Rozpočet tohoto webu pro rok 2019 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 64.741,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 235 příspěvků vloženo, 1066 editováno a 278 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Renard Épervier

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Renard Épervier Renard Épervier
    Originální název:
    Original Name:
    Renard Épervier
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1928-DD.MM.1928 J. Stampe et M. Vertongen, Antwerpen
    DD.MM.1929-DD.MM.1929 Société Anonyme Belge de Constructions Aéronautiques, Bruxelles
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1928-DD.MM.1929
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1 Stampe & Vertongen
    1 SABCA
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    794 kg 1750 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1300 kg 2866 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    10,20 m 33ft 5,56in
    Délka:
    Length:
    7,00 m 22ft 11,58in
    Výška:
    Height:
    2,76 m 9ft 0,65in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    20,00 m2 215.28 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Gnome-Rhône Jupiter VI o výkonu 353 kW/480 k
    dvoulistá vrtule
    Gnome-Rhône Jupiter VI, power 473 hp
    two-bladed propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    273 km/h v 0 m 169.6 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    8,5 min do 4000 m 8,5 min to 13123 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    9300 m 30512 ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x kulomet FN-Browning ráže 7,62 mm

    1x 300kg puma
    2x .30 in FN-Browning machine gun

    1x 661 lb bomb
    Uživatelské státy:
    User States:
    - -
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Green, W.; Swanborough, G. Encyklopedie stíhacích letounů. Svojtka & Co., Praha 2002. ISBN 80-7237-341-2.
    www.fnar.be
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/182527#533793Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Épervier (krahujec) byl prvním projektem Alfreda Renarda v jeho nové firmě, založené po odchodu od Stampe & Vertongen, a také jeho prvním stíhacím typem. Vznikl pro soutěž belgického vojenského letectva z roku 1927. Původně Renard počítal s řadovým motorem Hispano-Suiza 12J, musel ale být přepracován pro hvězdicový Jupiter. Koncepce byla velice moderní, šlo o celokovový, duralový hornoplošník se samonosným pevným podvozkem. palivová nádrž mohla být za letu odhozena, mezi podvozkovými nohami bylo možno nést pumu nebo torpédo.
    Protože Renard do té doby stavěl pouze motory, konstrukci prototypu přenechal svému původnímu zaměstnavateli. V říjnu 1928 byl zničen během letových zkoušek, když se dostal do vývrtky. Pilot Charles Wouters vyskočil na padáku, letoun se sice sám z vývrtky dostal, ale spadl potom u Vilwoorde. Druhý stroj postavila firma SABCA a 28. listopadu 1929 dostal imatrikulaci OO-AKN. Zalétán byl jeanem Jeunejeanem a v roce 1930 byl, pilotován kapitánem Vanderlindenem, předveden na srovnávacích zkouškách proti Dewoitině D.27 a Morane-Saulnier MS.222, Bristol Bulldog a Avia BH.33 již byly vyřazeny. Vyhrál ovšem původně nepřihlášený Fairey Firefly IIM. Épervier byl během zkoušek označen jako C-1, v dubnu 1932 byl vyřazen z civilního rejstříku a nakonec pravděpodobně dosloužil v leteck éškole v Welvegem v roce 1936. Renard sice zkusil vytvořit variantu Épervier 3 s motorem Rolls-Royce F a smíšenou konstrukcí, nebyla ale postavena.


    Green, W.; Swanborough, G. Encyklopedie stíhacích letounů. Svojtka & Co., Praha 2002. ISBN 80-7237-341-2.
    www.fnar.be
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/182527#533796Verze : 2
    MOD
    Avatar
    http://www.airwar.ru/enc/fww1/epervier.html
    www.aviastar.org


    Druhý prototyp postavený firmou SABCA, s kapotovaným podvozkem a "kapkami" za válci motoru.




    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/182527#533794Verze : 1
    MOD
    Avatar
    http://www.airwar.ru/enc/fww1/epervier.html


    První prototyp.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/182527#533795Verze : 0
    MOD