellers.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
465 km/h v 5000 m 288.9 mph in 16404 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
400 km/h v 4000 m 248.5 mph in 13123 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9000 m 29528 ft
Dolet:
Range:
1000 km 621.4 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
neozbrojený unarmed
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Druhý prototyp civilního dopravního Potez 661 byl na žádost ministerstva letectví dosti zásadně upraven a vzniká tak vojenský transportní letoun Potez 662. Nový letoun byl poháněn mnohem výkonnějšími motory Gnome-Rhône 14M-5 Mars. Potez 662 byl po absolvování letových zkoušek zabaven vládou ve Vichy, kde sloužil k přepravě vysokých důstojníků.
12. listopadu 1941 jej použil také státní sekretář ministra války a vrchní velitel pozemních sil armádní generál Charles Léon Clément Huntziger (podepsal francouzskou kapitulaci s Německem a Itálií), při návratu z inspekční cesty, nedaleko jihofrancouzského Le Vigan se letoun zřítil. Při této havárii se zabilo se všech sedm přepravovaných osob a osádka letounu.
On request of the Air ministry was a second transport aircraft Potez 661 was produced but designated Potez 662, this twelve-seat transport aircraft had a reinforced structure and was powered by four 651 hp Gnome-Rhône 14M-5 radial engines. This aircraft was requisitioned by the Vichy government in July 1940 and registered F-ARAY it was used as a liaison aircraft.


When General Charles Huntziger became Secretary of War, the Potez 662 became his personal transport, in which he died when the aircraft crashed on Mount Aigoual in the Massif Central, France, on November 1, 1941.
Zdroje:
Sources:
www.aviafrance.com
http://www.airwar.ru/enc/cw1/potez662.html
http://fr.wikipedia.org/wiki/Potez_662
http://aircraft-catalog.com/en/Potez/Potez-662/
1000aircraftphotos.com
archiv autora

Potez 662 -


Potez 662 -


URL : https://www.valka.cz/Potez-662-t168205#504664 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více