Bantam BRC-60

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč Chci přispět
Sraz říjen 2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Bantam BRC-60

Bantam Reconnaissance Car model 60

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Bantam BRC-60 Bantam BRC-60
    Originální název:
    Original Name:
    Bantam Reconnaissance Car model 60
    Výrobce:
    Producer:
    American Bantam Car Co., Butler (Pennsylvania)
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.10.1940-17.12.1940
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    69 (plus prototyp)
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    23.09.1940 Bantam GPV (Pilot Model Mk. I)
    Počet míst k sezení:
    Troop Seating Capacity:
    4
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Náhon:
    Configuration:
    4x2 (4x4 - 8 ks/pcs)
    Pohotovostní hmotnost:
    Curb Weight:
    880 kg 1940 lb
    Užitečné zatížení:
    Payload:
    ? kg ? lb
    Celková hmotnost:
    Gross Vehicle Weight:
    ? kg ? lb
    Přípojná hmotnost:
    Gross Trailer Weight:
    ? kg ? lb
    Celková hmotnost s přívěsem/návěsem:
    Gross Combination Weight:
    ? kg ? lb
    Celková délka:
    Overall Length:
    3240 mm 10ft 7,56in
    Celková šířka:
    Overall Width:
    1430 mm 4ft 8,29in
    Celková výška:
    Overall Height:
    1780 mm 5ft 10,07in
    Světlá výška:
    Ground Clearance:
    ? mm ?
    Rozvor:
    Wheelbase:
    2032 mm 80
    Rozchod:
    Track:
    ? mm -
    ? -
    Brzdová soustava:
    Braking System:
    ? ?
    Elektrický systém:
    Electrical System:
    6 V 6 V
    Pneumatiky:
    Tyres:
    ?
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Typ:
    Type:
    Continental Motor Co. BY4112
    (4 valcový benzínový motor s objemom 1,835 l a výkonom 33,6 kW pri 3500 ot/min)
    Continental Motor Co. BY4112 (4 cylynders, 112 cu in, 45bhp @ 3,500 rpm)
    Převodovka:
    Gearbox:
    Hlavní: Warner Gear T84, 3 rýchlosti + spiatočka
    Přídavná: Spicer Dana 18, 2 rýchlosti
    Main: Warner Gear T84, 3 speeds + reverse
    Additional: Spicer Dana 18, 2 speeds
    Spojka:
    Clutch:
    ? ?
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    45.46 l 10 Imp gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Rychlost na silnici:
    Road Speed:
    88.5 km/h 55 mph
    Rychlost v terénu:
    Cross-country Speed:
    ? km/h ? mph
    Spotřeba paliva:
    Fuel Consumption:
    ? l/100 km ? mi/Imp gal
    Jízdní dosah po silnici:
    Cruising Range on Road:
    ? km ? mi
    Jízdní dosah v terénu:
    Cross-country Cruising Range:
    ? km ? mi
    Překonávání překážek:
    Obstacles Crossing:
     
    Nájezdový úhel přední/zadní:
    Angle of Approach/Departure:
    ? ° / ? °
    Svah:
    Gradient:
    ? ° ? %
    Boční náklon:
    Side Slope:
    ? ° ? %
    Překročivost:
    Trench Crossing:
    ? m ?
    Výstupnost:
    Vertical Obstacle:
    ? m ?
    Brodivost:
    Fording Depth:
    ? m ?
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    Hmotnost prototypu: 835 kg Weight of prototype: 1840 lb
    Zdroje:
    Sources:
    Doyle, David: Standard Catalog of US Military Vehicle 2nd Edition; Krause Publications 2011; ISBN 9781440227998
    http://olive-drab.com/od_mvg_www_jeeps_bantam.php
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/181777#532412Verze : 0
    MOD
    Avatar
    V roku 1938 dokončila Firma Bantam vývoj viacúčelového ľahkého terénneho automobilu pre vojenské účely, ale narazila na nezáujem armádnych zložiek. Až po vypuknutí vojenského kofliktu v Európe v roku 1939 usúdili zodpovední, že podobné vozidlo armáda potrebuje a v júli 1940 vydali požiadavky na nové terénne vozidlo. Vozidlo malo mať max. rýchlosť minimálne 88,5 km/hod a minimálnu menej ako 5 km/hod. Malo byť schopné bez prípravy prebrodiť vodnú prekážku hlbokú 0,45 m, max. hmotnosť 953 kg pri pohone 4x2 a 987 kg pri pohone 4x4 a užitočné zaťaženie malo dosahovať 363 kg. Pre činnosť v zasneženom teréne sa požadovala možnosť použiť snehové reťaze. Predný nájazdový uhol bol požadovaný na úrovni 45° a zadný 35°.


