INT - Airbus A330 MRTT

     
Název:
Name:
Airbus A330 MRTT Airbus A330 MRTT
Originální název:
Original Name:
Airbus A330 MRTT
Kategorie:
Category:
jiná kategorie other category
Výrobce:
Producer:
DD.MM.2007-DD.MM.2013 Airbus Military SL, Getafe
DD.MM.2014-DD.MM.20RR Airbus Defence and Space SA, Getafe
DD.MM.2011-DD.MM.20RR Cobham plc, Bournemouth
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.2007-DD.MM.20RR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
51 (11/2021), z toho 26+ konverzí A330-200

Objednáno / ordered: 13 (11/2021)
První vzlet:
Maiden Flight:
15.06.2007
Osádka:
Crew:
3 + 291
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
125000 kg 275578 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
233000 kg 513677 lb
Rozpětí:
Wingspan:
60,30 m 197 ft 10 in
Délka:
Length:
58,80 m 192 ft 11 in
Výška:
Height:
17,40 m 57 ft 1 in
Plocha křídla:
Wing Area:
362,00 m2 3896.54 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
dvouproudový turbofan
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
General Electric CF6-80E1A4 o tahu 287,04 kN, nebo
Pratt & Whitney PW4170 o tahu 311,37 kN, nebo
Rolls-Royce Trent 772B-60 o tahu 316,27 kN
General Electric CF6-80E1A4, thrust 64530 lb, or
Pratt & Whitney PW4170, thrust 7000 lb, or
Rolls-Royce Trent 772B-60, thrust 71100 lb
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
139090 l 30595 Imp gal / 36744 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
913.5 km/h v 10700 m 568 mph in 35105 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
871 km/h v 10700 m 541 mph in 35105 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
13000 m 42651 ft
Dolet:
Range:
7000 km 4350 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
14800 km 9196 mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:




(KC-330 Cygnus)

(objednáno)




(KC-330 Cygnus)

(ordered)
Poznámka:
Note:
- většina strojů má dvě vřetena s hadicemi pod křídly a tankovací ráhno pod zádí, britské Voyager KC.2 pouze vřetena, Voyager KC.3 vřetena a třetí hadici pod zádí -
Zdroje:
Sources:
militaryaircraft-airbusds.com
militaryaircraft-airbusds.com
www.raf.mod.uk
http://www.raf.mod.uk/equipment/voyager.cfm
URL : https://www.valka.cz/INT-Airbus-A330-MRTT-t185512#541558 Verze : 0
commons.wikimedia.org

INT - Airbus A330 MRTT - Airbus Voyager KC.2 doplňuje palivo dvěma Tornadům GR.4 nad Irákem, operace Shader, 2015.

Airbus Voyager KC.2 doplňuje palivo dvěma Tornadům GR.4 nad Irákem, operace Shader, 2015.
URL : https://www.valka.cz/INT-Airbus-A330-MRTT-t185512#541560 Verze : 0
en.wikipedia.org

INT - Airbus A330 MRTT -


URL : https://www.valka.cz/INT-Airbus-A330-MRTT-t185512#541561 Verze : 0
en.wikipedia.org

INT - Airbus A330 MRTT - KC-30A RAAF

KC-30A RAAF
URL : https://www.valka.cz/INT-Airbus-A330-MRTT-t185512#541562 Verze : 0
en.wikipedia.org

INT - Airbus A330 MRTT -


URL : https://www.valka.cz/INT-Airbus-A330-MRTT-t185512#541563 Verze : 0
Společná fotografie tankovacího stroje Voyager s novými letounu F-35B 617. perutě RAF během jejich přeletu z USA do Velké Británie, 6. červen 2018 (operace Thunder Trail).


Zdroj:
www.raf.mod.uk

INT - Airbus A330 MRTT - https://www.raf.mod.uk/news/articles/trail-blazers/

www.raf.mod.uk
URL : https://www.valka.cz/INT-Airbus-A330-MRTT-t185512#601030 Verze : 0
Španielske ministerstvo obrany uzatvorilo 12.11.2021 zmluvu so spoločnosťou Airbus, na základe ktorej obdržia 3 kusy tankovacích lietadiel A330 MRTT. Španielsko sa tak stane 9 zákazníkom prevádzkujúcim lietadlá A330 MRTT. Lietadlá budú transformované z civilnej pasažierskej verzie A330-200, ktoré prevádzkuje spoločnosť Iberia a prvé lietadlo na prestavbu by malo do továrne spoločnosti Airbus v španielskom Getale prísť v najbližších dňoch. Prvý tanker by mali španielske ozbrojené sily prevziať v roku 2023, posledný v roku 2025. Súčasťou kontraktu je aj dodávka náhradných dielov, prostriedkov pozemného zabezpečenia a zabezpečenie výcviku a údržby. Akvizícia umožní španielskemu letectvu získať kľúčovú schopnosť potrebnú pre plnenie úloh v zámorí, vrátane MEDEVAC misií, ktorých dôležitosť sa prejavila aj v súčasnej pandemickej situácii. Práve z dôvodu plnenia MEDEVAC misií bude vybavenie lietadiel rozšírené aj o špecifické medicínske vybavenie (medicínsky modul umožní prepravu 24 pacientov na nosidlách, alebo 12 pacientov na nosidlách a 6 pacientov s potrebou intenzívnej starostlivosti, pričom každá jednotka intenzívnej starostlivosti disponuje 4 kyslíkovými fľašami). Pre plnenie úloh leteckého tankovania budú lietadlá disponovať len dvojicou podkrídelných tankovacích stanic, zadná (trupová) nebude inštalovaná, ale bude realizovaná prepdpríprava na jej možné doplnenei v budúcnosti. Lietadlá sú určené pre 45. leteckú skupinu (45 Gruppo), ktorá zabezpečuje leteckú prepravu a v súčasnej dobe disponuje trojicou lietadiel Airbus A310-300 a piatimi kusmi Dassault Falcon 900B. Spoločnosť Airbus doteraz odovzdala zákazníkom do prevádzky 51 lietadiel A330 MRTT a ďalších 13 je v procese výroby, alebo v jej príprave.

Zdroj: www.airbus.com
URL : https://www.valka.cz/INT-Airbus-A330-MRTT-t185512#684340 Verze : 2
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více