Název: Name: | Państwowe Zakłady Lotnicze, Wytwórnia Płatowców Nr 1 | Państwowe Zakłady Lotnicze, Wytwórnia Płatowców Nr 1 |
Originální název: Original Name: | Państwowe Zakłady Lotnicze, Wytwórnia Płatowców Nr 1 | |
Historie názvů: History of Names: | 20.12.1918-DD.MM.1925 Centralne Warsztaty Lotnicze DD.MM.1925-15.03.1928 Centralne Zakłady Lotnicze 15.03.1928-DD.MM.1934 Państwowe Zakłady Lotnicze DD.MM.1934-DD.MM.1938 Państwowe Zakłady Lotnicze, Wytwórnia Płatowców DD.MM.1938-DD.09.1939 Państwowe Zakłady Lotnicze, Wytwórnia Płatowców Nr 1 | 20.12.1918-DD.MM.1925 Centralne Warsztaty Lotnicze DD.MM.1925-15.03.1928 Centralne Zakłady Lotnicze 15.03.1928-DD.MM.1934 Państwowe Zakłady Lotnicze DD.MM.1934-DD.MM.1938 Państwowe Zakłady Lotnicze, Wytwórnia Płatowców DD.MM.1938-DD.09.1939 Państwowe Zakłady Lotnicze, Wytwórnia Płatowców Nr 1 |
Obory výroby: Production Subjects: | letectví | aviation |
Sídlo hlavního závodu: Headquarters: | 20.12.1918-DD.MM.1934 Varšava-Mokotow DD.MM.1934-DD.MM.RRRR Okęcie-Paluch | 20.12.1918-DD.MM.1934 Warszawa-Mokotow DD.MM.1934-DD.MM.RRRR Okęcie-Paluch |
Názvy a sídla poboček: Subsidiary Name and Location: | DD.MM.1936-DD.MM.1939 Podlaska Wytwórnia Samolotów, Biała Podlaska DD.MM.1938-DD.MM.1939 Wytwórnia Płatowców Nr 2, Mielec DD.MM.1934-DD.MM.1939 Wytwórnia Silników Nr 1, Okęcie DD.MM.1937-DD.MM.1939 Wytwórnia Silników Nr 2, Rzeszów | DD.MM.1936-DD.MM.1939 Podlaska Wytwórnia Samolotów, Biała Podlaska DD.MM.1938-DD.MM.1939 Wytwórnia Płatowców Nr 2, Mielec DD.MM.1934-DD.MM.1939 Wytwórnia Silników Nr 1, Okęcie DD.MM.1937-DD.MM.1939 Wytwórnia Silników Nr 2, Rzeszów |
Vznik: Founded: | 20.12.1918 | 20.12.1918 |
Zánik: Cancelled: | DD.09.1939 | DD.09.1939 |
Produkty: Products: | DD.MM.1919-DD.MM.1919 CWL Słowik DD.MM.1920-DD.MM.1920 WZ-VIII De-Że-Pe DD.MM.1923-DD.MM.1923 SL-1 Akar DD.MM.1924-DD.MM.1924 SL-2 Czarny Kot DD.MM.1924-DD.MM.1924 SL-3 DD.MM.1924-DD.MM.1926 Hanriot H-28 DD.MM.1925-DD.MM.1925 D-1 Cykacz DD.MM.1926-DD.MM.1928 CWL WZ-X DD.MM.1926-DD.MM.1926 Sipowicz 1 DD.MM.1927-DD.MM.1927 Skraba ST-3 DD.MM.1927-DD.MM.1929 Blériot-SPAD S.61/2 C.1 DD.MM.1929-DD.MM.1929 Wibault 70 C.1 DD.MM.1929-DD.MM.1930 Wibault 72 C.1 DD.MM.1929-DD.MM.1930 PZL P-1 DD.MM.1929-DD.MM.1931 PZL Ł-2 DD.MM.1930-DD.MM.1931 PZL-5a DD.MM.1930-DD.MM.1930 PZL P-6 DD.MM.1930-DD.MM.1933 PZL P-7a DD.MM.1931-DD.MM.1932 PZL P-8 DD.MM.1931-DD.MM.1939 PZL P-11 DD.MM.1931-DD.MM.1931 PZL-12 DD.MM.1932-DD.MM.1932 PZL-4 DD.MM.1932-DD.MM.1932 PZL-16 DD.MM.1932-DD.MM.1932 PZL-19 DD.MM.1932-DD.MM.1933 SG-28 DD.MM.1933-DD.MM.1939 PZL P-24 DD.MM.1934-DD.MM.1934 PZL-22 DD.MM.1934-DD.MM.1938 PZL-23 Karaś DD.MM.1934-DD.MM.1934 PZL-26 DD.MM.1934-DD.MM.1934 PZL-27 DD.MM.1936-DD.MM.1936 PZL-30 Żubr DD.MM.1936-DD.MM.1939 PZL-37 Łoś DD.MM.1936-DD.MM.1936 PZL-42 DD.MM.1937-DD.MM.1939 PZL-43 Czajka DD.MM.1938-DD.MM.1939 PZL-38 Wilk DD.MM.1938-DD.MM.1938 PZL-44 Wicher DD.MM.1938-DD.MM.1939 PZL-46 Sum DD.MM.1939-DD.MM.1939 PZL-50 Jastrząb | |
Poznámka: Note: | 1918 vznik vojenských leteckých dílen 1928 reorganizace na samostatný státní podnik 1936 pod PZL podřízeny ostatní státní letecké továrny 1939 po vypuknutí války byl personál evakuován přes Rumunsko na západ, prostory továrny sloužily Němcům a byly na konci války zničeny 1946 v prostorách WS 2 vznikl nástupce PZL, Centralne Studium Samolotów | 1918 Military avitaion workshops founded 1928 reorganized into independent state-owned company 1936 all aviation factories owned by state transferred to PZL 1936 after the outbreak of war the staff was evacuated through Romania to the West; the factory premises served the Germans and were destroyed at the end of the war 1946 on the premises of WS 2 was established the successor of PZL, Centralne Studium Samolotów |
Zdroje: Sources: | Glass, Andrzej. Samoloty PZL 1928-1978. Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, Warszawa 1983. ISBN 83-206-0064-2. www.samolotypolskie.pl www.samolotypolskie.pl |