BN l 8 (DB l 8)

mittlerer Zugkraftwagen 5t Typ BN l 8 (DB l 8) (Sd.Kfz.6 und Sd.Kfz.6/1)
     
Název:
Name:
BN l 8 (DB l 8) BN l 8 (DB l 8)
Originální název:
Original Name:
mittlerer Zugkraftwagen 5t Typ BN l 8 und DB l 8 (Sd.Kfz.6 und Sd.Kfz.6/1)
Výrobce:
Producer:
Büssing NAG, Berlin-Oberschöneweide /
Daimler Benz, Berlin-Marienfelde /
Období výroby:
Production Period:
DD.11.1937-DD.02.1939
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
Büssing NAG : 464 (Fgst.Nr. 2101 - 2563 (+2565))
Daimler-Benz : 272 (Fgst.Nr. 27001 - 27272)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
15 / 11 1)
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
8500 kg 18739 lb
Celková délka:
Overall Length:
6115 mm 20ft 0,75in
Celková šířka:
Overall Width:
2260 mm 7ft 4,98in
Celková výška:
Overall Height:
2470 2) mm 8ft 1,23in 2)
Světlá výška:
Ground Clearance:
400 mm 1ft 3,75in
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Maybach NL 38 TUK (TUKRM) (vodou chladený zážihový 6-valec objemu 3790 cm3) Maybach NL 38 TUK (TUKRM) (6 cyl., gasoline, water cooled, 3790 ccm)
Výkon:
Power:
74.6 kW při 2800 ot/min 100 bhp at 2800 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
Z.F. Typ ZG 45v (4+R) Z.F. Typ ZG 45v (4+R)
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
50 km/h 31.1 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
250 km 155.3 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
24 ° 53 %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Brodivost:
Fording Depth:
? m ?
Přepravní kapacita:
Transport Capacity:
-15 osôb alebo 10 osôb plus 500 kg náklad
-ťahaný príves - 5 ton
-ťah navijáku - 2 tony
-15 men or 10 men and 500 kg
-towed load - 5 metric ton
-winch - 2 metric ton
Uživatelské státy:
User States:
/ /
Poznámka:
Note:
1) ženijná verzia (Pionier) Sd.Kfz.6 / delostrelecká verzia Sd.Kfz.6/1 (Artillerie)
2) Celková výška s natiahnutou plachtou.

Pásy:
Zgw 50/320/160 (55 článkov v jednom páse)
1) Sappers version Sd.Kfz.6 (Pionier) / Artillery version Sd.Kfz.6/1 (Artillerie)
2) The total amount of sails.

Tracks:
Zgw 50/320/160 (55 links per side)
Zdroje:
Sources:
Thomas L. Jentz, Hilary Louise Doyle - Panzer Tracts No.22-3 mittler Zugkraftwagen 5t (Sd.Kfz.6) and Schwerer Wehrmachtsschlepper development and production from 1934 to 1945, rok vydania 2010, ISBN: Nie
URL : https://www.valka.cz/BN-l-8-DB-l-8-t176177#519796 Verze : 0
Verzia BN l 8 (DB l 8) predstavovala výrazne pozmenenú verziu m.Zgkw.5t. Hlavnou zmenou bola modifikovaná pásová časť podvozku, kedy na výrazne zmenenom ráme podvozku nahradila pôvodnú štvoricu pojazdových kolies odpružených listovými perami na každej strane, šestica pojazdových kolies na každej strane. Každé z nich bolo odpružené torznou tyčou. Vnútorná rada kolies mala zmenenú perforáciu diskov. Zmeny doznala kapotáž, blatníky, brzdy atď. Počas výroby bol pôvodný motor Maybach NL 38 TUK nahradený modifikovanou verziou Maybach NL 38 TUKM (nainštalované magneto). Tento motor sa montoval u verzie BN l 8 od Fgst.Nr.2491 a u verzie DB l 8 od Fgst.Nr.27173.

Tak ako bolo zvykom u tohoto ťahača, vyrábala sa dvojica modifikácií. Verzia Sd.Kfz. 6 bola ženijnou verziou a Sd.Kfz. 6/1 bola delostreleckou verziou.

Thomas L. Jentz, Hilary Louise Doyle - Panzer Tracts No.22-3 mittler Zugkraftwagen 5t (Sd.Kfz.6) and Schwerer Wehrmachtsschlepper development and production from 1934 to 1945, rok vydania 2010, ISBN: Nie
www.ebay.de

BN l 8 (DB l 8) - www.ebay.de

www.ebay.de
URL : https://www.valka.cz/BN-l-8-DB-l-8-t176177#536381 Verze : 4
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více