Allison V-1710-33

     
Název:
Name:
Allison V-1710-33 Allison V-1710-33
Originální název:
Original Name:
Allison V-1710-33
Kategorie:
Category:
vidlicový motor vee engine
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1940-DD.MM.1942 Allison Division - General Motors Corp., Cleveland
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1940-DD.MM.1942
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
47 660 (všechny motory typu V-1710)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1939
Použití:
Use:
Curtiss P-40 Tomahawk
Curtiss P-40B Tomahawk
Curtiss P-40C Tomahawk
Technické údaje:
Technical Data:
 
Počet válců:
Number of Cylinders:
12
Hmotnost:
Weight:
608 kg 1340 lb
Celková délka:
Overall Length:
2502 mm 8ft 2,5in
Celková šířka / Průměr:
Overall Width / Diameter:
745 mm 2ft 5,29in
Celková výška:
Overall Height:
1064 mm 3ft 5in
Vrtání:
Bore:
139,8 mm 5,5in
Zdvih:
Stroke:
152,4 mm 6in
Zdvihový objem:
Swept Volume: (l/cu in)
28,032 l 1710.6 cu in
Palivo:
Fuel:
Benzín s oktanovým číslem 100 Gasoline with Octane Number 100
Příprava palivové směsi:
Carburation or Injection:
Karburátor Bendix Stromberg PD-12K s automatickou regulací bohatosti směsi. Bendix Stromberg PD-12K downdraught carburetor with automatic mixture control.
Kompresní poměr:
Compression Ratio:
6,65 : 1 6,65 : 1
Plnění válců:
Mixture Charging:
Přeplňovaní jednostupňovým jednorychlostním odstředivým kompresorem.
Převod kompresoru 1:8,80
Průměr rotoru kompresoru 241,3 mm
Supercharged: Single-stage, single-speed centrifugal supercharger with 8.8:1 gear ratio, vane impeller 9.5 in diameter.
Chlazení:
Cooling:
kapalinové přetlakové (směs vody a etylenglykolu 70 / 30%) liquid-cooled, pressurised, 70% water and 30% ethylene glycol coolant mixture
Výkony:
Performance:
 
Výkon:
Power:
775,5 kW při 2800 ot/min 1040 bhp at 2800 rpm
Poznámka:
Note:
Výkony:
vzletový: 775,5 kW (1 054 k) při 2 800 ot/min,
maximální trvalý: 723,3 kW (983,5 k) v h= 3 901 m při 2 600 ot/min,
nouzový bojový: 812,8 kW (1 105 k) v h= 4 025 m při 3 000 ot/min
ekonomický zvýšený: 484,7 kW (659 k) v h= 4 115 m ři 2 200 ot/min


Rozvod: OHC, čtyřventilový (dva sací a dva výfukové ventily, výfukové jsou chlazeny sodíkovým jádrem).


Jednalo se o první počtem významnou sériovou verzi motoru V-1710.


Exportní označení bylo Allison V-1710-C15
Power output:
take-off: 1,040 hp at 2,800 rpm,
maximum continuous: 970 hp at 2,600 rpm at 12,800 ft,
emergency combat: 1,090 hp at 3,000 rpm at 13,200 ft,
economical maximum: 650 hp at 2,200 rpm at 13,500 ft.


Valvetrain: Overhead camshaft-actuated, two intake and two exhaust valves per cylinder, sodium-cooled exhaust valve stems.
Zdroje:
Sources:
Daniel Whitney, Vee's for Victory!: The Story of the Allison V-1710 Aircraft Engine 1929–1948, Atglen, Pennsylvania, Schiffer Publishing Ltd., 1998, ISBN 0-7643-0561-1.
airandspace.si.edu
http://cs.wikipedia.org/wiki/Allison_V-1710
www.raafwarbirds.org.au
http://rwebs.net/dispatch/output.asp?ArticleID=19
www.flickr.com
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Allison-V-1710-33-t184859#539540 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více