CZK - Praga V3S

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 366 příspěvků vloženo, 1942 editováno a 3080 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

CZK - Praga V3S

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Praga V3S Praga V3S
    Originální název:
    Original Name:
    Praga V3S
    Kategorie:
    Category:
    valník cargo bed truck
    Výrobce:
    Producer:
    Automobilové závody Klementa Gottwalda n.p., Praha-Vysočany /
    Automobilové závody Letňany n.p., Praha-Letňany /
    Opravy zemědělských strojů n.p., Vinoř /
    Období výroby:
    Production Period:
    02.04.1953-DD.MM.1983 (Praga V3S)
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    ~130 000 (všechny verze, včetně civilní výroby / all versions, including civil production)
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    19.02.1952 (1. prototyp / 1st prototype)
    Počet míst k sezení:
    Troop Seating Capacity:
    1 + 1 (+ 25 na korbě / + 25 on the platform)
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Náhon:
    Configuration:
    6x6
    Pohotovostní hmotnost:
    Curb Weight:
    55501) kg 122361) lb
    Užitečné zatížení:
    Payload:
    55102) kg 121472) lb
    Celková hmotnost:
    Gross Vehicle Weight:
    110603) kg 243833) lb
    Přípojná hmotnost:
    Gross Trailer Weight:
    55004) kg 121254) lb
    Celková hmotnost s přívěsem/návěsem:
    Gross Combination Weight:
    165605) kg 365095) lb
    Celková délka:
    Overall Length:
    69106) mm 22ft 8in6)
    Celková šířka:
    Overall Width:
    2320 mm 7ft 7in
    Celková výška:
    Overall Height:
    29257) mm 9ft 7in7)
    Světlá výška:
    Ground Clearance:
    400 mm 1ft 3.75in
    Rozvor:
    Wheelbase:
    3580 mm - 1120 mm 141in - 44in
    Rozchod:
    Track:
    1870 mm - přední náprava
    1755 mm - zadní nápravy
    73in - front axle
    69in - rear axles
    Brzdová soustava:
    Braking System:
    provozní - pneumatická, jednookruhová, bubnová
    parkovací - převodová, pásová
    service brake - single-circuit pressure-air drum brakes
    parking brake - transmission brake, band type
    Elektrický systém:
    Electrical System:
    napětí elektrické sítě: 12 V
    ukostřený kladný pól
    dva akumulátory: 12 V / 125 Ah
    dynamo: 12 V / 300 W
    nominal voltage: 12 V
    ground pole: positive
    two batteries: 12 V / 125 Ah
    dynamo: 12 V / 300 W
    Pneumatiky:
    Tyres:
    8,25-20 HD 10 PR
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Typ:
    Type:
    Tatra T-912
    - vznětový, řadový, vzduchem chlazený, čtyřtaktní, s přímým vstřikem paliva
    - počet válců: 6
    - vrtání: 110 mm
    - zdvih: 130 mm
    - objem válců: 7 412 cm3
    - maximální točivý moment: 353 Nm při 1400 ot/min
    - maximální výkon: 70 kW při 2100 ot/min
    Tatra T-912
    - air cooled, in-line, four stroke, direct injection diesel engine
    - number of cylinders: 6
    - bore: 4.33 in
    - stroke: 5.12 in
    - swept volume: 452 cu in
    - maximum torque: 260 lb.ft at 1400 rpm
    - maximum power output: 94 hp (95 PS) at 2100 rpm
    Převodovka:
    Gearbox:
    mechanická, 4+1, normální a redukovaný chod mechanical, 4 forward and 1 reverse gears, normal or reduced drive mode
    Spojka:
    Clutch:
    suchá, jednokotoučová, mechanické ovládání dry, single-plate, mechanical control
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    120 l 26 Imp gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Rychlost na silnici:
    Road Speed:
    60 km/h 37 mph
    Rychlost v terénu:
    Cross-country Speed:
    ? km/h ? mph
    Spotřeba paliva:
    Fuel Consumption:
    32 l/100 km 8.83 mi/Imp gal
    Jízdní dosah po silnici:
    Cruising Range on Road:
    600 km 373 mi
    Jízdní dosah v terénu:
    Cross-country Cruising Range:
    ? km ? mi
    Překonávání překážek:
    Obstacles Crossing:
     
