Potez 29.2

     
Název:
Name:
Potez 29.2 Potez 29.2
Originální název:
Original Name:
Potez 29.2
Kategorie:
Category:
dopravní letoun passenger aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1927-DD.MM.1930 Société des Aéroplanes Henry Potez, Méaulte /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1927-DD.MM.1930
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
123
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1927
Osádka:
Crew:
2 + 5 pasažérů
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1500 kg 3307 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2700 kg 5952 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
14,500 m 47ft 6,87in
Délka:
Length:
10,680 m 35ft 0,5in
Výška:
Height:
3,570 m 11ft 8,5in
Plocha křídla:
Wing Area:
48,27 m2 519.57 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
55,935 kg/m2 11.46 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Lorraine-Dietrich 12Eb vodou chlazený třířadý vidlicový dvanáctiválec s válci do W s atmosférickým plněním, maximální výkon v h= 0 m 360,4 kW (490 k) při 2 050 ot/min a nominální výkon 331 kW (450 k) při 1 850 ot./min.
Vrtule dvoulistá kovová Levasseur s pevným úhlem náběhu.
Lorraine-Dietrich 12Eb twelve-cylinder liquid-cooled W engine rated at 483 hp at 2,050 rpm at sea level and nominal power output 444 hp at 1,850 rpm,
driving a two-blade metal fixed-pitch Levasseur propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
219 km/h v 0 m 136.1 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
186 km/h v ? m 115.6 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
15,0 min do 3000 m 15,0 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4500 m 14764 ft
Dolet:
Range:
500 km 310.7 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
neozbrojený Unarmed
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Potez 29 byl postaven na základě Potezu 25, nejvíce se podobal vojenskému víceúčelovému letounu Potez 25 TOE, ale trup letounu byl zcela nový. V novém trupu bylo místo pro pět cestujících a dva členy osádky, kabiny byly uzavřené, cestující měly kabinu po obou stranách prosklenou pásem okének.
Nový letoun byl velmi úspěšný a létal především u civilních leteckých společností. Francouzská armáda tyto stroje používala v sanitní verzi 29.10, jeden 29.2 sloužil ve vládní letce.
The Potez 29 was developed as a passenger-carrying version of the Potez 25. It had the same powerplant as the Potez 25 TOE and wings and landing gear of similar design, but introduced a new fuselage with an enclosed cockpit for the two-man crew and a cabin that seated five passengers as standard; the fuselage was glazed.


The Potez 29 was an immediate success and 29 entered service with civil air lines, principally the CIDNA company and the Yugoslav Aeroput.
Zdroje:
Sources:
www.aviafrance.com
http://fr.wikipedia.org/wiki/Potez_29
http://www.airwar.ru/enc/cw1/potez29.html
http://www.aviastar.org/air/france/potez-29.php
ww2drawings.jexiste.fr

Potez 29.2 -


Potez 29.2 -


Potez 29.2 -


URL : https://www.valka.cz/Potez-29-2-t168787#505639 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více