Rozpočet tohoto webu pro rok 2019 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 64.741,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 344 příspěvků vloženo, 1087 editováno a 424 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Renard R.32

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Renard R.32 Renard R.32
    Originální název:
    Original Name:
    Renard R.32
    Kategorie:
    Category:
    průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1936-DD.MM.1936 Constructions aéronautiques G. Renard, Bruxelles
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1936-DD.MM.1936
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    2
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    15501) kg 3417 1) lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    2300 kg 5071 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    14,40 m 47ft 2,92in
    Délka:
    Length:
    9,20 m 30ft 2,19in
    Výška:
    Height:
    2,93 m 9ft 7,34in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    32,00 m2 344.45 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Gnome et Rhône 14N 1 o výkonu 681 kW/940 k
    třílistá stavitelná vrtule Gnome-Rhône
    Gnome et Rhône 14N 1, power 927 hp
    three-bladed variable-pitch propeller Gnome-Rhône
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    3852) km/h v 4000 m 239.2 2) mph in 13123 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    63) min do 5000 m 63) min to 16404 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    115004) m 37730 4) ft
    Dolet:
    Range:
    1300 km 807.8 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x pevný kulomet FN-Browning ráže 7,62 mm
    1x pohyblivý kulomet FN-Browning ráže 7,62 mm


    4x 10kg puma
    1x fixed .30 in FN-Browning machine gun
    1x flexible .30 in FN-Browning machine gun


    4x 22 lb bomb
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    R.30 č.2 s motorem Hispano-Suiza 12Ybrs, 610 kW/830 k:
    1) 1650 kg
    2) 350 km/h
    3) 6,5 min
    4) 10750 m

    - 10. objednaný R.31 byl vyčleněn k úpravám podle požadavků belgického letectva na zástavbu silnějšího motoru a uzavřené kabiny
    - první prototyp, s motorem Gnome, byl neúspěšně nabídnut Turecku a snad se jednalo i o prodeji do SSSR, nakonec byl pravděpodobně upraven na standard R.31 a vrácen belgickému letectvu
    - druhý prototyp, s motorem Hispano, byl převzat belgickým letectvem, v den přijetí havaroval kvůli otravě pilota výfukovými plyny
    R.30 no.2 with Hispano-Suiza 12Ybrs, 819 hp:
    1) 3638 lb
    2) 217.5 mph
    3) 6.5 min
    4) 35269 ft

    - 10th ordered R.31 was earmarked for modification to the requirements of the Belgian Air Force for the installation of more powerful engine and an enclosed cockpit
    - first prototype (with Gnome engine) was unsuccessfully offered to Turkey and there was probably negotiation with the USSR, eventually it was posibly adapted to the R.31 standard and returned to the Belgian Air Force
    - second prototype (with an Hispano engine) was taken over by the Belgian Air Force, on the same day the plane crashed due to pilot exhaust fumes poisoning
    Zdroje:
    Sources:
    Hauet, André. Renard R.31, R.32 et R.33, Le Fana de L'Aviation 1973/11.
    http://www.fnar.be/avionsjpdecocq/Renard_R32.pdf
    http://www.fnar.be/?Les_Avions_Renard:R32
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/182529#533799Verze : 0
    MOD
    Avatar
    http://www.airwar.ru/enc/other1/r32.html







    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/182529#533800Verze : 0
    MOD
    Avatar
    http://www.airwar.ru/enc/other1/r32.html


    Druhý prototyp.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/182529#533801Verze : 0
    MOD