Název: Name: | Heinkel HD 24 | Heinkel HD 24 |
Originální název: Original Name: | Heinkel HD 24 | |
Kategorie: Category: | cvičný letoun | trainer aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1926-DD.MM.192R Ernst Heinkel Flugzeugwerke AG, Warnemünde DD.MM.1927-DD.MM.1928 Svenska Aero AB, Lidingö | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1926-DD.MM.192R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 20? Heinkel 6 Svenska | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 13001) kg | 2866 1) lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2150 kg | 4740 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 14,20 m | 46ft 7,05in |
Délka: Length: | 8,602) m | 28ft 2,57in2) |
Výška: Height: | 3,841) m | 12ft 7,18in1) |
Plocha křídla: Wing Area: | 50,10 m2 | 539.27 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | BMW IVa o vzletovém výkonu 235 kW/320 k, nebo BMW Va o vzletovém výkonu 279 kW/380 k, nebo Mercedes D IIIa o vzletovém výkonu kW/180 k, nebo Junkers L5 o vzletovém výkonu 235 kW/320 k, nebo Armstrong Siddeley Puma o vzletovém výkonu 186 kW/253 k dvoulistá dřevěná vrtule | BMW IVa, take-off power 316 hp, or BMW Va, take-off power 375 hp, or Mercedes D IIIa, take-off power 178 hp, or Junkers L5, take-off power 316 hp Armstrong Siddeley Puma, take-off power 250 hp two-bladed wooden propeller |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 1804) km/h v 0 m | 111.8 4) mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 160 km/h v ? m | 99.4 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 3,95) min do 1000 m | 3,95) min to 3281 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 45006) m | 14764 6) ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | - | - |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - cvičný letoun, používány u Deutsche Verkehrsfliegerschule a Deutsche Forschungsanstalt für Luftfahrt - pro Švédsko postaveny dva stroje s motory Mercedes, další čtyři shodné postaveny v licenci a označeny Sk 4 - další dva licenční stroje dokončeny s motory Junkers L5 a označeny Sk 4A, tři Sk 4 přestavěny - tři Sk 4 přestavěny pro motory Puma a přejmenovány na Sk 4B - 1 stroj ("Tsingtau") použit Guntherem Plüschowem k letu po jižní Americe 1 stroj zakoupen letectvem provincie Šan-tung, poté převzat Mandžuskem, další zakoupen ústřední vládou pro čínské námořnictvo; jeden z nich snad postaven ve Švédsku plovákové stroje: 1) 1400 kg 2) 9,70 m 3) 4,12 m 4) 168 km/h 5) 4,6 min 6) 4000 m | Floatplanes: 1) 3086 lb 2) 31ft 9,88in 3) 13ft 6,19in 4) 104.4 mph 5) 4,6 min 6) 13123 ft |
Zdroje: Sources: | Kroschel, G., Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1919 - 1934, Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4. richard.ferriere.free.fr http://www.avrosys.nu/aircraft/Skol/404Sk4.htm |