TNH-Sv S-III

V polovině roku 1943 probíhala výroba vozidel m/41 a m/42 pro švédskou armádu dle plánu, ale i k neutrálním Švédům se dostaly informace z Finska a Německa, na základě kterých Švédsko usoudilo, že lehké tanky m/41 a m/42 by nemusely být dostatečné k odvrácení případní invaze.


Zástupci švédské armády měli možnost studovat ve Finsku kořistní tank T-34, jehož konstrukcí byli ohromeni. Na základě výsledků tohoto výzkumu bylo rozhodnuto stavět větší a těžší tanky, a to i v kategorii tanků "lehkých". Rovněž na základě těchto materiálů navrhla společnost Scania-Vabis program na vylepšení tanků TNH-Sv (Strv m/41), a to v podobě dvou silně přepracovaných verzí tohoto stroje zakomponováním moderních prvků do původní české konstrukce, zejména skloněného a zesíleného pancíře, nového moderního osmiválce Scania o výkonu 220 k.s. a silného, 57mm protitankového děla. Váha obou návrhů se oproti původnímu TNH-Sv pochopitelně zvedla o 2, resp. 4 tuny.


Tento projekt soutěžil zejména s projektem společnosti Landsverk (Terro) o roli nového moderního lehkého tanku švédské armády. Terro i tyto projekty však byly zamítnuty.


Varianta 1:


Pancéř trupu
Přední vrchní plát: 35mm (30 st.)
Svár mezi vrchním a spodním předním plátem: 65mm
Spodní plát: 30mm (26 st.)
Dno tanku: 15mm
Spodní část strany: 30mm (78 st.)
Vrchní část strany: 30mm (55 st.)
Zadní část: 15mm (77 st.)
Poklop řidiče: 60mm (zaokrouhleno)
Spodní část trupu nad pásy: 10mm


Pancíř věže
Přední část: 50mm (60 st.)
Přední část střechy: 25mm (30 st.)
Střední část střechy: 13mm
Zadní část střechy: 15mm (30 st.)
Štít děla: 25mm (40 st., zaokrouhleno)
Zadní část: 30mm (60 st., zaokrouhleno)
Podlaha věže: 13mm


Výzbroj: 57mm L/50,5 Pvkan m/43
Zásoba munice pro dělo: 80 nábojů
Váha: 13t
Max.rychlost: 45 km/h
Motor: Scania-Vabis 220 k.s.


Varianta 2:


Pancéř trupu
Přední vrchní plát: 40mm (27 st.)
Svár mezi vrchním a spodním předním plátem: 65mm
Spodní plát: 10mm (30 st.)
Dno tanku: 15mm
Strop trupu: 13mm
Spodní část strany: 35mm (78 st.)
Vrchní část strany: 35mm (55 st.)
Zadní část: 20mm (75 st.)
Poklop řidiče: 60mm (zaokrouhleno)
Spodní část trupu nad pásy: 10mm


Pancíř věže
Přední část: 50mm
Přední část střechy: 20mm (20 st.)
Zbytek střechy: 13mm
Štít děla: 35mm (70 st., zaokrouhleno)
Zadní část: 35mm (70 st., zaokrouhleno)
Podlaha věže: 13mm


Výzbroj: 57mm L/50,5 Pvkan m/43
Zásoba munice pro dělo: 80 nábojů
Váha: 15t
Max.rychlost: 45 km/h
Šířka pásu: 380mm
Průměr pojezdového kola: 800mm
Zásoba paliva: 400 litrů
Motor: Scania-Vabis 220 k.s.


Zdroj: ftr.wot-news.com

TNH-Sv S-III - Varianta 1

Varianta 1
Zveřejněno s laskavým svolením autora

TNH-Sv S-III - Varianta 2

Varianta 2
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/TNH-Sv-S-III-t177095#521764 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více