Messerschmitt Bf 109 B-2

     
Název:
Name:
Messerschmitt Bf 109 B-2 Messerschmitt Bf 109 B-2
Originální název:
Original Name:
Messerschmitt Bf 109 B-2
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1937-DD.MM.1937 Bayerische Flugzeugwerke AG, Augsburg /
DD.MM.1937-DD.MM.1937 Erla-Maschinenwerk GmbH, Leipzig /
DD.MM.1937-DD.MM.1937 Gerhard-Fieseler-Werke GmbH, Kassel /
Období výroby:
Production Period:
DD.02.1937-DD.06.1937
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
341 celkem Bf 109 B:
Bayerische Flugzeugwerke: 76 (W.Nr.: 998-1064, 1701-1719)
Gerhard-Fieseler-Werke: 90 (W.Nr.: 3000-3089)
Erla-Maschinenwerk: 175 (W.Nr.: 272-416, 540-617)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1937
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1580 kg 3483 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2150 kg 4740 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
2200 kg 4850 lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,870 m 32ft 4,57in
Délka:
Length:
8,550 m 28ft 0,61in
Výška:
Height:
2,600 m 8ft 6,36in
Plocha křídla:
Wing Area:
16,20 m2 174.38 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
132,716 kg/m2 27.18 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Junkers Jumo 210 Da kapalinou chlazený invertní vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 508 kW (690 k) při 2 700 ot/min, 515 kW (700 k)v h= 1 500 m na I. převodový stupeň kompresoru a 501 kW (680 k) při 2 700 ot/min v h= 3 700 m II převodový stupeň kompresoru.
Vrtule třílistá V.D.M. s nastavitelným úhlem náběhu
Junkers Jumo 210 Da twelve-cylinder liquid-cooled inverted Vee-engine, rated 681 hp at 2,700 rpm for take-off, 690 hp at 2,700 rpm at 4,920 ft, 1st supercharger speed and 671 hp at 2,700 rpm at 12,140 ft, 2nd supercharger speed,
driving a three-blade variable-pitch propeller Type V.D.M.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
235 l 52 UK gallons (62 US gallons)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
463 km/h v 4000 m 287.7 mph in 13123 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
350 km/h v 3700 m 217.5 mph in 12139 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
10,2 m/s 2007.9 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9500 m 31168 ft
Dolet:
Range:
690 km 428.7 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kulomet MG 17 ráže 7,92 mm střílející hřídelí vrtule se zásobou 500 nábojů a
2x pevný kulomet MG 17 ráže 7,92 mm nad motorem, každý 500 nábojů
One fixed forward-firing 0.312 inch MG 17 machine-gun firing through the propeller hub and
two fixed synchronized forward-firing 0.312 inch MG 17 machine-guns over the engine cowling, 500 rpg
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
Přibližně po 30 kusech verze Bf 109 B-1 přešla výroba na verzi Bf 109 B-2.
Hlavní odlišností byla montáž kovové stavitelné vrtule (nejprve dvoulisté a později i třílisté). Do verze B-2 byl instalován třetíh kulomet a to mezi válce motoru, tento kulomet se však často přehříval a byl tak nespolehlivý, chlazení této zbraně se nepodařilo vyřešit. Použitím vrtule s nastavitelným úhlem náběhu se zlepšila stoupavost.
Stroje pozdějšího data výroby dostaly mírně výkonnější motory Jumo 210 Da a snad i Jumo 210 E.
14 Bf 109 B-1 a 27 Bf 109 B-2 bylo odesláno do Španělska, na tomto bojišti překonávaly kromě sovětských I-16 všechny protivníky, I-16 typ 4 byl protivníkem rovnocenným, ale I-16 typ 10 byl již této verzi nadřazený.
Just under 30 B-1s were made, before production switched the B-2 variant. The B-2 differed mainly from the Bf 109 B-1 in having a third MG 17 mounted in the engine, firing through the propeller hub, and in having a VDM (Hamilton) two-blade variable pitch metal airscrew. This third gun was prone to overheat. The metal propeller was also often added the B-1s to improve their performance. Later models had the slightly more powerful Jumo 210 Da engine and a three-blade variable-pitch propeller.
A total 41 109Bs were shipped to Spain (14 B-1s and 27 B-2s). When the Bf 109B-2 reached Spain, it proved to be the equal of the I-16, and superior to every other Republican plane. However, this was a period of rapid aircraft development. By the end of 1937 the Bf 109B-2 was outclassed by the I-16 Type 10, which could out-climb, out-turn and out-gun the Messerschmitt.
Zdroje:
Sources:
Roy Cross and Gerald Scarborough, Messerschmitt Bf 109, Versions B-E, London, Patrick Stevens, 1976, ISBN 0-85059-106-6.
Robert Michulec, Monografie Lotnicze No. 42, Messerschmitt Me 109 cz. 1, AJ Press, Gdynia 9, ISBN 83-86209-65-1.
http://www.messerschmitt-bf109.de/
www.messerschmitt-bf109.de
ru.wikipedia.org
sv.wikipedia.org
http://www.junkers.de.vu/
http://www.airwar.ru/enc/fww2/bf109b.html

Messerschmitt Bf 109 B-2 -


Messerschmitt Bf 109 B-2 -


Messerschmitt Bf 109 B-2 -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Bf-109-B-2-t179874#528077 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více