Daimler-Benz DB 605 DBM

     
Název:
Name:
Daimler-Benz DB 605 DBM Daimler-Benz DB 605 DBM
Originální název:
Original Name:
Daimler-Benz DB 605 DBM
Kategorie:
Category:
invertní vidlicový motor inverted vee engine
Výrobce:
Producer:
Daimler-Benz Aktiengesellschaft (AG), Stuttgart /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1944-DD.MM.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
-
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1944
Použití:
Use:
Messerschmitt Bf 109 G-10 a Bf 109 K-6
Technické údaje:
Technical Data:
 
Počet válců:
Number of Cylinders:
12
Hmotnost:
Weight:
745 kg 1642 lb
Celková délka:
Overall Length:
2303 mm 7ft 6,67in
Celková šířka / Průměr:
Overall Width / Diameter:
845 mm 2ft 9,27in
Celková výška:
Overall Height:
1050 mm 3ft 5,34in
Vrtání:
Bore:
154 mm 6,06in
Zdvih:
Stroke:
160 mm 6,3in
Zdvihový objem:
Swept Volume: (l/cu in)
35,7 l 2178.55 cu in
Palivo:
Fuel:
benzín a oktanovým číslem 87 B4-Treibstoff Gasoline with an octane rating 87 B4-Treibstoff
Příprava palivové směsi:
Carburation or Injection:
přímý vstřik - vysokotlaké vstřikování fy Bosch Bosch direct fuel injection
Kompresní poměr:
Compression Ratio:
7,5:1 levá řada; 7,3:1 pravá řada 7.5:1 left cylinder bank, 7.3:1 right cylinder bank
Plnění válců:
Mixture Charging:
Přeplňování jednostupňovým, odstředivým kompresorem s proměnnými otáčkami, poháněným barometricky regulovanou spojku.
MW 50 vstřikování směsi metanolu a vody do kompresoru.
Supercharged a single-stage variable-speed centrifugal type supercharger driven through a barometrically controlled clutch
MW50 injection into the supercharger intake.
Chlazení:
Cooling:
přetlakové chlazení kapalinou Glysantin (50% vody + 50% glykol) Liquid-cooled, pressurized (water 50% + glycol 50%)
Výkony:
Performance:
 
Výkon:
Power:
1323.6 kW při 2700 ot/min 1775 bhp at 2700 rpm
Poznámka:
Note:
Výkony:
nouzový krátkodobý (5 min) s použitím MW-50: 1 361 kW (1 850 k) při 2 800 ot/min v h= 0 m a 1 177 kW (1 600 k) v h= 6 000 m.
bojový: 1 052 kW (1 430 k) při 2 600 ot/min v h= 0 m a 945 kW (1 285 k) v h= 6 000 m.
trvalý zvýšený: 824 kW (1 120 k) při 2 300 ot/min v h= 0 m a 853 kW (1 160 k) v h= 6 000 m.
Motor byl optimalizován pro výšku 6 800 m

Ventilový rozvod: Dva sací ventily a dva sodíkem chlazené výfukové ventily na jeden válec, rozvod OHC.
Power output:
emergency combat power for 5 minutes with using the MW-50:
1,825 hp at 2,800 rpm at sea level and
1,578 hp at 2,800 rpm at 19,685 ft,
combat power:
1,410 hp at 2,600 rpm at sea level and
1,267 hp at 2,600 rpm at 19,685 ft,
lasting high power:
1,105 hp at 2,300 rpm at sea level and
1 144 hp at 2,300 rpm at 19,685 ft.
The engine has been optimized for the altitude: 22,310 ft.

Valvetrain: Two intake and two sodium-cooled exhaust valves per cylinder actuated via a single overhead camshaft per cylinder bank.
Zdroje:
Sources:
http://www.luftarchiv.de/motoren/benz.htm
frhewww.physik.uni-freiburg.de
kurfurst.org
http://w1.1861.telia.com/~u186104874/db605.htm
http://www.aviation-history.com/engines/db605.htm
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Daimler-Benz-DB-605-DBM-t179963#528316 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více