Název: Name: | Rumpler 4C | Rumpler 4C |
Originální název: Original Name: | Rumpler 4C | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1914-DD.MM.1915 E. Rumpler, Luftfahrtzeugbau GmbH, Berlin | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1914-DD.MM.1915 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | malé množství / few | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | ? lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 980 kg | 2161 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 13,80 m | 45ft 3,3in |
Délka: Length: | 8,27 m | 27ft 1,58in |
Výška: Height: | 280 m | 918ft 7,62in |
Plocha křídla: Wing Area: | 27,60 m2 | 297.08 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Mercedes D.I o výkonu 77 kW/105 k dvoulistá dřevěná vrtule | Mercedes D.I, power 104 hp two-bladed wooden propeller |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 120 km/h v 0 m | 74.6 mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 3000 m | 9843 ft |
Dolet: Range: | 600 km | 372.8 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | - | - |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - poslední vývojová fáze Taube, s trupem o obdélníkovém průřezu, zjednodušeným podvozkem, a hlavně s ovládáním pomocí křidélek - postaveno maximálně několik desítek, německé letectvo již začalo dávat přednost dvouplošníkům - základem pro Rumpler B.I (Rumpler 4A), který byl v podstatě dvouplošný 4C | - |
Zdroje: Sources: | Balej, Jan. Etrich Taube, L+K 1984/13-14. Grosz, P. M. Taube at War, Windsock Datafile 104. Albatros Productions, Berkhamsted 2004. ISBN 1-902207-59-9. Das Flugzeugwerk Rumpler und seine Entwicklung von 1908 bis 1918, Luftfahrt International Nr. 07, 1975. Kroschel, G., Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1910 - 1918. Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4. Гриценко, И. В. История создания и службы самолетов типа Taube. Запорожье, 2009. |