Morane-Saulnier MS.138 Ep.2

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 342 příspěvků vloženo, 1829 editováno a 255 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Morane-Saulnier MS.138 Ep.2

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Morane-Saulnier MS.138 Ep.2 Morane-Saulnier MS.138 Ep.2
    Originální název:
    Original Name:
    Morane-Saulnier MS.138 Ep.2
    Kategorie:
    Category:
    cvičný letoun trainer aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1927-DD.MM.19RR Aéroplanes Morane-Saulnier, Puteaux /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1927-DD.MM.19RR
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    178
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.1927
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    517 kg 1140 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    775 kg 1709 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    10,900 m 35ft 9,12in
    Délka:
    Length:
    6,780 m 22ft 2,93in
    Výška:
    Height:
    3,690 m 12ft 1,28in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    19,50 m2 209.9 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    39,744 kg/m2 8.14 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Le Rhône 9Ac vzduchem chlazený rotační devítiválec o výkonu 66,2 kW (90 k).
    Vrtule dvoulistá dřevěná.
    Le Rhône 9Ac nine-cylinder air-cooled rotary engine rated at 88.8hp,
    driving a two-blade wooden propeller.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    140 km/h v ? m 87 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    118 km/h v ? m 73.3 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    1,28 m/s 252 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    4000 m 13123 ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    žádná None
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    Letoun byl vyráběn a dodáván s různými motory do této řady jsou započteny typy:
    MS.137 - verze s motorem Salmson 9Ac
    MS.138 - hlavní typ s motorem Le Rhône 9Ac
    MS.139 - verze s motorem Clerget 9B.
    Ve francouzském letectvu sloužil do roku 1935.
    The Morane-Saulnier M.S.138 was a two-seat parasol primary trainer, used by the French Air Force in the first half of the 1930s.
    Three variants were produced. The M.S.137 and M.S.139 had different engines.
    MS.137 - version with Salmson 9Ac engine
    MS.138 - main production type with Le Rhône 9Ac engine
    MS.139 - version with Clerget 9B engine
    Zdroje:
    Sources:
    en.wikipedia.org
    www.aviationsmilitaires.net
    www.airbil.com
    http://www.airwar.ru/enc/other1/ms138.html
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1856#496014Verze : 0
    MOD
    Avatar
    MS 138 byl vyvinut pro francouzské letectvo jako jeho cvičný dvoumístný typ pro základní výcvik, nahrazující předchozí MS 35. Bylo vyrobeno a dodáno 178 kusů tohoto hornoplošníku, většina Francii ale menší množství i Řecku. Pohon byl na tu dobu již poněkud archaickou pohonnou jednotkou – rotačním motorem Le Rhone 9C se kterou dosahoval rychlosti jen 135 km/h. Prototyp odstartoval poprvé v roce 1927, na něj navázala série, stroje se k výcviku používaly až do roku 1935. Celý název stroje je MS 138 EP2 (EP značí školní pro základní výcvik a 2 počet členů posádky.
    Byly vyprojektovány i další stroje této řady které se měly lišit především pohonnou jednotkou, například MS 137 s motorem Salmson 9Ac nebo MS 139 s rotačním Clergetem 9B.
    Stroj na fotce je rekonstruovaný exemplář s údajně původním motorem a vrtulí ze sbírky Jeana Sallise
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1856#165989Verze : 0
    Avatar
    Morane Saulnier MS.138





    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1856#6951Verze : 0
    MOD