Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 349 příspěvků vloženo, 1496 editováno a 334 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Messerschmitt Bf 109 B-2

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Messerschmitt Bf 109 B-2 Messerschmitt Bf 109 B-2
    Originální název:
    Original Name:
    Messerschmitt Bf 109 B-2
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1937-DD.MM.1937 Bayerische Flugzeugwerke AG, Augsburg /
    DD.MM.1937-DD.MM.1937 Erla-Maschinenwerk GmbH, Leipzig /
    DD.MM.1937-DD.MM.1937 Gerhard-Fieseler-Werke GmbH, Kassel /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.02.1937-DD.06.1937
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    341 celkem Bf 109 B:
    Bayerische Flugzeugwerke: 76 (W.Nr.: 998-1064, 1701-1719)
    Gerhard-Fieseler-Werke: 90 (W.Nr.: 3000-3089)
    Erla-Maschinenwerk: 175 (W.Nr.: 272-416, 540-617)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.1937
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1580 kg 3483 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    2150 kg 4740 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    2200 kg 4850 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    9,870 m 32ft 4,57in
    Délka:
    Length:
    8,550 m 28ft 0,61in
    Výška:
    Height:
    2,600 m 8ft 6,36in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    16,20 m2 174.38 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    132,716 kg/m2 27.18 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Junkers Jumo 210 Da kapalinou chlazený invertní vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 508 kW (690 k) při 2 700 ot/min, 515 kW (700 k)v h= 1 500 m na I. převodový stupeň kompresoru a 501 kW (680 k) při 2 700 ot/min v h= 3 700 m II převodový stupeň kompresoru.
    Vrtule třílistá V.D.M. s nastavitelným úhlem náběhu
    Junkers Jumo 210 Da twelve-cylinder liquid-cooled inverted Vee-engine, rated 681 hp at 2,700 rpm for take-off, 690 hp at 2,700 rpm at 4,920 ft, 1st supercharger speed and 671 hp at 2,700 rpm at 12,140 ft, 2nd supercharger speed,
    driving a three-blade variable-pitch propeller Type V.D.M.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    235 l 52 UK gallons (62 US gallons)
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    463 km/h v 4000 m 287.7 mph in 13123 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    350 km/h v 3700 m 217.5 mph in 12139 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    10,2 m/s 2007.9 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    9500 m 31168 ft
    Dolet:
    Range:
    690 km 428.7 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x pevný kulomet MG 17 ráže 7,92 mm střílející hřídelí vrtule se zásobou 500 nábojů a
    2x pevný kulomet MG 17 ráže 7,92 mm nad motorem, každý 500 nábojů
    One fixed forward-firing 0.312 inch MG 17 machine-gun firing through the propeller hub and
    two fixed synchronized forward-firing 0.312 inch MG 17 machine-guns over the engine cowling, 500 rpg
    Uživatelské státy:
    User States:


    Poznámka:
    Note:
    Přibližně po 30 kusech verze Bf 109 B-1 přešla výroba na verzi Bf 109 B-2.
    Hlavní odlišností byla montáž kovové stavitelné vrtule (nejprve dvoulisté a později i třílisté). Do verze B-2 byl instalován třetíh kulomet a to mezi válce motoru, tento kulomet se však často přehříval a byl tak nespolehlivý, chlazení této zbraně se nepodařilo vyřešit. Použitím vrtule s nastavitelným úhlem náběhu se zlepšila stoupavost.
    Stroje pozdějšího data výroby dostaly mírně výkonnější motory Jumo 210 Da a snad i Jumo 210 E.
    14 Bf 109 B-1 a 27 Bf 109 B-2 bylo odesláno do Španělska, na tomto bojišti překonávaly kromě sovětských I-16 všechny protivníky, I-16 typ 4 byl protivníkem rovnocenným, ale I-16 typ 10 byl již této verzi nadřazený.
    Just under 30 B-1s were made, before production switched the B-2 variant. The B-2 differed mainly from the Bf 109 B-1 in having a third MG 17 mounted in the engine, firing through the propeller hub, and in having a VDM (Hamilton) two-blade variable pitch metal airscrew. This third gun was prone to overheat. The metal propeller was also often added the B-1s to improve their performance. Later models had the slightly more powerful Jumo 210 Da engine and a three-blade variable-pitch propeller.
    A total 41 109Bs were shipped to Spain (14 B-1s and 27 B-2s). When the Bf 109B-2 reached Spain, it proved to be the equal of the I-16, and superior to every other Republican plane. However, this was a period of rapid aircraft development. By the end of 1937 the Bf 109B-2 was outclassed by the I-16 Type 10, which could out-climb, out-turn and out-gun the Messerschmitt.
    Zdroje:
    Sources:
    Roy Cross and Gerald Scarborough, Messerschmitt Bf 109, Versions B-E, London, Patrick Stevens, 1976, ISBN 0-85059-106-6.
    Robert Michulec, Monografie Lotnicze No. 42, Messerschmitt Me 109 cz. 1, AJ Press, Gdynia 9, ISBN 83-86209-65-1.
    http://www.messerschmitt-bf109.de/
    www.messerschmitt-bf109.de
    ru.wikipedia.org
    sv.wikipedia.org
    http://www.junkers.de.vu/
    http://www.airwar.ru/enc/fww2/bf109b.html







    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/179874#528077Verze : 0
    MOD