    Nájezdový úhel přední/zadní:
    Angle of Approach/Departure:
    72 ° / 32 °
    Svah:
    Gradient:
    348) ° 758) %
    Boční náklon:
    Side Slope:
    ? ° ? %
    Překročivost:
    Trench Crossing:
    ? m ?
    Výstupnost:
    Vertical Obstacle:
    ? m ?
    Brodivost:
    Fording Depth:
    0,8 m 31,5in
    Uživatelské státy:
    User States:







    9)









    9)


    Poznámka:
    Note:
    1) skříňová verze 6268 kg
    2) na silnici (skříňová verze 3500 kg), 3510 kg v terénu
    3) na silnici, 9060 kg v terénu
    4) na silnici, 3100 kg v terénu
    5) na silnici, 12160 kg v terénu
    6) skříňová verze 7150 mm
    7) plachta v horní poloze, 2530 mm po kabinu, skříňová verze 3020 mm
    8) na silnici i v terénu
    9) skříňová verze

    přehled verzí
    1) box-body version 13819 lb
    2) on the road (box-body version 7716 lb), off-road 7738 lb
    3) on the road, off-road 19974 lb
    4) on the road, off-road 6834 lb
    5) on the road, off-road 26808 lb
    6) box-body version 23ft 5.5in
    7) tarpaulin in the top position, 8ft 3.5in to the cab, box-body version 9ft 11in
    8) on the road and off-road
    9) box-body version

    overview of versions
    Zdroje:
    Sources:
    Tanková a automobilová technika v české a slovenské armáde, Naše vojsko, 2003, ISBN 80-206-0684-X
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/17303#183821Verze : 0
    Avatar
    Praga V3S


    Automobil V3S je určen pro přepravu materiálu do hmotnosti 3350 kg nebo pro přepravu 25 osob a tah přívěsu do hmotnosti 3100 kg v terénu nebo pro přepravu materiálu do hmotnosti 5350 kg a tah přívěsu do hmotnosti 5500 kg na silnici.


    Automobil měl na svoji dobu dobré jízdní vlastnosti a dostatečnou tažnou sílu. Je opatřen třemi hnanými nápravami; zadní nápravy mají uzávěrky diferenciálů.


    Dobré jízdní vlastnosti v terénu umožňuje příznivé rozložení hmotnosti na jednotlivé nápravy a velká světlá výška dosažená redukcemi v kolech na všech nápravách. Automobil je poháněn řadovým, čtyřdobým, šestiválcovým, naftovým vzduchem chlazeným motorem o výkonu 70 kW.


    Elektrické zařízení a příslušenství je konstruováno pro stejnosměrné jmenovité napětí 12 V. Elektrická instalace je jednovodičová s ukostřeným kladným pólem. Budka řidiče je polokapotová, celokovové konstrukce. Výhled z budky řidiče je možný do vzdálenosti 2 m před přední nárazník.


    Automobil má celkem 10 rychlostních stupňů (8 vpřed a 2 vzad), což je umožněno použitím přídavné převodovky. Z přídavné převodovky je vyveden pohon pro bubnový naviják dimenzovaný na tah 30 kN směrem dozadu a s možností tahu dopředu i na ložnou plochu (účinnost vodicích kladek zmenšuje tah asi 0,7x).


    Rám automobilu z ocelových nosníků je vybaven vpředu i vzadu silně dimenzovanými nárazníky. Řízení je mechanické s globoidním šnekem s kladkou o celkovém rozsahu rejdu 61°; nejmenší poloměr zatáčky činí 10,5 m.


    Valníková plošina je zhotovena z dřevěných drážkovaných prken. Bočnice a zadní čelo jsou odklopné, podlaha je pokryta ocelovými pásky. V bočnicích jsou zabudovány sklopné laťové lavice. Plošina je opatřena snímatelnou vozovou plachtou.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/17303#184325Verze : 0
    Avatar
    Terénny nákladný automobil P V3S (valník) je možné upraviť pre odsun ranených.


    TTD vozidla sú totožné s vozidlom Praga V3S.


