Ford GPW

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč Chci přispět
Sraz říjen 2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Ford GPW

G503 Ford GPW

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Ford GPW Ford GPW
    Originální název:
    Original Name:
    Ford GPW
    Výrobce:
    Producer:
    Ford Motor Company - Ford River Rouge Complex, Dearborn
    a ďalších 5 závodov
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1941-DD.MM.1945
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    277896
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.MM.1941 (Willys MB)
    Počet míst k sezení:
    Troop Seating Capacity:
    2+3
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Náhon:
    Configuration:
    4x4
    Pohotovostní hmotnost:
    Curb Weight:
    1113 kg 2453 lb
    Užitečné zatížení:
    Payload:
    363 kg 800 lb
    Celková hmotnost:
    Gross Vehicle Weight:
    1476 kg 3253 lb
    Přípojná hmotnost:
    Gross Trailer Weight:
    454 kg 1000 lb
    Celková hmotnost s přívěsem/návěsem:
    Gross Combination Weight:
    1929 kg 4253 lb
    Celková délka:
    Overall Length:
    3359 mm 132.25in
    Celková šířka:
    Overall Width:
    1575 mm 62
    Celková výška:
    Overall Height:
    1321 mm 52
    Světlá výška:
    Ground Clearance:
    222 mm 8.75in
    Rozvor:
    Wheelbase:
    2032 mm 80
    Rozchod:
    Track:
    1245 mm - 1
    1245 mm - 2
    49 - 1
    49 - 2
    Brzdová soustava:
    Braking System:
    hydraulická, bubnové brzdy v predu aj vzadu a prevodová brzda. hydraulic
    Elektrický systém:
    Electrical System:
    12 V 12 V
    Pneumatiky:
    Tyres:
    16x6.00
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Typ:
    Type:
    Ford GPW, zážehový řadový 4válec, rozvody L conventional, 4-cylinder, L-head, internal-combustion
    Převodovka:
    Gearbox:
    T-84 - mechanická, 3 rýchlosti vpred, 1 vzad, Model-18 - 2 stupňová redukčná prevodovka T-84, manual, 3-speed forward, 1-speed reverse
    Model 18 transfer case - 2-speed
    Spojka:
    Clutch:
    jednokotoučová suchá spojka dry
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    68.19 l 15 Imp gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Rychlost na silnici:
    Road Speed:
    104.6 km/h 65 mph
    Rychlost v terénu:
    Cross-country Speed:
    53.1 km/h 33 mph
    Spotřeba paliva:
    Fuel Consumption:
    14.12 l/100 km 20 mi/Imp gal
    Jízdní dosah po silnici:
    Cruising Range on Road:
    482.8 km 300 mi
    Jízdní dosah v terénu:
    Cross-country Cruising Range:
    482.8 km 300 mi
    Překonávání překážek:
    Obstacles Crossing:
     
    Nájezdový úhel přední/zadní:
    Angle of Approach/Departure:
    45 ° / 35 °
    Svah:
    Gradient:
    27 ° 60 %
    Boční náklon:
    Side Slope:
    ? ° ? %
    Překročivost:
    Trench Crossing:
    ? m ?
    Výstupnost:
    Vertical Obstacle:
    ? m ?
    Brodivost:
    Fording Depth:
    0.53 m 21in
    Uživatelské státy:
    User States:





    a další





    and other
    Poznámka:
    Note:
    U.S Army Ordnance Corps Supply Catalog number: G503


    Licenčná výroba vozidla Willys MB firmou Ford
    U.S Army Ordnance Corps Supply Catalog number: G503
    Licenced Production of Willys MB
    Zdroje:
    Sources:
    Doyle, David: Standard Catalog of US Military Vehicle 2nd Edition; Krause Publications 2011; ISBN 9781440227998
    TM 9-803 - %-TON 4x4 TRUCK (WILLYS-OVERLAND MODEL MB and FORD MODEL GPW)
    http://cs.wikipedia.org/wiki/Jeep_Willys_MB
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/181789#532451Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Keď v roku 1940 vyhlásila armáda súťaž na nové viacúčelové terénne vozidlo, jednou z troch firiem, ktoré sa do súťaže prihlásili bola aj firma Ford Motor Company.


    Vozidlo malo mať max. rýchlosť minimálne 88,5 km/hod a minimálnu menej ako 5 km/hod. Malo byť schopné bez prípravy prebrodiť vodnú prekážku hlbokú 0,45 m, max. hmotnosť 953 kg pri pohone 4x2 a 987 kg pri pohone 4x4 a užitočné zaťaženie malo dosahovať 363 kg. Pre činnosť v zasneženom teréne sa požadovala možnosť použiť snehové reťaze. Predný nájazdový uhol bol požadovaný na úrovni 45° a zadný 35°.


    Okrem prísnych technických požiadaviek bol limitujúci aj časový harmonogram - návrhy od firiem sa museli doručiť do 11 dní od vyhlásenia súťaže a prototyp po schválení návrhu musel byť predstavený do 49 dní.


    Ford do súťaže zaradil terénne vozidlo Pygmy, ale rovnako ako konkurencia z Willysu nestihol časovú normu. Napriek tomu armáda oba modely (Ford Pygmy a Willys Quad) nakoniec otestovala. Napriek tomu, že Ford Pygmy mal mnoho prvkov spoločných s konkurenciou, prehral "vďaka" nevhodnému motoru.


    Nakoľko armáda objednala výrobu terénneho vozidla vo všetkých troch firmách v počte po 1500 ks, konštruktéri upravili Pygmy na základe zistených nedostatkov a do sériovej výroby pustili vozidlo s názvom Ford GP (G - government, teda vládna objednávka, P - rozvor 80 in). Celkom bolo v roku 1941 vyrobených nakoniec 2958 vozidiel, z toho 50 s náhonom 4x4. Skratka GP (džípí) mohla dokonca stáť aj za hovorovým názvom pre danú kategóriu vozidiel (ale verzií vzniku označenia Jeep je viacero).


    Nakoľko ale v roku 1941 rozhodla armáda o unifikácii používaných vozidiel a v tejto súťaži "vyhral" Willys-Overland so svojím modelom Willys MB, ďalšia sériová výroba modelu GP neprebiehala. Ford Motor miesto toho začal vyrábať v licencii vozidlo Willys MB (s malými modifikáciami) s označením Ford GPW (G- vládna objednávka, P- rozvor 80 in, W- licencia Willys). Až do júla 1942 boli ale Willysy od Forda identifikovateľné podľa vyrazeného nápisu Ford na zadnej časti vozidla a aj neskôr Ford používal na mnohých prvkoch vozidla vyrazené logo F. Podľa uvedenej publikácie je hlavným rozpoznávacím znakom vozidiel Willys MB a Ford GPW (okrem výrobných štítkov) predný priečnik (? - front cross member) - vozidlá Willys ho majú rúrkový, vozidlá Ford v tvare obráteného U.


    Licenčné vozidlá boli vyrábané celkovo v 6 závodoch firmy Ford.



    Zdroj: Doyle, David: Standard Catalog of US Military Vehicle 2nd Edition; Krause Publications 2011; ISBN 9781440227998
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/181789#532455Verze : 5
    MOD