Valtion Lentokonetehdas Humu

     
Název:
Name:
Valtion Lentokonetehdas Humu Valtion Lentokonetehdas Humu
Originální název:
Original Name:
Valtion Lentokonetehdas Humu
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1944-DD.MM.1944 Valtion Lentokonetehdas, Tampere
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1944-DD.MM.1944
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
08.08.1944
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2050 kg 4519 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2895 kg 6382 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,67 m 35ft 0,07in
Délka:
Length:
8,03 m 26ft 4,13in
Výška:
Height:
3.63 m 11ft 10,9in
Plocha křídla:
Wing Area:
19,41 m2 208.93 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Švecov M-63 o výkonu 684/930 k
třílistá stavitelná vrtule
Shvetsov M-63, power 917 hp
three-bladed variable-pitch propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
430 km/h v 4600 m 267.2 mph in 15092 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5 min do 4000 m 5 min to 13123 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8000 m 26247 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x kulomet LKK-42 ráže 12,7 mm 2x 12.7 mm LKK-42 machine gun
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- kopie Brewsteru B-239 Buffalo
- křídla byla dřevěná, kvůli tomu musely být nádrže přesunuty do trupu, jako motor byl vybrán kořistní Švecov
- motor byl testován v létě 1943 na Brewsteru BW-392, který byl zničen při havárii, přesto ale byla objednána série 50 strojů
- v červnu 1944 byla objednávka zrušena kvůli již nevyhovujícím výkonům, přesto byl dokončen prototyp HM-671
- v lednu 1945 byl předán letectvu, již po dvou měsících byl uskladněn, a dnes se nachází v muzeu v Jyväskylä
-
Zdroje:
Sources:
Green, W.; Swanborough, G. Encyklopedie stíhacích letounů. Svojtka & Co., Praha 2002. ISBN 80-7237-341-2.
Keskinen, Kalevi; Stenman, Kari; Niska, Klaus. Brewster Model 239, Suomen Ilmavoimen Historia 1. Apali OY, Tampere 1995. ISBN 952-5026-02-7.
URL : https://www.valka.cz/Valtion-Lentokonetehdas-Humu-t182854#534506 Verze : 0
commons.wikimedia.org

Valtion Lentokonetehdas Humu -


Valtion Lentokonetehdas Humu -


Valtion Lentokonetehdas Humu -


Valtion Lentokonetehdas Humu -


Valtion Lentokonetehdas Humu -


URL : https://www.valka.cz/Valtion-Lentokonetehdas-Humu-t182854#534511 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více