Zlín Z-526M Trenér Master

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 569 příspěvků vloženo, 2558 editováno a 666 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Zlín Z-526M Trenér Master

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Zlín Z-526M Trenér Master Zlín Z-526M Trenér Master
    Originální název:
    Original Name:
    Zlín Z-526M Trenér Master
    Kategorie:
    Category:
    cvičný letoun trainer aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    ?
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.19RR-DD.MM.RRRR
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    ?
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    685 kg 1510 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    940 kg 2072 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    10,59 m 34ft 8,93in
    Délka:
    Length:
    8,00 m 26ft 2,95in
    Výška:
    Height:
    2,06 m 6ft 9,09in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    15,45 m2 166.3 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    60,8 kg/m2 12.45 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Avia M137A o výkonu 132 kW/180 k
    dvoulistá stavitelná vrtule Avia V-503A
    Avia M137A, power 177 hp
    two-blade variable-pitch propeller Avia V-503A
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    90 l
    2x 35 l přídavná nádrž
    19.8 Imp gal / 23.8 US gal
    2x 7.7 Imp gal / 9.2 US gal auxiliary tank
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    244 km/h v ? m 151.6 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    210 km/h v ? m 130.5 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    6 m/s 1181.1 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    5200 m 17060 ft
    Dolet:
    Range:
    840 km 522 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:
    1) 1)
    Poznámka:
    Note:
    stejné jako Z-526F, přestavěny z Z-326 a Z-526, pilotní sedadlo vzadu, přídavné nádrže 2x35 l a zatahovací podvozek

    1) přestavba ze Z-526
    1) rebuilt from Z-526
    Zdroje:
    Sources:
    -
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/16973#62142Verze : 0
    Avatar
    Z-526M Trenér Master (OK-VRC), výrobní číslo 909, rok výroby 1966, 3. den letiště Praha-Letňany, 15.9.2012. Letoun byl vyhotoven jako Z-326 a hned z výroby putoval k francouzskému zákazníkovi, který ho používal až do roku 1977. Stroj ve Francii létal s imatrikulací F-BNMX. Na začátku devadesátých let se Zlin dostal do České republiky, kde na něm byla provedena generální oprava, v jejímž rámci byl přestavěn na typ Z-526M. Zlin byl následně provozován na Slovensku (imatrikulace OM-VOR) a v Polsku (SP-KSM). Z-526M OK-VRC dnes létá v barevném schématu, v němž v šedesátých letech sloužily stroje Z-526 imatrikulací OK-VRB a OK-VRF.








    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/16973#455661Verze : 0
    MOD