NK1E Sakae 31

榮三一型
     
Název:
Name:
Nakadžima NK1E Sakae 31 Nakajima NK1E Sakae 31
Originální název:
Original Name:
榮三一型 (栄31型)
Kategorie:
Category:
hvězdicový motor radial engine
Výrobce:
Producer:
中島飛行機株式会社, Nakajima Hikōki Kabushiki Kaisha, Musashi
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1942-DD.MM.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
nevelké množství / small amounts
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR
Použití:
Use:
A6M5c, A6M6c, A6M7
Technické údaje:
Technical Data:
 
Počet válců:
Number of Cylinders:
14
Hmotnost:
Weight:
590 kg 1301 lb
Celková délka:
Overall Length:
1630 mm 5ft 4,17in
Celková šířka / Průměr:
Overall Width / Diameter:
1147 mm 3ft 9,15in
Celková výška:
Overall Height:
- mm -
Vrtání:
Bore:
130 mm 5,12in
Zdvih:
Stroke:
150 mm 5,91in
Zdvihový objem:
Swept Volume: (l/cu in)
27,86 l 1700.12 cu in
Palivo:
Fuel:
Benzín s oktanovým číslem 90 Gasoline with an octane rating 90
Příprava palivové směsi:
Carburation or Injection:
Dvojitý karburátor Nakadžima a automatickou regulací plnícího tlaku vzduchu a vstřikování směsi vody a metanolu do sání. Nakajima twin choke carburettor, automatic mixture and boost control and water-methanol injection.
Kompresní poměr:
Compression Ratio:
7,2 : 1 7,2 : 1
Plnění válců:
Mixture Charging:
Přeplňovaný jednostupňovým, jednorychlostním kompresorem. Supercharger: Two-speed single stage centrifugal.
Chlazení:
Cooling:
Vzduchem Air-cooled
Výkony:
Performance:
 
Výkon:
Power:
842.6 kW při 2750 ot/min 1130 bhp at 2750 rpm
Poznámka:
Note:
Výkon vzletový:
843 kW (1 146 k) při 2 750 ot/min a plnícím tlaku +300 mmHg (0,4 barů).
Bojový výkon:
I. převod. stupeň kompresoru: 820,25 kW (1 115 k) při 2 700 ot/min při plnícím tlaku +200 mmHg (0,267 barů) v h= 2 850 m.
II. převod. stupeň kompresoru: 731,8 kW (993,5 k) při 2 700 ot/min při plnícím tlaku +200 mmHg (0,267 barů) h= 6 000 m.
Při vstřiku vody a metanolu do kompresoru 902,3 (1 227 k) kW (použitelné pouze v nižších letových výškách).
Take-off power 1,130 hp at 2,750 rpm at +5.801 psi.
Combat power:
1st stage blowers: 1,100 hp at 2,700 rpm at 9,350 ft at +3.867 psi,
2nd stage blowers: 980 hp at 2,700 rpm 19,685 ft at +3.867 psi.
boosted to 1,210 hp with water-methanol injection only at lower flight altitudes
Zdroje:
Sources:
Adam Jarski a Waldemar Pajdosz, Seria: Monografie Lotnicze Numer 7, Mitsubishi A6M Zero, Wydanie III, AJ-Press, Gdaňsk, 1995, ISBN 83-86208-25-2
www.enginehistory.org
ja.wikipedia.org
http://www.j-aircraft.com/faq/A6M.htm
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/NK1E-Sakae-31-t174617#517092 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více