Renard Épervier

     
Název:
Name:
Renard Épervier Renard Épervier
Originální název:
Original Name:
Renard Épervier
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1928-DD.MM.1928 J. Stampe et M. Vertongen, Antwerpen
DD.MM.1929-DD.MM.1929 Société Anonyme Belge de Constructions Aéronautiques, Bruxelles
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1928-DD.MM.1929
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 Stampe & Vertongen
1 SABCA
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
794 kg 1750 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1300 kg 2866 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,20 m 33ft 5,56in
Délka:
Length:
7,00 m 22ft 11,58in
Výška:
Height:
2,76 m 9ft 0,65in
Plocha křídla:
Wing Area:
20,00 m2 215.28 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Gnome-Rhône Jupiter VI o výkonu 353 kW/480 k
dvoulistá vrtule
Gnome-Rhône Jupiter VI, power 473 hp
two-bladed propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
273 km/h v 0 m 169.6 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
8,5 min do 4000 m 8,5 min to 13123 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9300 m 30512 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x kulomet FN-Browning ráže 7,62 mm

1x 300kg puma
2x .30 in FN-Browning machine gun

1x 661 lb bomb
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Green, W.; Swanborough, G. Encyklopedie stíhacích letounů. Svojtka & Co., Praha 2002. ISBN 80-7237-341-2.
www.fnar.be
URL : https://www.valka.cz/Renard-Epervier-t182527#533793 Verze : 0
Épervier (krahujec) byl prvním projektem Alfreda Renarda v jeho nové firmě, založené po odchodu od Stampe & Vertongen, a také jeho prvním stíhacím typem. Vznikl pro soutěž belgického vojenského letectva z roku 1927. Původně Renard počítal s řadovým motorem Hispano-Suiza 12J, musel ale být přepracován pro hvězdicový Jupiter. Koncepce byla velice moderní, šlo o celokovový, duralový hornoplošník se samonosným pevným podvozkem. palivová nádrž mohla být za letu odhozena, mezi podvozkovými nohami bylo možno nést pumu nebo torpédo.
Protože Renard do té doby stavěl pouze motory, konstrukci prototypu přenechal svému původnímu zaměstnavateli. V říjnu 1928 byl zničen během letových zkoušek, když se dostal do vývrtky. Pilot Charles Wouters vyskočil na padáku, letoun se sice sám z vývrtky dostal, ale spadl potom u Vilwoorde. Druhý stroj postavila firma SABCA a 28. listopadu 1929 dostal imatrikulaci OO-AKN. Zalétán byl jeanem Jeunejeanem a v roce 1930 byl, pilotován kapitánem Vanderlindenem, předveden na srovnávacích zkouškách proti Dewoitině D.27 a Morane-Saulnier MS.222, Bristol Bulldog a Avia BH.33 již byly vyřazeny. Vyhrál ovšem původně nepřihlášený Fairey Firefly IIM. Épervier byl během zkoušek označen jako C-1, v dubnu 1932 byl vyřazen z civilního rejstříku a nakonec pravděpodobně dosloužil v leteck éškole v Welvegem v roce 1936. Renard sice zkusil vytvořit variantu Épervier 3 s motorem Rolls-Royce F a smíšenou konstrukcí, nebyla ale postavena.


Green, W.; Swanborough, G. Encyklopedie stíhacích letounů. Svojtka & Co., Praha 2002. ISBN 80-7237-341-2.
www.fnar.be
URL : https://www.valka.cz/Renard-Epervier-t182527#533796 Verze : 2
http://www.airwar.ru/enc/fww1/epervier.html
www.aviastar.org

Renard Épervier - Druhý prototyp postavený firmou SABCA, s kapotovaným podvozkem a kapkami za válci motoru.

Druhý prototyp postavený firmou SABCA, s kapotovaným podvozkem a "kapkami" za válci motoru.
Renard Épervier -


Renard Épervier -


URL : https://www.valka.cz/Renard-Epervier-t182527#533794 Verze : 1
http://www.airwar.ru/enc/fww1/epervier.html

Renard Épervier - První prototyp.

První prototyp.
Renard Épervier -


URL : https://www.valka.cz/Renard-Epervier-t182527#533795 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více