    Povolený počet prepravovaných osôb : 25


    Odsunová kapacita :


    - s využitím lavičiek : 20 sediacich,
    - s použitím jednej súpravy DRNA : 6 ležiacich na nosidlách a 7 sediacich na ložnej ploche,
    - pri improvizovanom spôsobe s využitím lavičiek a bočníc celkom 11 ležiacich na nosidlách, z toho 7 nosidiel je umiestnených naprieč automobilu na bočniciach a 4 nosidlá sú umiestnené pozdĺžne, voľne na podlahe.


    Zdroj : Zdrav-23-3 TTD poľného zdravotníckeho materiálua techniky - predpis ČSLA, Praha 1986

    Odsunová úprava P V3S

    Jedna z odsunových verzií

    Praga P V3S odsunová úprava
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/17303#309056Verze : 0
    Avatar
    Schémata konstrukčních skupin automobilu Praga V3S.


    Zdroj: Příručka řidiče automobilu Praga V3S, Naše Vojsko, 1984, 2. upravené vydání













    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/17303#253949Verze : 0
    Avatar
    Schémy vozidla Praga V3S.

    Zdroj:
    Učebnice řidiče z povolání, Naše vojsko, Svaz pro spolupráci s armádou, Praha 1960
    Automobil a motocykl v obrazech, Díl druhý-Obrazové přílohy, Naše vojsko, Svaz pro spolupráci s armádou, Praha 1962


    Šasi terénneho nákladného vozidla Praga V3S

    Redukčná (prídavná) prevodovka

    Pohon nápravy s redukciou v kolesách

    Poháňaná tuhá predná náprava

    Riadenie so "šnekom" a kladkou

    Schéma rozvodu el. prúdu
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/17303#278284Verze : 0
    Avatar
    Stredný terénny automobil P V3S.



    Zdroj : Automobil 1962 č.4

    Ovládacie prvky vozidla P V3S - popis.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/17303#377723Verze : 0
    Avatar
    Demonštrácia priechodnosti "vetriesky" terénom.


    Zdroj : Vojenská technika 1958

    Stredný terénny automobil PRAGA V3S © VOJENSKÁ TECHNIKA 1958
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/17303#213978Verze : 0
    Avatar
    Málo známe využitie stredného nákladného terénneho vozidla P V3S ako snežného pluhu.



    Zdroj : Zápisník - ročník a strana bližšie neurčené

    Snežný pluh namontovaný na Pragu V3S © ZÁPISNÍK
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/17303#228021Verze : 0
    Avatar
    Činnost u automobilu Praga V3S - mužstvo. Skeny z diapozitivů dobového výcvikového manuálu.

    Květoslav Konvalina via Dolin









    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/17303#244775Verze : 0
    Avatar
    Činnost u automobilu Praga V3S - mužstvo. Skeny z diapozitivů dobového výcvikového manuálu.

    Květoslav Konvalina via Dolin









    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/17303#244777Verze : 0
    Avatar
    V3S s přepravní nádrží na pohonné hmoty (pravděpodobně) NP-3 staršího provedení (rok 1968).

    Květoslav Konvalina via Dolin







    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/17303#245226Verze : 0
    Avatar
    Sýrska PV3S poškodená v bojoch s Izraelom, Jomkippurská vojna, október 1973.

    Zdroj: Military in the Middle East



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/17303#407115Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Praga V3S (VPZ 334 77-46), 4. základna taktického letectva, letiště Čáslav, 1999


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/17303#214534Verze : 0
    Avatar
    Praga V3S české armády jako učební pomůcka.

    Zdroj: vlastní archív



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/17303#279376Verze : 0
    Avatar
    Praga V3S - valník v soukromém civilním použití.

    Zdroj: soukromý archiv



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/17303#292340Verze : 0
    Avatar
    Praga V3S vyřazená z výzbroje Armády České republiky, Přelouč, 6.5.2009.

    vlastní foto

    vlastní foto
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/17303#311843Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Praga V3S se skříňovou karoserií. Vnitřní rozměry skříně činily 4,55 x 1,19 x 1,85 m.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/17303#84517Verze : 0
    Avatar
    Valník Praga V3S vybavený hydraulickou rukou HR2503 (rok výroby 1973).


    Fotografie:
    Vladek Vácha, http://vhtm.valka.cz







    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/17303#576150Verze : 2