Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 296 příspěvků vloženo, 1357 editováno a 287 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Daimler-Benz DB 605 DBM

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Daimler-Benz DB 605 DBM Daimler-Benz DB 605 DBM
    Originální název:
    Original Name:
    Daimler-Benz DB 605 DBM
    Kategorie:
    Category:
    invertní vidlicový motor inverted vee engine
    Výrobce:
    Producer:
    Daimler-Benz Aktiengesellschaft (AG), Stuttgart /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1944-DD.MM.1945
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    -
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.MM.1944
    Použití:
    Use:
    Messerschmitt Bf 109 G-10 a Bf 109 K-6
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Počet válců:
    Number of Cylinders:
    12
    Hmotnost:
    Weight:
    745 kg 1642 lb
    Celková délka:
    Overall Length:
    2303 mm 7ft 6,67in
    Celková šířka / Průměr:
    Overall Width / Diameter:
    845 mm 2ft 9,27in
    Celková výška:
    Overall Height:
    1050 mm 3ft 5,34in
    Vrtání:
    Bore:
    154 mm 6,06in
    Zdvih:
    Stroke:
    160 mm 6,3in
    Zdvihový objem:
    Swept Volume: (l/cu in)
    35,7 l 2178.55 cu in
    Palivo:
    Fuel:
    benzín a oktanovým číslem 87 B4-Treibstoff Gasoline with an octane rating 87 B4-Treibstoff
    Příprava palivové směsi:
    Carburation or Injection:
    přímý vstřik - vysokotlaké vstřikování fy Bosch Bosch direct fuel injection
    Kompresní poměr:
    Compression Ratio:
    7,5:1 levá řada; 7,3:1 pravá řada 7.5:1 left cylinder bank, 7.3:1 right cylinder bank
    Plnění válců:
    Mixture Charging:
    Přeplňování jednostupňovým, odstředivým kompresorem s proměnnými otáčkami, poháněným barometricky regulovanou spojku.
    MW 50 vstřikování směsi metanolu a vody do kompresoru.
    Supercharged a single-stage variable-speed centrifugal type supercharger driven through a barometrically controlled clutch
    MW50 injection into the supercharger intake.
    Chlazení:
    Cooling:
    přetlakové chlazení kapalinou Glysantin (50% vody + 50% glykol) Liquid-cooled, pressurized (water 50% + glycol 50%)
    Výkony:
    Performance:
     
    Výkon:
    Power:
    1323.6 kW při 2700 ot/min 1775 bhp at 2700 rpm
    Poznámka:
    Note:
    Výkony:
    nouzový krátkodobý (5 min) s použitím MW-50: 1 361 kW (1 850 k) při 2 800 ot/min v h= 0 m a 1 177 kW (1 600 k) v h= 6 000 m.
    bojový: 1 052 kW (1 430 k) při 2 600 ot/min v h= 0 m a 945 kW (1 285 k) v h= 6 000 m.
    trvalý zvýšený: 824 kW (1 120 k) při 2 300 ot/min v h= 0 m a 853 kW (1 160 k) v h= 6 000 m.
    Motor byl optimalizován pro výšku 6 800 m

    Ventilový rozvod: Dva sací ventily a dva sodíkem chlazené výfukové ventily na jeden válec, rozvod OHC.
    Power output:
    emergency combat power for 5 minutes with using the MW-50:
    1,825 hp at 2,800 rpm at sea level and
    1,578 hp at 2,800 rpm at 19,685 ft,
    combat power:
    1,410 hp at 2,600 rpm at sea level and
    1,267 hp at 2,600 rpm at 19,685 ft,
    lasting high power:
    1,105 hp at 2,300 rpm at sea level and
    1 144 hp at 2,300 rpm at 19,685 ft.
    The engine has been optimized for the altitude: 22,310 ft.

    Valvetrain: Two intake and two sodium-cooled exhaust valves per cylinder actuated via a single overhead camshaft per cylinder bank.
    Zdroje:
    Sources:
    http://www.luftarchiv.de/motoren/benz.htm
    frhewww.physik.uni-freiburg.de
    kurfurst.org
    http://w1.1861.telia.com/~u186104874/db605.htm
    http://www.aviation-history.com/engines/db605.htm
    archiv autora
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/179963#528316Verze : 0
    MOD