Fairey Gannet AEW Mk.3

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 408 příspěvků vloženo, 1501 editováno a 284 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Fairey Gannet AEW Mk.3

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Fairey Gannet AEW Mk.3 Fairey Gannet AEW Mk.3
    Originální název:
    Original Name:
    Fairey Gannet AEW Mk.3
    Kategorie:
    Category:
    letoun včasné výstrahy/velitelské stanoviště airborne early warning/command aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1958-DD.MM.195R The Fairey Aviation Co. Ltd., Hayes
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1958-DD.MM.195R
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    44
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    20.08.1958
    Osádka:
    Crew:
    3
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    6395 kg 14099 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    10657 kg 23495 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    11793 kg 26000 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    16.56 m 54 ft 4in
    Délka:
    Length:
    13.41 m 44ft
    Výška:
    Height:
    5.11 m 16 ft 9 in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    45.52 m2 490 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    turbovrtulový turboprop
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Armstrong Siddeley Double Mamba 102 o výkonu 2890 kW Armstrong Siddeley Double Mamba 102, power 3875 shp
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    2787 l
    2x 454 l přídavná nádrž
    613 UK gal
    2x 100 UK gal drop tank
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    495.7 km/h v ? m 250 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    233.4 km/h v 914 m 145 mph in 3000 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s 2200 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    7620 m 25000 ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    1287.5 km 800 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    V radomu pod trupem měl svoji anténu radiolokátor AN/APS-20F se schopností sledovat cíle na vzdálenost 230 až 260 km. radar AN/APS-20F
    Zdroje:
    Sources:
    Hazell, Steve. Fairey Gannet, Warpaint No.23, Hall Park Books, Milton Keynes 1999. ISSN 1361-0369
    Thetford, Owen. British Naval Aircraft since 1912. Naval Institute Press, Annopolis 1991, ISBN 1-55750-076-2
    Mason, Francis K. The British Bomber since 1914. Putnam Aeronautical Books, London 1994. ISBN 0-85177-861-5
    Munson, Kenneth. Bombers in service: patrol and transport aircraft since 1960 Blandford Press, 1978. ISBN 0-7137-0744-5
    http://en.wikipedia.org/wiki/Fairey_Gannet
    www.aviastar.org





    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1756#354764Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Fairey Gannet AEW.3



    Gannet AEW.3 vznikl jako náhrada za americké stroje včasné výstrahy typu Skyraider AEW.1, se kterými nebylo Fleet Air Arm příliš spokojeno. Prototyp Gannetu se na svůj premiérový let vydal 20.8. 1958 ze základny Northold. První sériový letoun byl sice vyroben v prosince 1958, ale problémy s radiolokátorem a další avinokou zapříčinily, že AEW.3 byl uznán za operačně způsobilý letoun až v roce 1962. "Radarové" Gannety se objevily ve výzbroji dvou perutí Fleet Air Arm, a to u G Flightu 700. perutě a u 849. squadrony. Služba v řadách G Flightu 700. perutě však měla pouze "zkušební" charakter, v lednu 1960 tak následovalo sloučení G Flightu 700. perutě s A Flightem 849. perutě. Poslední letoun byl vyroben v prosinci 1962. Během operační služby byly ztraceny stroje se sériovými čísly XL453, XL477 a XP198. Na "výsluní" služby se Gannety AEW.3 držely přibližně do roku 1966, pak následovalo postupné vyřazování - v polovině sedmdesýtých let disponovala 849. peruť jen dvěma letkami (z původních pěti). Svoji kariéru uzazavřely v roce 1978 na základně Lossiemouth, kde čekaly na sešrotování nebo na cestu do muzeí.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1756#172065Verze : 1
    MOD
    Avatar
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1756#6723Verze : 0
    MOD
    Avatar















    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1756#172073Verze : 0
    MOD
    Avatar
    http://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft20180.htm



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1756#537736Verze : 2
    MOD
    Avatar
    Fairey Gannet AEW Mk.3, XL 471, 849. peruť Fleet Air Arm, Lossiemouth, Veľká Británia, 1978.


    zbierka autora



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1756#573248Verze : 2
    MOD