IAe 33 Pulqui II

     
Název:
Name:
IAe 33 Pulqui II IAe 33 Pulqui II
Originální název:
Original Name:
IAe 33 Pulqui II
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1950-DD.MM.1959 Instituto Aerotécnico, Córdoba
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1950-DD.MM.1959
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
4
První vzlet:
Maiden Flight:
27.06.1950
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3600 kg 7937 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5550 kg 12236 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,60 m 34 ft 9 ¼ in
Délka:
Length:
11,68 m 38 ft 3 ⅞ in
Výška:
Height:
3,50 m 11 ft 5 ¾ in
Plocha křídla:
Wing Area:
25,10 m2 270.17 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Rolls-Royce Mene 2 o tahu 22,24 kN Rolls-Royce Mene 2, thrust 5000 lb
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
2050 l 451 Imp gal / 542 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
1050 km/h v 5000 m 652 mph in 16404 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
870 km/h v ? m 541 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
28,8 m/s 5669 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
14600 m 47900 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2030 km 1261 mi
Výzbroj:
Armament:
4x kanon Hispano ráže 20 mm 4x 20 mm Hispano cannon
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Green, W.; Swanborough, G. Encyklopedie stíhacích letounů. Svojtka & Co., Praha 2002. ISBN 80-7237-341-2.
Balous, Miroslav. Z archivů: IAe 33 Pulqui II, L+K 1989/19.
www.avionslegendaires.net
web.archive.org
URL : https://www.valka.cz/IAe-33-Pulqui-II-t17214#63198 Verze : 1
Stroj skonštruoval nemecký konštruktér Kurt Tank pre Instituto Aerotecnico na konci 40-tych rokov. Stroj celokovovej konštrukcie bol vybavený vystreľovacou sedačkou Martin-Baker. Palivové nádrže pre motor Rolls-Royce Nene 2 mali objem 2050 l paliva.


Prototyp vzlietol 27.6.1950 v Cordóbe s pilotom Oswaldom Weissom. Pri ďalšom lete s prototypom zahynul pilot Otto Behrens. Projekt sa potom dostal do finančných a technických ťažkostí, nakoniec však došlo ešte ku postaveniu ďalších dvoch strojov Pulqui II (Šíp 2). Tretí prototyp bol zalietaný až v roku 1959, ale to už bol zastaralý. Koniec programu Pulqui II uskoril odchod Kurta Tanka z Argentíny. Jediný zachovaný prototyp sa nachádza v múzeu v Buenos Aires.


Zdroj:
Balous, Miroslav: Z Archivů: IAe-33 Pulqui II, Letectví a kosmonautika 1989 / 19
URL : https://www.valka.cz/IAe-33-Pulqui-II-t17214#485472 Verze : 2
en.wikipedia.org

IAe 33 Pulqui II - Museo Nacional de Aeronáutica de Argentina, Morón.

Museo Nacional de Aeronáutica de Argentina, Morón.
URL : https://www.valka.cz/IAe-33-Pulqui-II-t17214#540592 Verze : 0
http://www.airwar.ru/enc/fighter/iae33.html

IAe 33 Pulqui II - Museo Nacional de Aeronáutica de Argentina, Morón.

Museo Nacional de Aeronáutica de Argentina, Morón.
IAe 33 Pulqui II -


URL : https://www.valka.cz/IAe-33-Pulqui-II-t17214#540593 Verze : 0
en.wikipedia.org

IAe 33 Pulqui II - Kurt Tank (hlava vlevo) prezentuje první Pulqui II Perónovi.

Kurt Tank (hlava vlevo) prezentuje první Pulqui II Perónovi.
URL : https://www.valka.cz/IAe-33-Pulqui-II-t17214#540595 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více