CZE - MKPV (mobilní kontrolní pracoviště vstupu)

     
Název:
Name:
MKPV MKPV
Originální název:
Original Name:
MKPV
Kategorie:
Category:
mobilní kontrolní pracoviště vstupu mobile entrance checkpoint
Výrobce:
Producer:
VOP 025, Nový Jičín
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR sériová výroba nezahájena / serial production not started
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2 prototypy / 2 prototypes:
- 1x Renault Midlum 220.16 4x2 MKPV
- 1x ISO 1CC MKPV
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.2009
Obsluha:
Crew:
2 - 4
Složení:
Composition:
upravený Renault Midlum 220.16 4x2 / modified Renault Midlum 220.16 4x2

nebo / or

upravený kontejner ISO 1CC / modified ISO 1CC container
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
firemní materiály VOP 025
firemní materiály PCS
URL : https://www.valka.cz/CZE-MKPV-mobilni-kontrolni-pracoviste-vstupu-t178920#525507 Verze : 0
MKPV

Mobilní kontrolní pracoviště vstupu je určeno zejména k ochraně vstupů (vjezdů) do základen (objektů) v zahraničních misích AČR se zvýšenou mírou rizika, ale i na území ČR. Jeho další využití je možné při bezpečnostních kontrolách na letištích a dalších důležitých objektech (prostorách), kde není vybudováno zázemí k bezpečnostním prohlídkám, nebo v případě poruchy stávajících bezpečnostních systémů.

Projekt vývoje prostředku MKPV byl pracovníky Odboru policejního výkonu Hlavního velitelství Vojenské policie Praha připravován od roku 2007. Následně byl pod identifikačním kódem ODVOP25200801 řešen v rámci programu Ministerstva obrany pojmenovaného Podpora dosažených operačních schopností ozbrojených sil České republiky. Řešení probíhalo mezi roky 2008 až 2010 a stálo 55 836 000 Kč. V rámci projektu byl vyvinut a vyroben jeden prototyp na podvozku skříňového automobilu Renault Midlum 220.16 4x2 (pro rychlé použití v rámci republiky) a jeden prototyp zastavěný v kontejneru ISO 1CC (určený pro nasazení v zahraničních misích). Vojskové zkoušky MKPV proběhly na podzim 2010 a do výzbroje Vojenské policie byl prostředek zaveden přibližně na přelomu let 2010 a 2011.

Pracoviště je tvořeno vestavěnými a uloženými výnosnými systémy v zateplené skříňové karosérii na podvozku automobilu Renault Midlum 220.16 Light, resp. ve speciálně navrženém kontejneru ISO 1CC. Uvnitř skříňové karosérie (resp. kontejneru) je kromě zabudovaných systémů vytvořeno klimatizované pracoviště pro 2 operátory. Tichou komunikaci mezi operátory uvnitř skříňové karosérie (kontejneru) a vnější obsluhou umožňuji bezdrátové telefony. Vnější obsluha může varovat operátory pomocí tlačítek spuštěním akustického signálu. Přípojka s datovými signály je připravena pro přenos obrazových a hlasových informací do nadřízeného pracoviště. Pracoviště je vybaveno kamerovým systémem pro sledování okolního prostoru ze strany příjezdu vozidel, jeho činnost je možná i v noci a za teplot okolního prostoru od - 20 °C do + 40 °C.

Jádrem celého zařízení je bezkontaktní osobní skener Secure 1000, který je na rozdíl od klasického detektoru kovů, schopen odhalit též zbraně z keramiky, plastu či ze skla. Zařízení pracuje na bázi velmi slabého rentgenového záření, kterým skenuje pouze povrch těla a tím odhalí ukryté předměty. Dávka, kterou kontrolovaná osoba obdrží je mnohonásobně menší, než obdrží každý cestující při běžné cestě letadlem a je tudíž zdraví neškodná. Součástí MKPV je kromě skeneru Secure 1000 též zavazadlový rentgen Rapiscan, průchozí detektor kovů Metor nebo detektor výbušnin Explonix.

MKPV umožňuje provádět:
- kontrolu osob pomocí:
   - ručního detektoru kovů
   - rámového detektoru kovů
   - ručního detektoru výbušnin
   - osobního rentgenu
- kontrolu zavazadel pomocí:
   - ručního detektoru výbušnin
   - zavazadlového rentgenu
- kontrolu vozidel:
   - zobrazením spodní části podvozku
   - zobrazením vrchní části (střechy, korby) vozidel identifikace vozidel dle poznávací značky


Technicko-taktická data (Renault Midlum 220.16 4x2 MKPV)
Provozní hmotnost: 11 650 kg

Rozměry:
- délka: 8 910 mm
- šířka: 2 550 mm
- výška: 3 560 mm

Maximální výkon motoru: 158 kW při 2300 ot/min
Emise výfukových plynů: EURO 4

Maximální povolená rychlost: 90 km/h

Napájecí napětí: 3x 400 V / 230 V, 50 Hz
Elektrický příkon: 6 700 VA

Skenování podvozku:
- přejezdová rychlost: 10 km/h
- maximální délka kontrolovaného vozidla: 12 m

Vybavení:
- osobní skener Rapiscan Secure 1000
- zavazadlový skener Rapiscan (1 m x 1 m)
- systém elektronické kontroly podvozků vozidel
- systém kontroly střech vozidel
- systém čtení SPZ
- ruční detektor výbušnin Explonix
- průchozí detektor kovů
- ruční detektor kovů
- systém osvětlení kolem pracoviště
- dohledový kamerový systém se záznamem
- zastavovací pás
- komunikační systém
- elektrocentrála EC 4 kW
URL : https://www.valka.cz/CZE-MKPV-mobilni-kontrolni-pracoviste-vstupu-t178920#525510 Verze : 0
Uspořádání rozvinutého pracoviště Renault Midlum 220.16 4x2 MKPV.
CZE - MKPV (mobilní kontrolní pracoviště vstupu) - (VOP 025)

(VOP 025)
URL : https://www.valka.cz/CZE-MKPV-mobilni-kontrolni-pracoviste-vstupu-t178920#525512 Verze : 0
Renault Midlum 220.16 4x2 MKPV (VPZ F 43-06) zachycený během zkoušek v klimatické laboratoři Evropského testovacího centra v Hostivicích u Prahy.


Fotografie:
Evropské testovací centrum

CZE - MKPV (mobilní kontrolní pracoviště vstupu) -


URL : https://www.valka.cz/CZE-MKPV-mobilni-kontrolni-pracoviste-vstupu-t178920#525514 Verze : 1
Prostředek ve verzi ISO 1CC MKPV.
CZE - MKPV (mobilní kontrolní pracoviště vstupu) -


URL : https://www.valka.cz/CZE-MKPV-mobilni-kontrolni-pracoviste-vstupu-t178920#525515 Verze : 0
Renault Midlum 220.16 4x2 MKPV (VPZ 026 78-83)
20. 5. 2017, Den otevřených dveří letiště Čáslav
CZE - MKPV (mobilní kontrolní pracoviště vstupu) -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/CZE-MKPV-mobilni-kontrolni-pracoviste-vstupu-t178920#657518 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více