Kola a brzdové bubny z Tatry pro Sd.Kfz.234

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 32.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 647 příspěvků vloženo, 2910 editováno a 2331 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Kola a brzdové bubny z Tatry pro Sd.Kfz.234

Wheel and brake drums of Tatra for Sd.Kfz.234

    Avatar
    Vážení,
    včera jsem dostal níže uvedený e-dopis. Protože nemám možnost sám pomoci, obracím se na vás s žádostí o pomoc radou, či skutkem.


    "... I hope you are doing well! The National Armor & Cavalry Museum at Fort Benning is looking for wheels and brake drums for an SdKfz 234. They think that Tatra made some trucks using the same wheels postwar. Is this something you might be able to help track down?
    Thanks!
    Neil"
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/180615#529665Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Vážení,
    díky kolegovi z Tatraportálu nyní předpokládám, že brzdové bubny a pmeumatiky obrněného automobilu Sd.Kfz.234 byly shodné s předními koly nákladního automobilu Tatra 111 (jistota 6 z deseti).


    P. S.
    Lze někde sehnat sken okótovaného výkresu Tatra 111? Zajímá mne sestava předního kola. Výkres bych rád pozaslal Amíkům, aby si sami porovnali možnosti záměny.


    *

    Foto via Wikipedia, upraveno.

    Foto via TMB, upraveno.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/180615#529767Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Obávám se,že jsou schodné pouze 20 palcové disky a pláště 10,5x20.Náprava je zcela jiná.Tatra 111 má koncepci centrální roury a čtvrteliptická péra a Sd.Kfz 232-4 má jinak konstruován podvozek - nápravy jsou tvořeny spodním a vrchním ramenem spojeným do těhlice a v ní je polosa.na každé straně jdou vždy dvě (v podstatě polonápravy) spojeny půleliptickým pérem.Všechny 4 nápravy jsou řiditelné..Možná použili stejný brzdový buben ale na 100% to nevím.Na Tatře máme jiný bez příčných žeber a s 10 dírami pro štefty na upevnění kola.Sd.Kfz.234 má jen 5 děr v bubnu.
    Každopádně Sd.Kfz 234 vyráběla firma Büssing.Tatra vyvíjela pro tento stroj pouze motor používaný i v Tatrách 6500/8000/111 a v Hetzerovi Starr.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/180615#592315Verze : 0