    Okrem prísnych technických požiadaviek bol limitujúci aj časový harmonogram - návrhy od firiem sa museli doručiť do 11 dní od vyhlásenia súťaže a prototyp po schválení návrhu musel byť predstavený do 49 dní. Napriek tomu sa do súťaže prihlásili 3 firmy - Willys-Overland, Ford Motors a American Bantam.


    Konštruktérsky tím American Bantam využil svoje skúsenosti a počas 47 dní dokončil prototyp a o dva dni, v stanovenom termíne 23.09.1940, prototyp - Bantam GPV (General Purpose Vehicle), resp. Pilot Model Mk. I predstavil armáde na základni Camp Holabird v Baltimore. Bantam bol jediný výrobca, ktorý dodal prototyp včas, ale nesplnil prísny váhový limit (pohotovostná hmotnosť prototypu bola 835 kg, teda celková hmonosť s požadovaným nákladom vysoko prevyšovalo špecifikovaných 953 kg). Pri následných skúškach armáda naviac zistila rad ďalších nedostatkov a prototyp vrátila na dopracovanie. Na základe armádnych poznatkov bol prototyp upravený a opäť predstavený armáde. Vizuálne sa Bantam Mk. II (vyrábaný ako BRC-60) od prototypu líšil najmä hranatými blatníkmi.


    Armáda u firmy Bantam objednala 70 ks overovacej série (do tohto počtu je ale rátaný aj prototyp Bantam GDV), ktoré boli vyrobené do decembra 1940.


    Vývoj ale pokračoval a obe konkurenčné firmy tiež predstavili svoje vozidlá, čo vyústilo do ďalších úprav aj u Bantamu a začiatkom roka 1941 bola predstavená verzia Mk. III (Bantam BRC-40). V marci 1941 sa začala sériová výroba 1500 objednaných kusov, ktorá bola ukončená v júli 1941, ale nasledovali ďalšie objednávky a výroba potom pokračovala až do decembra 1941. V tomto období armáda prehodnotila svoje požiadavky a rozhodla, že z dôvodu unifikácie a obmedzovania nákladov bude naďalej odoberať vozidlá len jednoho výrobcu. V tejto súťaži najmä nižšími nákladmi vyhral Willys-Overland (typom Willys MB) a výroba u konkurencie bola nútene zastavená. Väčšina vyrobených džípov od Bantamu bola v rámci dodávok Lend-Lease poskytnutá Veľkej Británii a Sovietskemu zväzu.


    Z celkom 69 vyrobených vozidiel BRC-60 sa do dnešných dní zachoval jeden exemplár, v.č. 7 (1007).


    Na základe zverejnených údajov o konštrukcii tohoto vozidla v odbornej tlači sa v rokoch 1940-1941 v ZSSR začal vývoj terénneho automobilu GAZ-64.



    Doyle, David: Standard Catalog of US Military Vehicle 2nd Edition; Krause Publications 2011; ISBN 9781440227998
    http://cs.wikipedia.org/wiki/Bantam_BRC-40
    http://olive-drab.com/od_mvg_www_jeeps_bantam.php
    www.jeepcollection.com
    ww2db.com
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/181777#532447Verze : 4
    MOD
    Avatar
    Prvý prototyp a sériové prevedenie BRC-60 (pravdepodobne jediný zachovalý exemplár).



    Zdroj: http://pl.wikipedia.org/wiki/Bantam_BRC


    Bantam GDV (prototyp)

    Bantam BRC-60, expozícia Senator John Heinz History Center, 1212 Smallman Street, Pittsburgh, Pennsylvania, USA.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/181777#532416Verze : 1
    MOD