Název: Name: | Messerschmitt Me 210 Ca-1 | Messerschmitt Me 210 Ca-1 |
Originální název: Original Name: | Messerschmitt Me 210 Ca-1 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.03.1943-DD.09.1944 Dunai Repülőgépgyár Rt. (Großkonzern Manfred Weiss), Budapest | |
Období výroby: Production Period: | DD.03.1943-DD.09.1944 z toho / from that: DD.04.1943-DD.11.1943 (W.Nr. 316001-316026) DD.11.1943-DD.08.1944 (W.Nr. 150011-150098) DD.03.1943-DD.09.1944 (W.Nr. 2.001-269.159) DD.06.1944-DD.09.1944 (W.Nr. 210.216-261.151) | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 272: - 114 Luftwaffe - 158 Magyar Királyi Honvéd Légierő 26 (W.Nr. 316001-316026) 88 (W.Nr. 150011-150098) 138 (W.Nr. 2.001-269.159) 20 (W.Nr. 210.216-261.151) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 02.09.1939 (Me 210 V1) 21.12.1942 (Me 210 Ca-1) | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 7283 kg | 16056 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 97061) kg | 213981) lb |
Rozpětí: Wingspan: | 16,40 m | 53ft 9,66in |
Délka: Length: | 12,15 m | 39ft 10,35in |
Výška: Height: | 3,70 m | 12ft 1,66in |
Plocha křídla: Wing Area: | 36,20 m2 | 389.65 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Daimler-Benz DB 605 B-1 - invertní do V (60°) - počet válců: 12 - maximální výkon: 1085 kW (1475 PS) při ? ot/min (na úrovni mořské hladiny) | Daimler-Benz DB 605 B-1 - inverted V-design (60°) - number of cylinders: 12 - maximum power output: 1455 hp at ? rpm (at sea level) |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 5782) km/h v 6500 m | 3592) mph in 21325 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 11,53) min do 6000 m | 11,53) min to 19685 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | ? ft |
Dolet: Range: | 17304) km | 10754) mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x 20mm kanón MG 151/20 v přídi, každý 350 nábojů 2x 7,92mm kulomet MG 17 v přídi, každý 1000 nábojů 2x pohyblivý 13mm kulomet MG 131 ve věži FDSL 131, každý 450 nábojů hmotnost pum: 1000 kg | 2x 20mm MG 151/20 cannon in the nose, 350 rounds each 2x 7,92mm MG 17 machine gun in the nose, 1000 rounds each 2x flexible 13mm MG 131 machine gun in the FDSL 131 turret, 450 rounds each bomb load: 2205 lb |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 1) jako Zerstörer, 10706 kg jako Stukazerstörer 2) jako Zerstörer, 553 km/h v 5200 m jako Stukazerstörer 3) jako Zerstörer, 14,5 min do 6000 m jako Stukazerstörer 4) jako Zerstörer, 1370 km jako Stukazerstörer | 1) as Zerstörer, 23603 lb as Stukazerstörer 2) as Zerstörer, 344 mph in 17060 ft as Stukazerstörer 3) as Zerstörer, 14,5 min to 19685 ft as Stukazerstörer 4) as Zerstörer, 851 mi as Stukazerstörer |
Zdroje: Sources: | Punka, G.: Messerschmitt Me 210/410 in Action, Squadron/Signal Publications, 1994 Peczkowski, R.: Messerschmitt Me 410, Mushroom Model Publications, 2006 |